Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش و پرورش از آغاز به کار شبکه «سینا» به منظور ایجاد فضای تعامل و گفت‌گو بین مدرسه و اولیای دانش آموزان خبر داد.

به گزارش ایسنا، سید محمد بطحایی در جلسه دیدار با اعضای منتخب انجمن اولیاء و مربیان با بیان اینکه در رویکرد نوین تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش، خانواده و مدرسه دو شریک تلقی شدند گفت: این دو شریک سرمایه مشترک را وسط گذاشتند و هر دو هدف هر دو هدفشان تعالی این سرمایه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان اینکه اگر این دو شریک که سرمایه مشترکی را وسط گذاشته‌اند، ضوابط و قواعد شراکت را رعایت نکنند، آن سرمایه‌گذاری شکست می‌خورد افزود: مهم‌ترین و موثرترین عامل در موفقیت شراکت این دو تعامل بین آنهاست.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که تعامل به معنای گفت‌وگوی  یک طرفه نیست، افزود: تعامل به معنای آن است که باید موانع و مشکلات را به شریکمان بگویم و در نهایت با هم تصمیم گیری کنیم. این همان حلقه مفقوده نظام آموزش و پرورش است. به عبارتی دیگر این دو شریک گاهی هر کدام کار خودشان را انجام می‌دهند.

وی در ادامه صحبت‌های خود، تصریح کرد: به عبارت دیگر معلم و مدرسه در بهترین حالت وظایف‌شان را انجام می‌دهند و کاری به مسائل خانه دانش‌آموزان ندارند. گاهی اوقات این دو شریک یکدیگر را تخریب می‌کنند. به ‌این‌ ترتیب علی‌رغم تمام تلاش‌ها آن چه که باید رخ دهد، به سرانجام نمی رسد.

بطحایی با بیان این که در بسیاری از کشورهای پیشرفته تا این حد برای فرزندانشان زحمت نمی کشند، اما نتیجه‌ اقداماتشان اثربخش‌تر است، در این باره اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل این مساله این است که در کشور گاهی اوقات خانواده‌ و مدرسه زور و توان یکدیگر را خنثی می‌کنند. اصطحکاک الگوهای این نهاد به شدت توان آنها را کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به این که گاهی اوقات خانواده‌ با الگوهای متفاوت با مدرسه، تربیت فرزندان را انجام می‌دهد، در این باره توضیح داد: شرط اصلی ما در موفقیت ما در تربیت نسل بعدی، تعامل خانواده‌  با مدرسه است. در واقع بحث کمبود منابع و امکانات و تجهیزات مدارس به تنهایی عامل تاثیرگذاری نیست،‌ بلکه منظور اصلی این است که اگر زور و توان خانواده‌ و مدرسه در یک راستا قرار نگیرد، نمی‌توان به موفقیت رسید.  تعامل خانواده‌ و موسسه شاه بیت تربیت فرزندان است.

ادامه دارد

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سید محمد بطحایی شبکه سینا وزارت آموزش و پرورش وزير آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۷۰۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد

حمید طریفی حسینی اظهار کرد: ما امسال موافقت اصولی راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری را در سه استان خوزستان، آذربایجان غربی و گلستان دریافت کردیم. یک مدرسه سمپاد عشایری هم در استان فارس داریم که از سال‌های گذشته فعالیت دارد، اما در بقیه مناطق کشور مدرسه سمپاد عشایری نداشتیم.

وی ادامه داد: برای نخستین بار بود که پس از سال‌ها با راه‌اندازی این مدارس موافقت شد و برای سال تحصیلی پیش رو یکی از استان‌ها توانسته زیرساخت لازم را فراهم کند تا ما بتوانیم از مهر حدود ۴۰ دانش‌آموز در دوره اول متوسطه در گروه پسران در آذربایجان غربی داشته باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: اکنون هم ثبت‌نام این مدرسه ادامه دارد و دانش‌آموزان عشایر استان آذربایجان غربی می‌توانند این مدرسه را انتخاب کنند.

به گفته طریفی حسینی این مدرسه به صورت شبانه‌روزی اداره خواهد شد و یک فضای آموزشی خوب و کاملا استاندارد است که در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: در بین دانش‌آموزان عشایر، دانش‌آموزان بسیار بااستعداد و بسیار باهوش و نخبه‌ای وجود دارد که گاه به خاطر مناطق عشایری و شرایط خاص زندگی آن‌ها، امکان تحصیل‌شان در مدارس شهری، سخت است و ما می‌خواهیم چنین مدارسی به صورت شبانه‌روزی در حوزه عشایر داشته باشیم تا ‌بتوانیم این دانش‌آموزان بااستعداد و نخبه را وارد و متناسب با استعدادشان زمینه مناسب و امکانات لازم را برای‌شان فراهم کنیم.

وی اضافه کرد:ان شالله از مهربرای این مدرسه دانش‌آموز جذب می‌کنیم و سال به سال پایه‌های این مدرسه تکمیل خواهد شد، در دوره دوم متوسطه و همینطور برای گروه دختران برنامه‌ریزی خواهیم کرد که تکمیل شود.

طریفی حسینی گفت: استان خوزستان و گلستان هم موافقت اصولی دارند و از سال تحصیلی آینده با توجه به تمهید مقدماتی که باید انجام شود و حساسیتی که ما در مدارس سمپاد داریم از نظر فضای آموزشی و معلم و ... که باید تامین شود، برای سال آتی این دو استان هم دانش‌آموز جذب می‌کنند و به تدریج در بقیه استان‌ها نیز این مدارس راه‌اندازی خواهد شد.

منبع: پانا

دیگر خبرها

  • برپایی جشنواره کارآفرینان کوچک با شعار «مدرسه کارآفرین»
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور
  • تقدیر از معلمان و مدیر مدرسه غیردولتی نمونه نیکان دانش
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟
  • ۴۰ درصد معلمان امسال وارد نظام دوری می شوند |‌ جزئیات درباره این شیوه به کار گیری معلمان
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟ / استعدادیابی تنها روی کاغذ
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دست‌آوردی داشته؟ / استعدادیابی تنها روی کاغذ