Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس روز گذشته درباره عملیات کربلای ۴ پستی منتشر کرد که واکنش‌های زیادی در پی داشت. رضایی در توییتر نوشت:‌

«با عملیات کربلای چهار به دشمن وانمود کردیم که عملیات سالانه ما تنها همین بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ده روز بعد در همان نقطه و در زمانی که نیروهای ارتش بعثی به مرخصی رفته بودند، عملیات کربلای پنج را انجام دادیم».

«عملیات کربلای چهار برای فریب دشمن انجام شد. اگر تحلیلگر تاریخی در فهم آن فریب بخورد، پس وای به حال نوشته‌های او».

اظهار نظر اخیر رضایی در فضای مجازی واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشت. در یکی از این واکنش‌ها حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس جمهور و استاد دانشگاه امام صادق(ع) در کانال تگرامی خود نوشت:

«فرمانده کل

سلام بر شما

ده‌ها هزار رزمنده و خانواده هزاران شهید هیچگاه از شما نپرسیدند چرا از چند شب قبل از عملیات کربلای چهار آسمان از منورهای چلچراقی دشمن مانند روز روشن شده بود. بچه‌های توپخانه لشکر ۲۷ هیچگاه از شما نپرسیدند چرا تنها ۴۵ دقیقه پس از آغاز عملیات، تقریبا تمام قبضه‌ها مورد اصابت توپ‌های دشمن قرار گرفت.

هیچ‌یک از هزاران مجروح عملیات نپرسیدند چرا وقتی اولین موج مجروحان به بیمارستان صحرایی علی‌بن ابی‌طالب رسید هنوز پزشکان و پرستاران از وقوع عملیات آگاهی درستی نداشتند ولی رادیوی منافقین و رادیو بغداد هر لحظه وضعیت عملیات را اعلام می‌کرد.

برادر محسن بین عملیات فریب و عملیات لو رفته تفاوت از زمین تا آسمان است. تحلیلهای پسینی مشکلی را حل نمی‌کند. ما شایدخطاکاران را ببخشیم اما خودشیفتگان را هرگز».

«وقت آن رسیده که در سی‌امین سالگرد پایان جنگ و چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی تن به شفافیت داده و به سوالات کهنه بسیجیان و خانواده‌های شهدا و ایثارگران در باره رازهای سربه‌مهر دفاع مقدس پاسخ دهید.

شما تا به حال در قامت یک قهرمان ملی جلوه کرده‌اید اما اکنون با این سخنان در باب آن عملیات تلخ دیگر نمی‌توانید پشت نام سرداران شهید پنهان شوید و باید خود را برای سوالات سخت آماده کنید».

در ادامه،  آشنا درباره عملیات کربلای ۴، خاطره‌ای از سردار مهدیقلی رضایی را به نقل از کتاب لشکر خوبان  به اشتراک گذاشت و آن را با هشتگ #غواصان منتشر کرد:

«داخل سنگر شدم، امین آقا (سردار شریعتی) پای بیسیم دوزانو نشسته بود. پرسیدم کی به آب بزنیم؟ گفت: حتی ساعت عملیات هم لو رفته ولی آقا محسن (رضایی) قبول نمی‌کند که عملیات لغو شود. تو به غواص‌ها بگو به‌محض شلیک از طرف دشمن، برگردند».

پس از انتشار اظهار نظرهای جنجالی درباره این عملیات و  انتشار گسترده آن در فضای مجازی، امروز سردار مهدیقلی رضایی، راوی کتاب لشکر خوبان درباره ادعای آشنا و نقل روایت اخیر او موضع‌گیری کرد و گفت: «این مطلب را که به نام اینجانب مهدی قلی رضایی گذاشته‌اند کذب محض است و در کتاب لشکر خوبان اصلا این مطلب وجود ندارد.کاش یکبار  به کتاب مراجعه کرده بودند».

