Web Analytics Made Easy - Statcounter

سالیانه بیش از هزار تن گوشت قرمز در چابهار تولید می شود.

«میرلاشاری» مدیر جهاد کشاورزی چابهار گفت: ۱۴۴هزار واحد دامی شامل شش هزار راس گاو و گوساله ۱۱هزار راس گوسفند و بره، ۴۲ هزار راس بز و بزغاله، هشت هزار و ۳۰۰ نفر شتر و ۵۲ راس گاو میش در این شهرستان وجود دارد. پرورش نژاد گاو دشتیاری، مرغ دشتیاری و گوسفند بلوچی، بز تالی و شتر در چابهار از فرصت های مهم اشتغالزایی است که در صورت توجه ویژه و سرمایه گذاری می تواند هزاران شغل ایجاد کند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به قابلیت های دامی در چابهار افزود: سه نژاد دامی شاخص کشور در این شهرستان و بویژه منطقه دشتیاری وجود دارد که می توان به گاو بومی دشتیاری، مرغ و خروس دشتیاری و گوسفند بلوچی اشاره کرد.

 

وی ادامه داد: با توجه به شرایط آب و هوایی گرم و مرطوب و ناسازگاری نژادهای غیر بومی، گاو دشتیاری به عنوان یک منبع مهم، مستعد و قابل توسعه و سرمایه گذاری در تامین فرآورده های مورد نیاز دامی از جایگاه ویژه ای در چابهار برخوردار است./ خراسان نیوز

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۶۶۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرانیان چقدر گوشت مصرف می‌کنند؟

 افشین صدردادرس اظهار داشت: بنابر آمار در سال گذشته، سرانه مصرف گوشت قرمز به ۷.۱ کیلو رسیده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی افزود: بنابر آمار در ۱۰ ماهه سال گذشته ۹۲ هزار تن گوشت گرم و منجمد و ۲۵ هزار تن دام سبک و سنگین وارد کشور شد.

به گفته او، در کشتارگاه‌ها طی ۱۰ ماهه سال گذشته ۴۴۰ هزار تن گوشت دام کشتارشده بود.

صدردادرس، قیمت هر کیلو دام زنده را ۲۳۰ تا ۲۵۰ هزارتومان اعلام کرد و افزود: با احتساب نرخ دام، هر کیلو لاشه با نرخ ۴۸۰ تا ۵۰۰ هزار تومان باید عرضه شود.

مدیرعامل اتحادیه دام سبک ادامه داد: بنابر آمار ۱۰ ماهه سال گذشته سرانه مصرف گوشت قرمز به ۷.۱ کیلو رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ کاهش داشته است.

او گفت: بنابر آمار در ۱۰ ماهه سال گذشته واردات گوشت قرمز به بیش از ۲.۵ برابر رسیده که به رغم کاهش سرانه مصرف، افزایش واردات گوشت قرمز و عدم صادرات دام زنده، نوسانات قیمت گوشت در بازار ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • نظارت بهداشتی دامپزشکی کاشمر بر تولید ۴۳ هزار کیلو گوشت قرمز در نوروز
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • انجام بیش از ۵ هزار بازدید بهداشتی در طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • امسال نیازی به واردات گوشت قرمز نداریم
  • ۵۰۰ تن گوشت قرمز در بوشهر توزیع می‌شود
  • ایرانیان چقدر گوشت مصرف می‌کنند؟
  • ۵۰۰ تن گوشت قرمز وارد استان بوشهر شده و در حال توزیع است
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۷ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • هشدار دامپزشکی درباره خطر شیوع تب کریمه کنگو؛ سمپاشی دام و اماکن دامی اصلی‌ترین روش‌ کنترل