Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ اختتامیه دومین جشنواره ملی، فرهنگی و هنری ایران‌ساخت به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شنبه هشتم دی‌ماه با حضور شخصیت‌هایی همچون سورنا ستاری، معاون علمی ریاست جمهوری، حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی، پیروز حناچی، شهردار تهران، سیدمرتضی موسویان، رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال در تالار وحدت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرویز کرمی؛ مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و دبیرکل جشنواره ملی، فرهنگی و هنری ایران‌ساخت در این برنامه اظهار کرد: دومین جشنواره ملی، فرهنگی و هنری با هدف تولید محتوا برای حمایت از کالای ایرانی، محصولات و خدمات دانش‌بنیان ایران‌ساخت ایجاد شد که می‌تواند به تقویت تولید ملی کمک قابل توجهی داشته باشد. به لطف برگزاری این جشنواره، اتحادی متشکل از سه ضلع دولت، تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان به وجود آمد که عزم کرده‌اند تولید داخل را تقویت کنند.

وی افزود: تجربه نشان داده است که هرجا بخش خصوصی و مردم وارد تولید شدند، موفقیت‌های چشمگیر و پایداری حاصل شده است، بنابراین این جشنواره کوشید از استارتاپ‌هایی که در حوزه تولید محتوا، فعالیت داشته باشند، حمایت کند و به دنبال امتداد آن باشد.

دبیرکل جشنواره ملی، فرهنگی و هنری ایران‌ساخت یادآور شد: در این جشنواره، 2 هزار و 836 اثر در شش بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، دیداری و شنیداری، رسانه دیجیتال و ایده‌بازار به دبیرخانه ارسال شدند که ارتقای کمی و کیفی را به نسبت سال قبل در آن‌ها شاهد بودیم.

وی در پایان، در حالی از جایگاه ویژه خبرنگاران و اهالی رسانه در ترویج اهداف ایران‌ساخت تشکر کرد که حتی در سالن اصلی مراسم نیز جایگاه ویژه‌ای برای خبرنگاران لحاظ نشده بود؛ در حالی که بسیاری از صندلی‌های سالن اصلی خالی بود، تعدادی از خبرنگاران به طبقه دوم تالار وحدت هدایت شدند و عکاس‌های حاضر در سالن اصلی دائماً با تذکر اشکان خطیبی، مجری برنامه نواخته می‌شدند که دست وپا گیر نباشید!

تحریم می‌تواند به فرصت هم تبدیل شود

پیروز حناچی، شهردار تهران دیگر سخنران این برنامه بود که در جملاتی کوتاه اظهار کرد: از معاونت علمی ریاست جمهوری بابت ایجاد این فضا برای حمایت از کالای ایرانی بسیار سپاس‌گزارم، امروز مهم‌ترین نیاز کشور ایجاد برنامه‌ای بلندمدت برای حمایت از تولید داخل و کالای ایرانی است، به خصوص اینکه تحریم‌های ناجوانمردانه از سوی کشوری که با زبان زور با دنیا صحبت می‌کند، از سر گرفته شده است.

حناچی با بیان اینکه تحریم‌ها می‌تواند تبدیل به فرصت شود، تصریح کرد: مهم‌ترین و موفق‌ترین تجربه‌ای که در کشور داشتیم، تجربه تبدیل تهدید جنگ تحمیلی به فرصت بود؛ آن‌گونه که جوانان این کشور توانستند با رهبری امام(ره) فرصت‌های جدید و اعتماد به نفسی مضاعف به دست آورند.

به حرکتی اجتماعی برای حمایت از تولید داخلی نیاز داریم

سورنا ستاری، معاون علمی رئیس جمهور نیز در سخنانی کوتاه با تشکر از برگزارکنندگان جشنواره ملی ایران‌ساخت گفت: بحث فرهنگ‌سازی در زمینه حمایت از کالای داخل را دنبال می‌کنیم که با یک جشنواره محقق نمی‌شود، بلکه حرکتی اجتماعی لازم است تا بتوانیم اتفاقی خوب را رقم بزنیم، اما این جشنواره‌ها می‌توانند نقطه آغاز تلقی شوند.

