Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@01:16:42 GMT

تشریفات روحانیت!

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۶۸۵۹۸

تشریفات روحانیت!

به گزارش ایکنا از اصفهان، صحیفه امام(ره) حاوی سخنرانی‌ها، نوشته‌ها و شرح دیدارهای امام با مسئولان و اقشار مختلف مردم بوده که دارای محورهای سیاسی، فکری، اجتماعی و فرهنگی است. در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، برخی از مطالب این کتاب به صورت روزانه منتشر می‌شود.

«ما بايد آينده را در نظر بگيريم و اين‌گونه فكر نكنيم كه وضع فعلي‌مان بگذرد، آينده هر چه باشد، باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما مكلفيم تا علاوه بر اينكه وضع فعلي را حفظ كنيم، نگهبان آينده نظام و اسلام باشيم. ما بايد پايه‌گذار خوب آينده باشيم. از موضوعاتي كه بايد در فكر آينده‌اش باشيم، وضع روحانيت است، وضع درسي روحانيت است. در مورد وضع درسي آنچه پرسيدم، گفته‌اند خوب است. البته خوب داريم تا خوب، يك موقعي خوب است كه صاحب جواهر و شيخ مرتضي تربيت مي‌شود و يك موقعي خوب است كه ماها به وجود مي‌آييم، بين اين دو خيلي فاصله است. براي اينكه افرادي مثل صاحب جواهر تربيت شود، بايد دسته بسياري ممحض بر تحصيل شوند، خود را مهيا كنند تا فقه را به صورت قديم تحصيل نمايند.
مسئله ديگر، مسئله تشريفات حوزه‌هاي روحانيت است كه دارد زياد مي‌شود. وقتي تشريفات زياد شد، محتوا كنار مي‌رود. وقتي ساختمان‌ها و ماشين‌ها و دم و دستگاه‌ها زياد شود، موجب مي‌شود بنيه فقهي اسلام صدمه ببيند، يعني با اين بساط‌ها نمي‌شود شيخ مرتضي و صاحب جواهر تحويل جامعه داد. اين موجب نگراني است و واقعا نمي‌دانم با اين وضع چه كنم. اين تشريفات اسباب آن مي‌شود كه روحانيت شكست بخورد. زندگي صاحب جواهر را با زندگي روحانيون امروز كه بسنجيم، خوب مي‌فهميم كه چه ضربه‌اي به دست خودمان به خودمان مي‌زنيم».

منبع: صحیفه امام، جلد 19، صفحه 42

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۶۸۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارومیه میزبان مسابقه انتخابی طلا و جواهر سازی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  آقایان حسینی از آذربایجان غربی، علی پور از آذربایجان شرقی، ذوالفقاری از مرکزی و روحی زاده مازندران در این دوره از مسابقات حضور دارند که در پایان یک نفر به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در چهل و هفتمین دوره مسابقات جهانی طلا و جواهر سازی فرانسه که در شهریورماه امسال برگزار خواهد شد حضور خواهد یافت.

از آذربایجان غربی در بیست و یکمین دوره مسابقات استانی طلا و جواهرسازی ۱۴ شرکت کننده  از بین ۲۰۳ شرکت کننده در این مسابقات مهارتی راهی مرحله کشوری شدند که ۳ مدال و دو دیپلم افتخار سهم استان از مسابقات کشوری بود.

سرعت دقت و روحیه با تمرکز لازم در طراحی یک جواهر در یک طرح سه بعدی معیار مهم انتخاب فرد برتر برای حضور در مسابقات جهانی است.

در دور گذشته مسابقات جهانی این رشته ایران در مسابقات ژنو سوئیس درسال ۲۰۲۲ توانست در چهل و ششمین دوره مسابقات رتبه نخست راازآن خود کرده و با کسب مدال طلای این دوره از مسابقات توسژ، خانم جلیلی قهرمان جهان شود.

دیگر خبرها

  • قیمت طلا امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت سکه امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ارومیه میزبان مسابقه انتخابی طلا و جواهر سازی
  • پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران از قیمت طلا و سکه کاهشی است
  • قیمت طلا امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت سکه امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • وجود برخی مشکلات و مسائل موجود در مرز پرویزخان
  • قیمت سکه امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • انجام تشریفات گمرکی کالا‌های همراه مسافر برای تعداد ۴۳۸ هزار و ۹۷۸ نفر از مسافران ایرانی و خارجی