Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی آقازاده روز شنبه در مراسم یکصدمین سال تاسیس دانشگاه تربیت معلم کشور در اراک که با حضور خنی فر، رئیس دانشگاه فرهنگیان ایران برگزار شد، اظهار داشت: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی برای کشور، فراهم نمودن فضای مطلوب به منظور کسب علم و دانش بوده و امروز برای ادامه تحصیل در مقاطع دانشگاهی شرایط مساعدی در کشور مهیا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار مرکزی افزود: در همین راستا می طلبد که جوانان کشور نیز در راه کسب علم و دانش تلاش وافر داشته باشند و پرسشگری و تحلیل گری را سرلوحه کار خود قرار دهند، چراکه شرایط مطلوبی برای این مقولات وجود دارد.

آقازاده بیان کرد: از آنجا که وضعیت حوزه آموزش عالی یکی از مولفه های اثرگذار در رشد و توسعه کشور است، باید از پتانسیل موجود در کشور در این زمینه بهره گیری مطلوب را داشته باشیم تا بتوانیم پرشتاب تر از قبل به سمت پیشرفت حرکت کنیم.

استاندار مرکزی خاطرنشان ساخت: ما مسئولان بایستی با ایجاد زمینه اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی، شرایط بهره گیری از دانش و علم را در حوزه تولید و اشتغال فراهم سازیم.

وی تصریح کرد: قطعا بهره گیری از دانش در عرصه تولید و صنعت، هم ایجاد اشتغال برای جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی و هم توسعه کشور را به دنبال دارد.

در این مراسم همچنین علی ابراهیمی، نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی بر برقراری تعامل بیش از پیش میان حوزه و دانشگاه در کشور به عنوان پیشران توسعه علمی و فرهنگی تاکید کرد.

کد خبر 4498566

منبع: مهر

کلیدواژه: استاندار مرکزی فرهنگیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۵۹۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید با جهش مهارت در کشور محقق می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر عرفان خسرویان، رییس دانشگاه فنی و حرفه ای در افتتاحیه اولین کنفرانس ملی مهارتی ایران که امروز در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد گفت: هدف اصلی کنفرانس شکل‌دهی و سیاست‌گذاری به اکوسیستم حوزه مهارتی کشور است.

وی ادامه داد: در ابتدای برنامه هفتم توسعه کشور قرار داریم و این کنفرانس می‌تواند چراغ راهی برای مجریان و برنامه‌ریزان و سیاست‌گذاران برای تحقق اهداف مهارتی کشور باشد.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای خاطرنشان کرد: یکی از اصلی‌ترین سوالاتی که مطرح می‌شود نوع، نحوه و کنش نهاد های دولتی و خصوصی در حوزه آموزش‌ها و توسعه برنامه‌های فنی‌حرفه‌ای است.

وی ادامه داد: دولت‌ها برای افزایش نرخ رشد و توسعه و پیشرفت برنامه‌ریزی‌ها می‌کنند یک دولتی اگر بتواند کم‌تر از دو دهم درصد جی دی پی را افزایش دهد می‌توان گفت دولت موفقی است و این شاخص‌ها شاخص‌هایی است که دائماً مقایسه می‌شوند و محاسبه می‌شوند.

خسرویان تاکید کرد: سیاست‌ها باید ارزیابی شوند سیاست‌های اقتصادی، صنعتی و برنامه‌های توسعه‌ای کشور یکی از این برنامه ها، برنامه حوزه کارآفرینی و مهارت است.

وی افزود: مدل‌های مختلفی در دنیا کار شده است که در طول کنفرانس مقالات ارزشمندی در این زمینه در پنل ها ارائه می‌شود معروف‌ترین مدل فنی و حرفه ای، مدل کشور آلمان است کشوری که اقتصاد قدرتمند و پایدار دارد و برنامه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای را دنبال می‌کند.

خسرویان افزود: در کشور چین یک چرخش راهبردی اتفاق افتاده است بازی و برنامه‌های آموزشی نخبه پرورانی به برنامه‌های آموزشی انبوه تغییر یافته است که محور آن کالج‌های فنی و حرفه‌ای هستند. کشور چین برنامه‌های جدی در حوزه فنی و حرفه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌است و چند ده میلیارد به این حوزه اختصاص داده است.

وی ادامه داد: کشور هند نیز به‌عنوان یک اقتصاد نوظهور، برنامه‌های مفصلی را در حوزه آموزش مهارتی و توسعه برنامه مهارتی طراحی کرده در حقیقت هند خود را پایتخت مهارت جهان معرفی کرده‌است می‌بینیم که همه کشورها برنامه‌های گوناگون دارند.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای افزود: ما در ابتدای برنامه هفتم توسعه هستیم مقام معظم رهبری شعار امسال را بحث تولید با مشارکت مردم قرار داده‌اند اگر جهش تولید بخواهیم یکی از محورهای آن جهش حوزه مهارت در کشور است و باید با همکاری بین دستگاهی و سیاست‌گذاری های دقیق در بالادست بتوانیم برنامه‌های حوزه مهارتی و فنی‌حرفه‌ای را در کشور طراحی کنیم.

وی افزود: امیدواریم در این دو روز به این اتفاقات پرداخته شود افتخار ما این است که از ابتدای دولت سیزدهم در دوره جدید وزارت علوم با توجه وزیر علوم دانشگاه فنی‌حرفه‌ای ارتقای خوبی یافته است و دانشگاه فنی‌حرفه‌ای در نظام آموزش عالی کشور در شاخص‌های مختلف رشد خوبی داشته است.

کد خبر 6085306

دیگر خبرها

  • توسعه گردشگری نیازمند توجه به آموزش اصولی است/نبود برنامه ریزی چالش بزرگ گردشگری
  • ابلاغ سند توسعه دانش‌بنیان به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • یکی از مسائل جدی کشور فارغ التحصیلان فاقد دانش است
  • حمایت دانشگاه تهران از فارغ التحصیلان و دانشجویان جویای کار
  • تحقق جهش تولید با جهش مهارت در کشور
  • کاهش تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها در آمریکا برای دومین سال متوالی
  • جهش تولید با جهش مهارت در کشور محقق می‌شود
  • ضرورت تقویت بخش تعاون در راستای تحقق اشتغال‌زایی
  • مشارکت اتاق بازرگانی برای توسعه مهارت‌آموزی در دوره متوسطه دوم
  • اختصاص ۲۵ درصد کل اشتغال ۱۴۰۳ به فارغ التحصیلان