یک کاربر فضای مجازی هم پس از انتشار این  تکذیبیه در حساب کاربری خود نوشت:

«حسام آشنا دیشب مطلبی درباره عملیات کربلای۴ به نقل از سردار مهدیقلی رضایی راوی کتاب "لشکر خوبان" منتشر کرد. امروز سردار موضوع رو تکذیب و معلوم شد اصلا در کتاب مذکور چنین مطلبی درج نشده. حالا آشنا بجای پاسخگویی، اکانت توئیترش رو معلق کرده».
 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شبکه های اجتماعی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۵۸۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین آمار از جنگ ۹ ساله علیه یمن

مرکز حقوق بشری «عین الانسانیه» گزارش داد که در جریان ۹ سال تجاوز ائتلاف سعوی-آمریکایی به یمن، ۱۸ هزار و ۳۸۱ نفر شهید و ۳۱ هزار و ۶۴۴ نفر هم زخمی شدند.

به گزارش مشرق، مرکز حقوق بشری «عین الانسانیه» (وابسته به دولت صنعاء) امروز دوشنبه جدیدترین آمار از تلفات ناشی از حملات ائتلاف سعودی-آمریکایی به مردم یمن را منتشر کرد.

بر اساس بیانیه منتشره از سوی این مرکز حقوقی، در جریان ۹ سال تجاوز ائتلاف سعوی-آمریکایی به یمن، ۱۸ هزار و ۳۸۱ نفر شهید و ۳۱ هزار و ۶۴۴ نفر هم زخمی شدند.

در جریان این حملات، چهار هزار و ۱۲۳ کودک شهید و ۴ هزار و ۹۹۲ کودک هم زخمی شدند.

به گفته مرکز عین، در جریان حملات این ائتلاف، ۱۵ فرودگاه، ۱۶ بندر و ۳۵۴ نیروگاه برق هدف قرار گرفته است.

ائتلاف سعودی-آمریکایی همچنین ۶۱۳ هزار و ۹۹۲ منزل مسکونی، ۱۸۶ مرکز دانشگاهی، هزار و ۸۴۳ مسجد، ۳۹۳ مرکز گردشگری و ۴۲۷ بیمارستان را هدف قرار داده است.

سرتیپ «یحیی سریع»سخنگوی نیروهای مسلح یمن هم اسفند ماه گذشته، آماری از جنایات ائتلاف مذکور ارائه کرد و گفت: شمار حملات صورت گرفته از سوی جنگنده‌های ائتلاف به بیش از ۲۷۴۳۰۲ حمله می‌رسد که ۵۹ حمله آن در طول یک سال اخیر صورت گرفته‌است.

سریع همچنین خبر داد: نیروهای ما نیز طی این نبرد، بیش از ۱۳۲۲۹ عملیات نظامی انجام داده‌اند که از این میزان، ۶۷۰۲ عملیات تهاجمی و ۶۵۲۷ عملیات برای مهار و شکست حملات تهاجمی و پیشروی‌های دشمن صورت گرفته است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن خاطر نشان کرد: نیروی موشکی ما ۱۸۲۸ عملیات نظامی انجام داد که از این میزان، طی ۱۲۳۷ عملیات، تجمع‌های دشمن در داخل خاک یمن هدف قرار گرفت. ۵۸۹ عملیات موشکی نیز برای هدف قرار دادن اهداف دشمن در خارج از جغرافیای یمن و در عمق خاک سعودی و اماراتی صورت گرفت.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • دشمن با راه اندازی جنگ نرم به دنبال نابودی اعتقادات جوانان است
  • سی و ششمین سالگردشهادت سردار املاکی
  • حسام الدین آشنا خطاب به زاکانی: مسجد ساختن یا مسجدی ساختن؛ کدام سخت تر است؟
  • مادر شهیدان والامقام «جلیل و جلال آزادی» آسمانی شد
  • «اروند» دریایی که حال و هوایش فرق می‌کند
  • حسام‌الدین سراج چگونه به موسیقی علاقه‌مند شد؟ از زبان خودش بشنوید(فیلم)
  • پلیس محور و هدایتگر تأمین امنیت در جامعه است
  • ناگفته‌های محسن رضایی از مهدی باکری
  • ببینید | حساب‌کتاب تلخ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از حقوق کارگران: صد سال کار فقط ۱۰ میلیارد تومان!
  • جدیدترین آمار از جنگ ۹ ساله علیه یمن