Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-25@01:12:59 GMT

درمان فوری سینوزیت با روغن کندش

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۷۲۳۸۳

درمان فوری سینوزیت با روغن کندش

رکنا: برای درمان بیماری سینوزیت و سرماخوردگی های فصلی می توانید از روغن کندش استفاده کنید.

خواص روغن کندش شامل تقویت موها، درمان ریزش مو، کمک به رشد مجدد موها، تقویت م‍ژه و ابرو، درمان سینوزیت و تسکین درد‌های مفصلی و عضلانی می‌شود. کندش از گیاهان دارویی کمیاب و محل اصلی رویش آن کشور هندوستان است و از ریشه آن برای استخراج روغن استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ریزش مو یکی از مشکلات شایع در بین مردان و تا حدودی خانم‌ها است که تا کنون راه حل قطعی برای آن پیدا نشده است. با این وجود استفاده از برخی روغن‌های گیاهی می‌تواند به تقویت ریشه مو و در آمدن مجدد مو‌ها کمک می‌کند. یکی از روغن‌های مفید در این زمینه روغن کندش است. در این مقاله شما را با خواص روغن کندش برای مو‌ها و دیگر فواید درمانی این گیاه دارویی کمیاب آشنا می‌کنیم.

خواص روغن کندش چیست

خواص روغن کندش (طبیعت و خواص درمانی)

کندش دارای طبیعتی گرم و خشک است. برخی از مهمترین فواید درمانی گیاه کندش و روغن آن به طور خلاصه عبارت‌اند از:

۱. کمک به تقویت و رشد مجدد مو

یکی از مهمترین خواص روغن کندش در طب سنتی درمان ریزش مو، تقویت مو‌ها و کمک به رشد مو است. مالیدن روغن کندش به کف سر با تغذیه پوست می‌تواند کمکی برای رشد مجدد مو‌ها باشد. همچنین این روغن برای درمان شوره سر و موخوره مفید است و به رفع شپش کمک می‌کند.

۲. تقویت، رویش و رشد ابرو و مژه

کمک به پرپشت شدن ابرو‌ها و م‍ژه‌ها از دیگر خواص روغن کندش است. به این منظور هر شب ابتدا با استفاده از شامپو بچه و آب ولرم صورت خود را بشویید و پس از خشک کردن، مقداری پنبه را به روغن کندش آغشته، ماساژ Massage دهید و صبح روز بعد شستشو کنید.

۳. رفع بی‌حسی دست و پا، فلج و لقوه

استعمال موضعی روغن کندش به دلیل طبع گرم آن به رفع بی‌حسی دست و پا کمک می‌کند و در طب سنتی از خواص روغن کندش برای درمان فلج و لقوه استفاده می‌شود.

۴. تسکین درد‌های مفصلی و عضلانی

روغن کندش خاصیت ضد التهاب دارد و به رفع التهاب کمک کرده برای تسکین درد‌های مفصلی و عضلانی مانند درد آرتروز، روماتیسم، سیاتیک، واریس، پادرد و کمردرد مفید است.

۵. کمک به درمان ورم، شکستگی و ضرب خوردگی استخوان‌ها

در طب سنتی از خواص روغن کندش به عنوان درمان کمکی برای شکستگی و ضرب خوردگی استفاده می‌شود.

۶. برطرف کردن بیهوشی‌های ناشی از حملات صرع و خشم

چکاندن چند قطره از روغن کندش در داخل سوراخ بینی، راهکار موثری برای به هوش آوردن افرادی است که در اثر صرع و یا خشم بی‌هوش شده‌اند.

۷. رفع لک‌های سفید صورت و بدن و کمک به کاهش چین و چروک پوست

استفاده از روغن کندش به رفع چین چروک پوست و برطرف کردن لکه‌های سفید بدن کمک می‌کند.

۸. کمک به درمان سینوزیت و سرماخوردگی

پودر گیاه کندش و روغن آن خاصیت ضد عفونی کنندگی دارد و استفاده از آن برای درمان سینوزیت و بیماری‌هایی که سینوس‌ها را درگیر می‌کند، مفید است. به این منظور زمانی که فرد از این پودر در داخل بینی استفاده می‌کند، شروع به عطسه کرده و این امر موجب خروج رطوبت از مخاط و جلوگیری از آبریزش بینی خواهد شد.

