Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان - ایرنا - دبیر هیات ورزش معلولان و جانبازان استان اصفهان گفت: تنها مجموعه ورزشی اختصاصی معلولان این استان در کلانشهر اصفهان قرار دارد و سایر شهرستان از این امکانات بی بهره هستند.

محمد صادق پسندیده روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اگرچه این مجموعه ورزشی با پنج هزار و 700 متر زیربنا از سالن هایی مانند تیراندازی هوشمند، چندمنظوره و بدنسازی (تنیس روی میز) برخوردار است اما سایر شهرستان های این خطه شرایط مطلوبی از حیث امکانات ورزشی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: مجموعه ورزشی اختصاصی معلولان(مجموعه ورزشی شهید میثمی) نیز نیازمند تکمیل است و خوابگاه و زمین چمن از جمله امکاناتی مورد نیاز این ورزشگاه به شمار می رود.
دبیر هیات ورزش معلولان و جانبازان استان اصفهان با اشاره به اهمیت احداث مجموعه های ورزشی تخصصی، خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر سالن ها و مجموعه های ورزشی در سایر شهرستان ها را ساعاتی در هفته در اختیارمعلولان ورزشکار می گذاشتند، اما این اماکن نیز برای تردد این قشر مناسب سازی نشده است.
به گفته او، به دلیل شرایط خاص جسمی حرکتی ورزشکاران معلول، هر سالن یا ورزشگاهی را نمی توان به آنان اختصاص داد، زیرا وجود تجهیزاتی مانند بالابر و آسانسور لازمه این مجموعه هاست.
دبیر هیات ورزش معلولان و جانبازان استان اصفهان همچنین به ضرورت مناسب سازی در شهرها برای آسایش و امنیت بیشتر معلولان اشاره کرد و گفت: مناسب سازی امکانات و فضاهای شهری بویژه اماکن ورزشی باید به گونه ای باشد که تمامی افراد یک شهر از خدمات عمومی به صورت عادلانه استفاده کنند.
پسندیده در ادامه با بیان اینکه در سال های اخیر موازی کاری در ورزش جانبازان و معولان کمتر شده است، تصریح کرد: رخدادهای ورزشی این منطقه با هماهنگی و تعامل سایر نهادهای مرتبط با جانبازان مانند بنیاد شهید انجام می شود و همین امر کاهش موازی کاری را در پی داشته است.
جمعیت معلولان استان اصفهان بالغ بر 240 هزار نفر است و بطور تقریبی 10 درصد از این جمعیت در ورزش همگانی و ورزش همگانی فعالیت می کنند.
در آخرین رویداد مهم در ورزش جانبازان و معلولان، کاروان 25 نفره ورزشکار معلول و نابینای اصفهان که 12 درصد از تیم ایران در پاراآسیایی 2018 جاکارتا را تشکیل داد موفق شد21 مدال به دست آورد.
این مسابقات با کسب جایگاه سومی کاروان ورزشی ایران پس از کشورهای چین و کره جنوبی و برای نخستین بار در ادوار بازی ها پایان یافت.
6020/ 6022

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش فضاهای ورزشی ورزش معلولان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۶۷۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث مجموعه ورزشی امامزاده یحیی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، هادی حق‌بین گفت: این مجموعه ورزشی تا پایان سال تکمیل می‌شود.

وی افزود:مجموعه ورزشی امامزاده یحیی شامل ساختمانی ۲ طبقه با زیربنای ۳ هزارو ۷۰۰ مترمربع است.

وی گفت: عملیات اجرایی این طرح در زمینی به مساحت ۱۹۰۴ متر مربع آغاز شده که طبقه اول مجموعه شامل استخر و طبقه دوم بنا شامل سالنی برای ورزش‌های توپی خواهد بود.

به گفته مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران، تجهیز کارگاه و ثبت سفارش آزمایشات جوش، پیچ و میلگرد انجام شده و اقداماتی از قبیل آرماتوربندی دیوار حائل ضلع شرقی، زنگ زدایی و اجرای پوشش ضد زنگ اسکلت ادامه دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • هاشمی: امروز آرزوی دیرینه ورزش محقق شد / نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد در افتتاح پروژه‌ها داشته‌ایم +فیلم
  • هاشمی: مراسم تجلیل از قهرمانان در سال ۱۴۰۲ با حضور رئیس جمهور برگزار خواهد شد/ نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد در افتتاح پروژه‌ها داشته‌ایم
  • اختتامیه جشنواره قهرمان ایران/ بهترین‌های ورزش ایران معرفی شدند
  • وزیر ورزش: هر فدراسیون باید اساسنامه تخصصی خود را داشته باشد/ ۱۲۰۰ میلیارد برای بازسازی آزادی
  • میدان امام (ره) اصفهان جمعه میزبان همایش بزرگ «پهلوان ایرانی»
  • احداث مجموعه ورزشی امامزاده یحیی
  • خبر خوب برای زنان شاغل | فعال شدن ایستگاه ورزشی رایگان عصرگاهی و ۵ مجموعه ورزشی جدید در تهران
  • خبر خوب برای زنان شاغل | فعال شدن ایستگاه های ورزشی رایگان عصرگاهی و ۵ مجموعه ورزشی جدید در تهران
  • اصفهان سرآمد در ورزش رزمی موی تای
  • ممنوعیت ورود غیر ورزشی‌ها به پیست اسکی شیر باد گلمکان