Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-16@05:20:09 GMT

تیغ جراحی بینی دختر جوان را کج کرد

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۶۸۱۸۹

دختر جوانی که برای رفع مشکلات تنفسی و انجام عمل زیبایی ۲ بار بینی خود را جراحی کرده بود، دچار نقصی جبران‌ناپذیر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، «آیدا» سال‌ها بود به خاطر داشتن انحراف بینی و گرفتگی تنفسی با مشکلات زیادی روبه‌رو بود. ظاهر بینی‌اش چندان بد نبود، اما گاهی اوقات وقتی عکس‌هایش را می‌دید در دل آرزو می‌کرد کاش بینی خوش فرم تری داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با گذشت زمان و بخصوص در فصل سرد مشکلات تنفسی او نیز حادتر می‌شد. اما ترس از عمل جراحی و اتفاقاتی که از عواقب این نوع جراحی شنیده بود، باعث شد تا سال‌ها از این کار گریزان باشد. سرانجام در ۳۲ سالگی و به اصرار خانواده به کلینیکی در تهران رفت و نزد پزشک جراح بینی تحت مشاوره قرار گرفت. پزشک معالج پس از بررسی مدارک پزشکی «آیدا» و ارزیابی شرایط دختر جوان، به او پیشنهاد کرد با یک تیر دو نشان زده و علاوه بر رفع مشکلات تنفسی، جراحی زیبایی نیز داشته باشد.

«آیدا» که همیشه به فکر تغییر چهره بود از این پیشنهاد استقبال کرد و قرار شد پس از پایان تعطیلات نوروز به کلینیک رفته و جراحی شود. دو هفته بعد از جراحی با وجود پانسمان و چسب روی بینی، نمی‌توانست ظاهر و نتیجه عمل را متوجه شود. اما وقتی پانسمان را برداشتند «آیدا» تازه فهمید چه بلایی سرش آمده است. با دیدن بینی‌اش که کج شده بود شوکه شد. مشکلات تنفسی‌اش که نه تنها کم نشده بلکه بیشتر هم شده بود او را واداشت به پزشک معالجش اعتراض کند، اما وی معتقد بود با یک جراحی ترمیمی همه مشکلات برطرف می‌شود. به همین خاطر با وعده و وعید‌هایی که داد آیدا راضی به جراحی دوم شد. اما این بار علاوه بر انحراف و گرفتگی، یک فرورفتگی نیز در کنار استخوان بینی دختر جوان ایجاد شده بود.

«آیدا» که بعد از دو جراحی به شدت افسرده شده بود، پس از مشاوره با چند پزشک و ناامیدی از درمانش، تصمیم به شکایت گرفت و با مراجعه به دادسرای جرایم پزشکی و دارویی تهران (ناحیه ۱۹ تهران) از پزشک معالج و کلینیک درمانی شکایت کرد.
تأیید قصور پزشک

حدود ۸ ماه بعد از طرح شکایت و تشکیل پرونده، نخستین جلسه کمیسیون پزشکی با حضور سه کارشناس برگزار شد و اعضا پس از بررسی مدارک و شنیدن اظهارات طرفین، عمل ترمیمی را ضروری دانستند، اما از آنجا که این جراحی دوم سبب تنگی دریچه تنفسی داخلی، عدم قرینگی پره‌ها و فرورفتگی بینی شده بود، قصور پزشک محرز و به میزان ۳ درصد مقصر شناخته شد.

این نظریه با اعتراض طرفین بار دیگر در کمیسیون ۵ نفره مورد بررسی قرار گرفت، اما این بار نیز اعضا رأی به قصور ۳ درصدی پزشک زیبایی دادند.

با این نظریه، کیفرخواست پرونده با موضوع ایراد صدمه بدنی شبه عمدی ناشی از قصور پزشکی صادر شد و پرونده برای رسیدگی در اختیار شعبه ۱۰۴۳ دادگاه کیفری ۲ (مجتمع شهید قدوسی) به ریاست قاضی محبوب افراسیاب قرار گرفت.

قاضی پرونده نیز پس از بررسی شواهد و مدارک، نظریه پزشکی قانونی و شنیدن اظهارات طرفین، پزشک زیبایی را به خاطر وارد کردن آسیب شبه عمدی به بینی دختر جوان مقصر شناخته و به پرداخت بهای ریالی ۳ درصد دیه کامل انسان محکوم کرد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۶۸۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوئل مرگبار برسر یک دختر

