Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@19:57:10 GMT

برترین دانشگاه در رشته‌های علوم انسانی و هنر

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۷۴۹۹۰

براساس رتبه‌بندی پایگاه اطلاعاتی کیو.اس، دانشگاه آکسفورد در صدر برترین دانشگاه‌های جهان در رشته‌های علوم انسانی و هنر جای گرفت.

به گزارش فارس، و به نقل از «topuniversities»، براساس رتبه‌بندی پایگاه اطلاعاتی کیو.اس، دانشگاه آکسفورد در صدر برترین دانشگاه‌های جهان در رشته‌های علوم انسانی و هنر جای گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در لیست زیر به 20 دانشگاه برتر رشته‌های علوم انسانی و هنر در سال 2018 اشاره می‌کنیم:

1- دانشگاه آکسفورد

2- دانشگاه هاروارد

3- دانشگاه کمبریج

4- دانشگاه برکلی

5- دانشگاه استنفورد

6- دانشگاه ییل

7- دانشگاه پرینستون

8- دانشگاه توکیو

9- دانشگاه کلمبیا

10- دانشگاه لندن

11- دانشگاه نیویورک

12- مؤسسه ماساچوست

13- دانشگاه ادینبورگ

14- دانشگاه لس‌آنجلس

15- دانشگاه ملبورن

16- دانشگاه ملی استرالیا

17- دانشگاه سیدنی

18- دانشگاه ملی سنگاپور

19- دانشگاه هنگ‌کنگ

20- دانشگاه اقتصاد و علوم سیاسی لندن

نظام رتبه‌بندی کیو.‌اس از سال 2004، از سال 2004، سالانه دانشگاه‌های جهان را با استفاده از 6 شاخص ارزیابی و 700 دانشگاه برتر را معرفی می‌کند.

شاخص‌های اعتبار دانشگاه، اعتبار افراد شاغل، نسبت دانشجو به اعضای هیأت علمی‌،میزان استناد به هر عضو علمی، تعداد اعضای هیأت علمی بین‌المللی، تعداد دانشجوی بین‌المللی از مهمترین شاخص‌های ارزیابی کیفی دانشگاه‌ها است که توسط نظام کیو.اس قرار گرفت.

اطلاعات مورد نیاز این نظام رتبه‌بندی از طریق نظرسنجی از صاحبنظران حوزه‌های موضوعی، نظرسنجی از کارفرمایان، پایگاه‌های استنادی اسکوپوس و پرسشنامه‌ای که خود دانشگاه‌ها پر می‌کنند، گردآوری می‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: برترین دانشگاه علوم انسانی هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۷۴۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نوبت اول کنکور/ رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ صبح امروز با رقابت داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی آغاز شد.   هزار و ۶۴۲ نفر در رشته ریاضی و ۵ هزار و ۶۳۷ نفر در رشته انسانی با هم رقابت می‌کنند.   آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی هم عصر امروز برگزار می‌شود.   ۹۹۰ نفر در رشته زبان و ۶۲۶ نفر در رشته هنر شرکت کرده اند.   گروه آزمایشی علوم تجربی هم صبح جمعه با شرکت ۶ هزار و ۶۴۷ داوطلب برگزار می‌شود.   آزمون سراسری در موسسه آموزش عالی کارقزوین - البرز، موسسه آموزش عالی غیاث الدین جمشید کاشانی آبیک، مرکز آموزش علوم و فنون -قزوین- محمدیه، دانشگاه آزاد اسلامی بوئین زهرا، آموزش و پرورش تاکستان، دانشگاه پیام نور مرکز قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و دانشگاه بین المللی امامن خمینی (ره) برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در قزوین
  • آغاز نوبت اول کنکور/ رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • ضرورتِ هدایت نخبگان به سمت علوم انسانی
  • رتبه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی قابل توجه است
  • حضور دانشگاه بوعلی سینا در رتبه‌بندی نیچر ایندکس ۲۰۲۴
  • بررسی سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی
  • باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • وزیر علوم: باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود