Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش  خبرگزاری بسیج ،‌ محسن علی حسینی مدیرعامل قند بیستون کرمانشاه در نامه‌ای به رئیس جمهور خواسته است، شورای اقتصاد جهت جلوگیری از بروز ضرر و زیان کشاورزان و کارخانه ها، تصمیم عاجل در مورد خرید تضمینی چغندر و افزایش قیمت قند و شکر تصمیم بگیرد.

دراین نامه آمده است: با توجه به فرا رسیدن تصمیم گیری کشاورزان برای انتخاب محصول و حفظ توازن بازار دستور فرمایید، این تصمصم هر چه سریعتر اتخاذ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نامه یاد شده خطاب به روحانی رئیس جمهور آمده است، در راستای منویات رهبری معظم انقلاب در مورد حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی ، همان گونه که مستحضرید افزایش شدید نرخ ارز و به صرف بودن صادرات محصولات کشاورزی از یک سو و همچنین افزایش قیمت نهاده ها و هزینه های تولید از سوی دیگر موجب شده است تا کشاورزان برای کشت محصولاتی که قابلیت صادرات را دارند رو آورده که از جمله آن می توان به کشت سیب زمینی ، گوجه فرنگی اشاره نمود.

بدیهی است کشت محصولاتی نظیر چغندر قند که در تولید قند و شکر که از کالاهای اصلی کشور محسوب می شود، با بی مهری مواجه شده و کشاورزان به جای کشت چغندر قند تمایل به کشت محصولاتی که فرآوری شده آن ها نظیر رب گوجه فرنگی که قابلیت صادرات را دارند، متمایل شده‌اند که این امر خطر بر هم خوردن سبد محصول کشاورزی سال آتی را در پی داشته و سبب کاهش شدید محصولی نظیر چغندر قند به عنوان مواد اولیه در کارخانه های قند و شکر خواهد شدکه جدا از افزایش هزینه‌های سربار تولید باعث تعطیلی این چنین کارخانه ها و بیکاری کارگران ، بر هم خوردن عرضه و تقاضا و متعاقب آن افزایش بی رویه قیمت قند و شکر را به همراه خواهد داشت.

با عنایت به مراتب فوق خواهشمند است با توجه به فرا رسیدن تصمیم گیری کشاورزان برای انتخاب محصول و حفظ توازن بازار دستور فرمایید شورای اقتصاد در دولت محترم با بهره مندی از منطق اقتصادی جهت جلوگیری از بروز ضرر و زیان کشاورزان و کارخانه ها، تصمیم عاجل در مورد خرید تضمینی چغندر و محصولات تولیدی و همچنین افزایش قیمت قند و شکر اتخاذ نمایند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۶۰۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۱ فروردین، روز ملی گندم و نان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با بیان اینکه گندم از مهمترین غلات دنیا و قوت غالب مردم است، گفت: این محصول بیشترین سهم غذای انسان را به خود اختصاص داده و بالاترین تجارت جهانی در بین محصولات کشاورزی را داراست.

حاتمی زاده با اشاره به ذائفه‌ی ایرانیها، نان را پایه ثابت سفره و بعنوان منبع اصلی انرژی، ویتامین‌ها و مواد معدنی دانست و افزود: تولید نان شامل یک زنجیره کاملی از بهره برداران، تولیدکنندگان، صنایع فرآوری وابسته و بخصوص نانوایی‌ها است.

وی با بیان اینکه سطح زیر کشت گندم استان یزد بالغ بر ۸۵۰۰ هکتار است، گفت: پیش بینی می‌شود بیش از ۵ هزار تن گندم مازاد کشاورزان تحویل مراکز خرید شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان یزد گفت: این سازمان با برنامه ریزی‌های مناسب، آموزش و ترویج ارقام جدید گندم و سازگار با کم آبی، اصلاح الگوی کشت، معرفی سیستم‌های نوین آبیاری و تخصیص اعتبار همچنین همت بالای کشاورزان و گندمکاران در راستای افزایش بهره وری و تولید، گام‌های بسیار مهم و موثری برداشته است.

دیگر خبرها

  • نامه های مردم استان سمنان به رئیس جمهور
  • خودکفایی در تولید بذر گندم در اولویت کاری سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان
  • فیلم/ مردم دامغان چه نامه‌ای برای رئیس‌جمهور نوشتند؟
  • ۳۱ فروردین، روز ملی گندم و نان
  • آماده شدن ۱۴ سیلو برای خرید گندم در آذربایجان‌غربی
  • خرید تضمینی بیش از ۲۱ هزار تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی فارس
  • تأکید رئیس جمهور بر مبارزه با قاچاق و رونق تولید
  • گندمکاران چشم انتظار اعلام جایزه تحویل گندم
  • نرخ فعلی خرید گندم مورد رضایت کشاورزان نیست
  • نرخ فعلی خرید تضمینی گندم با میزان تورم هم‌خوانی ندارد