۹. رفع بدبویی بینی و تقویت بینایی

از کندش در طب سنتی برای رفع بدبوئی بینی، صافی آواز، تقویت بینایی و رفع شبکوری به صورت انفیه و قطره استفاده می‌شود.

از موارد دیگر استفاده از کندش در ترکیب با سایر دارو‌ها برای درمان تنگی نفس، آسم، اسهال، مدر بول و حیض و خارج کننده جنین و خرد کننده سنگ‌های رسوبی کلیه و مثانه است، همچنین برای رفع استسقاء و یرقان و طحال مفید است.

گیاه شناسی کندش

کندش جزو گیاهان دارویی کمیاب و محل اصلی رویش آن کشور هندوستان است و از ریشه آن برای استخراج روغن استفاده می‌شود. کندش گیاهی پایا و از لحاظ ظاهری شبیه به کنگر است. ساقه این گیاه کوتاه و در انتهای شاخه‌ها خوشه‌ای از گل‌های زرد متمایل به سبز وجود دارد و دارای برگ‌های سبز مایل به سفید است، سطح ریشه کندش به رنگ سیاه و داخل آن سفید مایل به زرد بوده و بوی تندی دارد. از ریشه گیاه کندش در طب سنتی برای درمان بیماری‌ها استفاده میشود و حاوی آلکالوئید‌های سمی از قبیل: veratrin است.

مضرات کندش (موارد احتیاطی و منع مصرف)

زیاده‌روی در مصرف کندش برای ریه‌ها مضر است.

به دلیل طبع گرم و خشک کندش، زیاده‌روی در مصرف آن برای افراد دارای مزاج گرم مضر است و با تشنگی مفرط، اختلال حواس، درد شکم و ... همراه است.

پودر این گیاه به چشم آسیب می‌رساند و باعث عطسه شدید می‌شود.

با توجه به اینکه گیاه کندش و روغن تهیه شده از آن دارای ترکیبات متعدد سمی است، لذا ضروری است در مصرف آن نهایت دقت به عمل آید و دور از دسترس کودکان قرار گیرد.

توصیه می‌شود قبل از هر تصمیمی درباره استفاده از گیاهان دارویی، در این مورد با پزشکان متخصص طب سنتی و کارشناسان این رشته مشورت کنید.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

تلخ ترین فیلم دیده نشده از حادثه اتوبوس علوم تحقیقات ! +صدای ناله های دانشجویان تجاوز به یک زن کینه جو در فرودگاه! +عکس رابطه های شوم عامل اصلی انتقال ایدز بین زنان ایرانی ! همسرم مقابل چشمان من با زنان غریبه ارتباط داشت / من هم با افشین تلافی کردم مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا جزییات پرداخت سود سهام عدالت/ معاملات سهام عدالت آزاد شد !؟ 3 اعدامی زیر طناب دار رفتند اما زنده ماندند! / در گنبد رخ داد تکرار فاجعه /سقوط خونین اتوبوس دانش آموزان ارومیه ای از روی پل ! تیرباران یک مرد آبادانی در نقطه صفر مرزی + جزییات خودکشی مدیرعامل یک شرکت با وصیت نامه ای عجیب / دزدان میلیاردی چه کسانی هستند؟! مرگ وحشتناک ابولفضل 18 ماهه آبرویم رفت ! / خبر مشکل داشتن من پخش شد و نگاه شوهرم خیلی سنگین شد ! 2 مرد در نیم ساعت تازه عروس تهرانی را به خاک سیاه نشاندند +فیلم و عکس کار کثیف مادر و پسر تهرانی برای رهایی از دست خانه نشینی های پدر تصویر تکاندهنده از دفن جسد زن مشهدی در باغچه خانه+ عکس جسد

منبع: رکنا

کلیدواژه: طب سنتی ماساژ Massage طب طب سنتی چین و چروک درمان بیماری سرماخوردگی بیماری ساعت عکس فیلم دختر تصادف اتوبوس دانشجویان زندگی تحقیقات خانواده حادثه تصادف اتوبوس تصادف اتوبوس دانشگاه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۷۲۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰۰ هزار تن روغن و گندم از بنادر مازندران وارد شد