  به گزارش خبرنگار «جام‌جم»، نیمه دوم بهمن سال گذشته، خانواده‌ای با حضور در اداره چهارم پلیس آگاهی تهران شکایت کردند، پسر جوان‌شان ازخانه بیرون رفته وناپدیدشده است.در تحقیقات پلیسی معلوم شد او با دختری از اقوام‌شان که ۲۳ ساله ودانشجوست، مدتی نامزد بوده که ارتباط‌شان قطع شده است.بنابراین دختر جوان احضار و مدعی شد از گم شدن نامزد سابقش اطلاع ندارد و قرار است با مرد دیگری نامزد کند.با گذشت بیش از دو ماه از این ماجرا مأموران پی بردند مرد گم شده آخرین بارسوار  یک خودروی پراید شده است. با تحقیق‌ از راننده پراید به نام سامان مشخص شد، او پیش از این نامزد سابق مرد گمشده را به دانشگاه می‌رسانده است. مأموران وقتی متوجه شدند این راننده اینترنتی، خواستگار جدید دختر جوان است هفته گذشته او را به‌عنوان تنها مظنون پرونده بازداشت کردند.
​​​​​​​سامان منکر اطلاعی از سرنوشت مرد گمشده بود اما دو روز پیش به قتل اعتراف کرد و گفت‌: چند ماه قبل با دختر جوانی که دانشجو بود، آشنا شدم و او را به‌عنوان مسافر از مقابل دانشگاه به خانه‌‌اش رساندم. از رفتارش خوشم آمد و همین باعث آشنایی‌مان شد و تلفنی حرف می‌زدیم و گاهی همدیگر را می‌دیدم. بعد از مدتی از او خواستگاری کردم و حتی تلفنی با پدرش هم حرف زدم و قرار بود به خواستگاری‌‌اش بروم. از چند هفته قبل، دختر مورد علاقه‌ام سعی می‌کرد از من فاصله بگیرد. به تلفن‌هایم به درستی جواب نمی‌داد تا این‌که یک روز گوشی‌‌اش را گرفتم و متوجه ارتباط تلفنی و پیامکی او با مردی شدم. بعد از دعوا و درگیری گفت که ‌شش ماه با پسر یکی از اقوام‌شان نامزد بوده و به دلیل اختلافاتی از او جدا شده بود. حالا آن مرد دست‌بردار نبود. با شنیدن این حرف‌ها عصبانی شدم و خواستم با خواستگار سابقش قرار ملاقاتی بگذارد تا با او حرف بزنم. قبول کرد و روز حادثه، او همراه دختر مورد علاقه‌ام سوار خودروی پرایدم شد. 
متهم به قتل ادامه داد: بعدازطی مسافتی از تهران بیرون رفتیم و با آن مرد حرف زدم که دختر جوان را فراموش کند اما دعوای‌مان شد و می‌گفت به او علاقه دارد. زد و خوردمان بالا گرفت و پیاده شدیم. در را قفل کردم و آن دختر در خودرو گرفتار شد. رقیب عشقی‌ام را با چاقو زدم که فوت شد. جسد را در صندوق عقب انداخته و راهی جاده ساوه شدیم و با بیرون آوردن جسد، روی آن بنزین ریخته و آتش زدم و در بیابان‌های کنار جاده رها کردم. آن دختر را هم تهدید کردم سکوت کند. 
با اعتراف مرد جوان، دختر مورد علاقه‌‌اش نیز بازداشت شد و در تحقیقات گفت‌: وقتی خواستگار جدیدم متوجه شد نامزد سابقم دوباره می‌خواهد به خواستگاری‌ام بیاید، این دعوا شکل گرفت. هرچه به او التماس کردم من به نامزد سابقم پاسخ منفی دادم، توجهی نکرد. سامان روز حادثه مقابل چشمانم، خواستگار سابقم را به قتل رساند و بعد جسد را سوزاند. در این مدت من را تهدید کرده بود اگر موضوع را فاش کنم، من و خانواده‌ام را به قتل می‌رساند و جسدمان را آتش می‌زند. از ترس این‌که جان خود و خانواده‌ام به خطر نیفتد، سکوت کردم. 
سرهنگ مرتضی نثاری، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران با تأیید این خبر به «جام‌جم» گفت‌: با اعتراف این دو نفر، تیمی از مأموران به محل رها شدن جسد سوخته در جاده ساوه رفتند تا ردی از او پیدا کنند. متهمان در بازداشت به سر می‌برند و تحقیقات از آنها ادامه دارد. 

دیگر خبرها

  • از کاشت نگین تا تغییر رنگ چشم؛ جراحی‌های لاکچری دستکاری چهره
  • جراحی‌های لاکچری چشم؛ از تغییر رنگ تا کاشت نگین!
  • دوئل مرگبار برسر یک دختر
  • جراحی‌های لاکچری جدید؛ تغییر رنگ چشم می‌خواهید یا کاشت نگین؟
  • جراحی‌های لاکچری چشم؛ از تغییر رنگ تا کاشت نگین
  • جراحی‌های لاکچری دستکاری چهره؛تغییر رنگ تا کاشت نگین در چشم
  • جراحی‌های لاکچری چشم ؛ از تغییر رنگ تا کاشت نگین | هزینه این جراحی ۳۰۰ میلیون تومان است!
  • از تغییر رنگ تا کاشت نگین در چشم؛ جراحی‌های لاکچری دستکاری چهره
  • عفونت های تنفسی و موارد بستری در بوشهر افزایش یافت
  • افزایش بیماران عفونت‌های حاد تنفسی در استان بوشهر