Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مشهد- ايرنا- مديرعامل شرکت شهرکهاي صنعتي خراسان رضوي گفت: چرمشهر تنها شهرک صنعتي آلاينده در اين استان به لحاظ فرسودگي تجهيزات مرتبط با تصفيه خانه فاضلاب است.

مسعود مهديزاده مقدم روز يکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: شهرک صنعتي چرمشهر در کيلومتر 35 جاده مشهد - سرخس و 153 هکتار وسعت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين شهرک با 63 واحد صنعتي نساجي و سرمايه گذاري 966 هزار ميليارد ريال، اشتغال دو هزار و 44 نفر را فراهم کرده است.
وي ادامه داد: به دليل آلايندگي شهرک صنعتي چرمشهر `طرح بهبود و توسعه تصفيه خانه فاضلاب` در اين شهرک از پارسال با اعتبار 180 ميليارد ريال آغاز شد که عمليات آن 45 درصد پيشرفت اجرايي دارد.
مديرعامل شرکت شهرکهاي صنعتي خراسان رضوي گفت: زمان اجراي طرح توسعه تصفيه خانه فاضلاب چرمشهر دو سال برنامه ريزي شده است. در اين مدت ظرفيت تصفيه فاضلاب شهرک از هزار مترمکعب در شبانه روز به سه هزار مترمکعب افزايش مي يابد.
وي در مورد علت تاخير در اجراي تصفيه خانه فاضلاب چرمشهر نيز اظهارداشت: طبق قرارداد منعقده در اين طرح تصفيه خانه فاضلاب در پايان سال آينده تحويل مي شود. هم اينک هيچ مشکلي در ترخيص تجهيزات مورد نظر از گمرک براي تصفيه خانه چرمشهر وجود ندارد و مراحل اداري آن در حال اجرا است.
مديرعامل شرکت شهرکهاي صنعتي خراسان رضوي افزود: هشت شهرک صنعتي در اين استان تصفيه خانه فاضلاب دارند که ظرفيت تصفيه آنها در مجموع 12 هزار مترمکعب در شبانه روز است.
وي ادامه داد: هم اينک طرح تصفيه خانه فاضلاب شهرک صنعتي توس نيز در حال اجرا است که با اتمام آن ظرفيت تصفيه فاضلابش از شش هزار مترمکعب به 12 هزار مترمکعب در شبانه روز مي رسد.
او گفت: با بهره برداري از تصفيه خانه هاي چرمشهر و توس در مجموع ظرفيت تصفيه خانه هاي فاضلاب شهرکهاي صنعتي خراسان رضوي به 22 هزار مترمکعب در شبانه روز خواهد رسيد.
وي همچنين اظهار داشت: هم اينک 45 درصد صنايع، 39 درصد اشتغال صنعتي و 24 درصد سرمايه گذاري صنعتي خراسان رضوي در شهرکها و نواحي صنعتي اين استان قرار دارد. با 48 شهرک و ناحيه صنعتي مصوب و 39 شهرک فعال زمينه استقرار دو هزار و 569 واحد صنعتي با اشتغال 74 هزار و 156 نفر در خراسان رضوي فراهم شده است. از اين تعداد 16 شهرک صنعتي به شرکتهاي خدماتي واگذار شده اند.
7489/1858
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۶۴۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیرعامل ، سرپرست معاونت بهره برداری و توسعه آب و رئیس اداره بهره بردای آب شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی در سمینار توسعه نیروگاههای تجدیدپذیر در تبریز حضور یافتند

این سمینار با هدف ترغیب فعالان عرصه صنعت برای ایجاد نیروگاه های تجدیدپذیر به استناد ماده 16 قانون جهش تولید دانش بنیان در محل هتل پتروشیمی تبریز برگزار شد.

در این سمینار عنوان شد، صنایع با قدرت قراردادی بیش از یک مگا وات موظفند معادل یک درصد از برق مصرفی سالیانه خود را از طریق احداث نیروگاه های تجدیدپذیر تامین نمایند.

در حاشیه این سمینار یداله سلطانی مدیر آب و فاضلاب شهرستان خوی با بیان اینکه ظرفیت اسمی تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی بیش از یک مگا وات است، اظهار داشت: باید برنامه ریزی لازم برای احداث نیروگاه تجدید پذیر جهت تولید حداقل یک درصد از مصرف سالیانه خود انجام شود.

دیگر خبرها

  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر
  • بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین
  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد
  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • بازدید دانشجویان دانشکده بهداشت از تصفیه خانه آب ارومیه