به گزارش خبرنگار مهر، عباسعلی وفایی نژاد ظهر چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: مازندران به عنوان نگین سرسبز ایران از مزیت‌های ویژه ای در تولید و تأمین محصولات کشاورزی برخوردار می‌باشد به نحوی که رتبه اول در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی را به خود اختصاص داده و برخورداری از موهبت دریا و بنادر مستعد و قابل توسعه منطقه ویژه اقتصادی و قرار گرفتن در جایگاه منطقه آزاد تجاری، فرصت‌های بسیار مناسبی را در تأمین امنیت غذایی و کالاها و محصولات مورد نیاز کشور دارد که توجه مسئولین بر ایجاد و توسعه زیرساخت‌های آن یک امر ضروری است.

وفایی نژاد با بیان اینکه در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در جهت رشد و توسعه فعالیت‌های تجاری با کشورهای حوزه خزر شکل گرفته است تصریح کرد: برخورداری و مزیت‌های حوزه خزر از جهت توسعه صادرات، خصوصاً محصولات کشاورزی و نیز تأمین کالاهای مورد نیاز کشور از جمله روغن خام، گندم، دانه‌های روغنی، خوراک دام و … همچنین ورود موقت کالا و ترانزیت و سوآپ آن می‌تواند منجر به توسعه چندوجهی استان و رشد اقتصاد دریاپایه شود.

وی تسریع در توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز از جمله توسعه فعالیت‌های حمل و نقل ریلی و ایجاد شرکت‌های حمل و نقل سراسری و بین المللی و توسعه راه‌ها و ایجاد سیلوها و مخازن را از ضروریات توسعه فعالیت‌های تجاری بر شمرد و تصریح کرد: این امر می‌تواند در راستای تحقق شعار سال و رونق تولید و اشتغال و سرمایه گذاری و خلق موقعیت‌های جدید برای توسعه استان شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران ضرورت توجه به سرمایه گذاری پایدار برای ذخیره استراتژیک کالا از جمله ایجاد سیلو و مخازن روغن خام در استان را فرصتی مناسب برای دور زدن تحریم‌ها و پدافند غیرعامل در مقابل تهدیدات برشمرد و افزود: پروژه ساخت ۲۵ هزار تن مخازن روغن نکا و ضرورت تسریع در مصوبات دولت در این خصوص موجب رشد سرمایه گذاری بخش خصوصی در این زمینه خواهد بود.

وفایی نژاد در پایان به مزیت‌های تأمین کالاهای اساسی از جمله واردات ۸۰۰ هزار تن گندم و روغن خام که در دولت سیزدهم از مسیر بنادر استان مازندران صورت گرفت، اشاره کرد و اظهار داشت: بهره برداری از ظرفیت بنادر شمالی می‌تواند فرصت مناسبی برای افزایش تراز تجاری و رونق اقتصادی و توسعه مبادلات تجاری با کشورهای حاشیه خزر، تأمین مواد اولیه واحدهای تولیدی و کالاهای اساسی و استراتژیک کشور و دور زدن تحریم‌ها، کاهش هزینه‌های تمام شده واردات کالاهای اساسی و صرفه جویی در منابع را فراهم کند.

کد خبر 6087704

دیگر خبرها

  • ۸۰۰ هزار تن روغن و گندم از بنادر مازندران وارد شد
  • تسکین زانو درد با روغن کرچک
  • بادمجان شکم‌پر را با این روش خوشمزه درست کنید
  • کشف ۴۰ تن روغن خوراکی قاچاق و دستگیری یک متخلف در زاهدان
  • هشدار جدی/ اگر این 7 غذا را دوباره گرم کنید و مصرف کنید مرگ آور خواهد بود
  • کشف ۴۰ تن روغن خوراکی قاچاق ودستگیری یک متخلف در زاهدان
  • درمان سرماخوردگی و آنفولانزا با این روغن
  • بهترین روش سرخ کردن بادمجان با کمترین روغن (فیلم)
  • معرفی و مزایای شامپو بدون سولفات
  • چغاله بادام پلو با مرغ یک غذای متفاوت برای فصل بهار