Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون اروپایی از کشورهای عضو خواست تا قاطعانه برای پیشبرد طرح حمایت بهتر از مرزهای خارجی اتحادیه اروپا برای مقابله با هجوم پناهندگان همکاری کنند. ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم ، "یان کلود یونکر" رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در مصاحبه‌ای با روزنامه "دی ولت" آلمان کشورهای عضو اتحادیه اروپا را به ریاکاری بی شرمانه و ظالمانه در مبارزه با مهاجرت های غیر قانونی متهم کرده و تاکید کرد که اتحادیه اروپا باید حالا سریعا عمل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 به گفته وی کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید سریعا تردیدهای خود را کنار گذاشته و حمایت موثر از مرزهای خارجی اتحادیه اروپا را سریعا در دستور کار قرار دهند.

یونکر تصریح کرد که بیش از 2 سال است که سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا حمایت بهتر از مرزهای خارجی اتحادیه اروپا را درخواست کرده اند. بعد از اینکه کمیسیون اتحادیه اروپا پیشنهاد داد که شمار کارکنان حمایت از مرزهای اروپایی تا پایان سال 2020 به 10 هزار نفر افزایش یابد حالا ناگهان از طرف بسیاری کشورها تردیدهایی به وجود آمد مبنی بر اینکه این یک تصمیم سریع است و دخالت در حاکمیت ملی کشورهاست.

"یونکر" همچنین تاکید کرد که همچنین آن هایی که پیش از این درباره کمبود حمایت از مرزهای خارجی اتحادیه اروپا گله داشتند نمی خواهند دخالت کنند. اروپا این گونه پیش نمی رود.

مسئله بحران پناهندگان موضوعی است که مدتهاست اتحادیه اروپا را درگیر خود کرده است و این اتحادیه در این بحران بیشتر منافع خود را در نظر گرفته و به فکر راهکاری برای خلاص شدن از شر این بحران است. مسئله تقسیم عادلانه پناهندگان بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا تا به حال به دلیل مخالفت برخی کشورهای شرق اروپا با این پروژه شکل نگرفته است.

افزایش حملات به اقامتگاه‌های پناهندگان در آلمانتونس درخواست اروپا برای تاسیس مراکز پذیرش پناهندگان را رد کردهشدار شورای اروپا درباره وضعیت فاجعه‌بار پناهندگان در اردوگاه‌های یونان

برخی سیاستمداران اروپایی هم خواستار حمایت قاطعانه از مرزهای خارجی اتحادیه اروپا برای مقابله با هجوم پناهندگان هستند. در این میان کشورهایی که در مرزهای خارجی اتحادیه اروپا قرار دارند از جمله ایتالیا تحت فشار شدید هجوم پناهندگان قرار داشته و از مقامات بروکسل خواستار تقسیم این بار بین همه اعضاء هستند که این درخواست آن ها هم تا به حال با قدرت قاعده پناهندگی دوبلین اتحادیه اروپا پیشرفتی نکرده است.

بر اساس قاعده دوبلین اروپایی پناهندگان باید در همان کشوری درخواست پناهندگی کنند که برای اولین بار به آن وارد شده اند.

به گفته بسیاری کارشناسان در سال 2019 هم بحران پناهندگان همچنان اتحادیه اروپا را درگیر خود خواهد کرد  و احتمالا به جدایی بیشتر این اتحادیه خواهد انجامید. صعود احزاب راست گرای پوپولیستی نیز ارمغان تشدید این بحران و بحران های دیگر در اتحادیه اروپا است.

انتهای پیام/

R31356/P/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اتحادیه اروپا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۷۲۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌درخواست «بورل»برای کاهش تنش در منطقه

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، در شرایطی که نوار غزه در سکوت مرگبار جامعه جهانی و محاصره ظالمانه صهیونیستی با حمایت واشنگتن و وضعیت شکننده منطقه با تحریک سران رژیم صهیونیستی روز به روز در آستانه وضعیت فاجعه‌باری قرار داده است، تلاش‌ها برای وضعیت امدادرسانی به ساکنان غزه با وجود مانع تراشی این رژیم ادامه دارد.

در همین ارتباط، شبکه خبری الجزیره گزارش داد که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) در سخنانی پس از نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ در جمع خبرنگاران با اشاره به ادامه وضعیت «فاجعه‌بار انسانی» در نوار غزه هشدار داد که در صورت ادامه درگیری‌ها در منطقه، اوضاع در باریکه غزه آرام نخواهد شد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به وضعیت شکننده منطقه غرب آسیا تاکید کرد که فاجعه انسانی در غزه مادامی که منطقه روی آرامش نبیند و جنگ و خونریزی در منطقه ادامه یابد، فاجعه انسانی در باریکه ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: ما در ۳ موضوع اصلی مرتبط با جنگ غزه شاهد هیچ گونه پیشرفتی نبوده‌ایم. این موضوعات شامل: ۱- آزادی اسرای صهیونیست ۲- استقرار آتش بس و ۳- کاهش بحران بشردوستانه در این باریکه که اکنون در محاصره کامل قرار دارد.

بورل که پس از نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ با خبرنگاران سخن می‌گفت، تاکید کرد: ۳ مسئله است که ما به آن احتیاج داریم. متأسفم که این را می‌گویم، اما در هیچکدام از این ۳ مسئله ما شاهد پیشرفت چشمگیر نبوده‌ایم. هیچ پیشرفتی در آزادی اسرا انجام نشده است، به آتش بس درخواستی قطعنامه شورای امنیت احترام گذاشته نشد، و در نهایت کمیسر اتحادیه اروپا که مسئول ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه است مثال‌هایی از ایجاد موانع در رسیدن کمک‌های بشردوستانه به غزه را مطرح می‌کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا عنوان کرد: بروکسل خواستار دسترسی بدون مانع به نوار غزه به منظور ارسال و توزیع کمک‌های امدادی و بشردوستانه به این باریکه است. این مسئله روشن است که در روند امدادرسانی مانع ایجاد می‌شود و به همین دلیل نیز بحران بشردوستانه در غزه همچنان ادامه دارد.

با این حال، این مقام اروپایی حاضر به محکوم کردن اسرائیل به دلیل ایجاد مانع در روند امدادرسانی‌ها به غزه و ایجاد قحطی عامدانه در این باریکه نشد.

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • بورل: به همکاری با آنروا ادامه می دهیم
  • اقدام قانونی علیه طرح گازی آلمان در دستورکار کمیسیون اروپا
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • تحولات اوکراین|توقع کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • بی‌میلی اروپایی‌ها برای کمک بیشتر به اوکراین
  • ‌درخواست «بورل»برای کاهش تنش در منطقه
  • توافق اتحادیه اروپا برای تشدید تحریم‌های ایران
  • تشدید تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران
  • درخواست ۸۷۰ دانشگاه اروپایی برای افزایش بودجه تحقیق و توسعه