وی تأکید کرد: امیدوارم با کمک فرهنگی از سوی جامعه، جوانان تولیدگر بتوانند بخشی از اقتصاد ما بشوند و به موفقیت‌های لازم دست پیدا کنند.

در خلال این برنامه دو ساعته که یک ساعت و 30 دقیقه آن به تقدیر از ده‌ها برگزیده این جشنواره گذشت، استندآپ کمدی‌هایی ضعیف و حاوی کنایه‌های مبتذل اجرا شد که از شأن مجلس می‌کاست.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا ایران ساخت اختتامیه جشنواره ملی فرهنگی و هنری ایران ساخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۶۲۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت ۵ میلیارد تومانی از تولیدات رضوی هنرمندان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سعیدی زاده مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام در نشست خبری تشریح برنامه‌های چله رضوی و بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) گفت: رویکرد‌های تحولی در دو سال اخیر مد نظر بوده است، جشنواره امام رضا بیست سال گذشته یک جشنواره عمومی بود، اما برای تخصصی شدن آن جلسات مختلفی برگزار شد و اتفاقی که امسال تجربه می‌کنیم این است که جشنواره حرفه ای‌تر و تخصصی‌تر شده است.

وی ادامه داد: همزمان با سالروز ولادت امام رضا (ع)، سامانه و اپلیکیشنی با نام منظومه رضوان رونمایی می‌شود که در آن در زمینه ابعاد مختلف سیره رضوی، سوژه‌ها و دیباچه‌های مختلفی در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد و هنرمندان برای تولید آثار فاخر رضوی دسترسی آسانتری به سوژه‌ها و نظرات کارشناسان صاحبنظر خواهند داشت.

مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام گفت: استفاده از هنرمندان شاخص و تراز در مدیریت جشنواره از دیگر رویکرد‌های این جشنواره است.

سعیدی زاده به راه اندازی پنجره درگاه تولیدات رضوی هم اشاره کرد و افزود: این درگاه برای بهره گیری عموم از تولیدات جشنواره پس از برگزاری جشنواره و کیفی سازی آنها طراحی شده است.

مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام از حمایت ۵ میلیارد تومانی از هنرمندان در جریان تولیدات جشنواره رضوی خبر داد و گفت: منابعی را برای تولید و ارتقای تولیدات به عنوان اعتبار حمایتی در فضا‌های مختلف رضوی در اختیار هنرمندان قرار می‌دهیم.

*برگزاری دوره‌های آموزشی برای هنرمندان
سعیدی زاده به ارتقای فنی هنرمندان اشاره و تصریح کرد: مداخله فرایندی ما برگزاری دوره‌های آموزشی، ارتباط با جامعه اساتید بوده است و تاکنون کارگاه‌های تخصصی برگزار کرده‌ایم.

*موسسات تخصصی مردم محور
وی گفت: انتخاب موسسات تخصصی با رویکرد مردم محور بنای بنیاد برای زیست بوم رضوی بوده است، ما به حلقه‌های میانی در فضای فرهنگ و هنر توجه داشتیم و از آنها حمایت می‌کنیم.

مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام در پایان گفت: امیدوارم جشنواره امام رضا (ع) تا ۴ سال آینده به عنوان یکی از حرفه ای‌ترین جشنواره‌های دینی کشور در حوزه فرهنگ و هنر تثبیت شود. دوره گذار جشنواره به پایان رسید و امسال نخستین سال شکل گیری جشنواره حرفه‌ای است.

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره قلب شهر در مسجد ملااسماعيل یزد
  • نشست خبری بیست ویکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع)
  • نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان در جهان اسلام برگزار می‌شود/ ساخت فیلمی با موضوع رضوی برای جشنواره فجر
  • حمایت ۵ میلیارد تومانی از تولیدات رضوی هنرمندان
  • حمایت از کارآفرینی برای افزایش تولید و اشتغال ضروری است
  • لزوم اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی
  • آغاز هفته کارگر با شعار مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است
  • دشواری ساخت مستند‌های رادیویی | ضرورت آموزش و مهارت در تولید مستند‌های رادیویی
  • ورزشکاران نقش محوری در خنثی‌سازی برنامه‌های دشمن دارند