Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@13:20:48 GMT

تحلیل بازار طراحی سایت از گذشته تاکنون

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۷۵۲۸۳

تحلیل بازار طراحی سایت از گذشته تاکنون

در گذشته دید صاحبان کسب‌و‌کار نسبت به طراحی سایت، کاملا سنتی بود و طراحی سایت را مانند یک کالای لوکس می‌دیدند و تصوری که از سایت داشتند یک کاتالوگ آنلاین بود بنابراین بازاریابی دیجیتال و بر بستر وب و با لحاظ کردن سئو و بهینه‌سازی وب موضوعیتی نداشت. ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۹ بازار نظرات - اخبار بازار -

 

در گذشته دید صاحبان کسب‌و‌کار نسبت به طراحی سایت، کاملا سنتی بود و طراحی سایت را مانند یک کالای لوکس می‌دیدند و تصوری که از سایت داشتند یک کاتالوگ آنلاین بود بنابراین بازاریابی دیجیتال و بر بستر وب و با لحاظ کردن سئو و بهینه‌سازی وب موضوعیتی نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما امروزه طراحی سایت رکنی مهم در بازاریابی است.

در واقع شرکت‌‌هایی که می‌خواستند سایت داشته باشند، این کار را نه به خاطر مزایایی که داشتن سایت دارد، بلکه به این دلیل که یک کالای لوکس به اسم سایت داشته باشند، می‌خواستند. آنها برنامه‌ای برای بیشتر دیده شدن محصولات خود یا بازاریابی بر بستر اینترنت در دستور کار خود قرار نمی‌‌دادند و هیچ اطلاعاتی هم در زمینه  سئو و بهینه‌سازی سایت  نداشتند.

به مرور زمان، دید جامعه تغییر پیدا کرد و مدیران شرکت‌ها، سایت را دیگر یک کالای لوکس نمی­‌دیدند و علاقه بیشتری برای حضور جدی‌تر در این حوزه از خود نشان دادند. افراد به سئو علاقه پیدا کردند و حتی بسیاری از کسب‌وکارهای سنتی به سمت سئو و طراحی سایت حرکت کردند، اما دیدی که نسبت به این موضوع داشتند هنوز کامل نشده بود و سایت را به صورت یک پروژه که از نقطه ای شروع شده و در نقطه‌ای دیگر پایان می­‌یابد می­‌دیدند و برنامه‌­ای برای تولید محتوا و به روزرسانی سایت نداشتند. به همین دلیل مسئول تولید محتوا، کارشناس سئو، مدیر سایت و بازاریاب دیجیتال در چنین شرکت‌­هایی جایگاهی نداشت و اصولا چنین مشاغلی در ایران تعریف نشده بود!

در همین رابطه رضا شیرازی یکی از متخصصین حوزه سئو و بهینه سازی سایت، تعبیر جالبی در این زمینه ارائه داده‌اند. وی معتقد است که سئو در واقع یک مسابقه است. مسابقه‌ای که به ازاء هر کلمه کلیدی در موتورهای جستجو برگزار می‌شود، همه شرکت‌کنندگان در مسابقه آرزو دارند که مقام اول را به دست آورند اما فقط یک نفر برنده می‌شود، اگر چه رتبه‌های بعدی هم بی‌نصیب از جایزه نخواهند ماند. به عبارتی دیگر سئو یعنی تحلیل رفتار کاربران و موتورهای جستجو با هدف طراحی استراتژی مناسب برای کسب بهترین نتیجه ممکن است.

سئوکار کسی است که نیازهای مخاطب را می‌شناسد، اهداف کسب و کار و منابع آن را می‌شناسد و براساس منابعی که در اختیار دارد و وضعیت رقبا، استراتژی بهینه برای پیروزی در این رقابت را طراحی می‌کند.

در سال‌های اخیر، شاهد این موضوع هستیم که اکثر شرکت‌­ها دیگر وب سایت را یک کالای لوکس و تجملی نمی­‌بینند، بلکه برای آن برنامه‌­ریزی دارند و حداقل یک نفر به عنوان مدیر وب سایت در تیم خود دارند که ممکن است همزمان کارهای تولید محتوا و سئو را نیز انجام دهد. از سوی دیگر دیدگاه دراز مدت‌تری نسبت به قبل به این حوزه دارند.

واقعیت این است که وب سایت شرکت، می‌­تواند دفتر یک مجموعه در بستر اینترنت باشد که 24 ساعت شبانه‌روز و هفت روز هفته باز است و می‌­تواند به کاربران خدمات آنلاین ارائه دهد. همچنین با استفاده از تکنیک‌های بازاریابی محتوایی با هزینه‌ای بسیار کمتر از روش‌­های تبلیغات سنتی، می‌­توان فروش بسیار بالایی برای سایت ایجاد کرد.

وب سایت یک موجود زنده است، باید او را با محتوای جدید تغذیه کرد، تعامل با مشتریان و تحلیل فرآیندهای سایت می­‌تواند باعث رشد آن در بستر اینترنت شود. نیازهای شما و جامعه در حال تغییر است و اگر به وب سایت خود توجه نکنید در طول زمان از بین می‌رود و خواهد مرد. بنابراین طراحی سایت یک پروژه نیست که نقطه شروع و پایان داشته باشد، بلکه شرکتی که سایت طراحی می­‌کند، باید بتواند در درازمدت شما را پشتیبانی کند و در کنار شما باشد. یکی از مشکلاتی که در تعامل مشتریان و شرکت‌های طراحی سایت باعث سو تفاهم می­‌شود همین موضوع است، برخی از مشتریان این تصور را دارند که شرکت طراحی سایت باید تا ابد آنها را بدون دریافت هزینه پشتیبانی کند و شرکت‌های طراحی سایت نیز بعضا می­‌خواهند پروژه را به اتمام برسانند و به سراغ پروژه جدید بروند و همین موضوع برای هر دو طرف مشکل ایجاد خواهد کرد.

از طرف دیگر، در حال حاضر بسیاری از مدیران سایت­‌ها تمرکز خود را بر روی  افزایش ورودی سایت از طریق گوگل  یا تبلیغات گذاشته‌­اند و توجه زیادی به بهبود فرآیندها و همچنین بهبود تجربه کاربران بر روی سایت نمی­‌کنند. همین موضوع باعث می­‌شود که بسیار کمتر از پتانسیلی که دارند نتیجه بگیرند. باید به این نکته دقت کرد که سیستم‌­های مدیریت محتوا، براساس نیاز یک کسب‌و کار باید انتخاب شوند و وجود افرادی به عنوان مشاور و تحلیلگر در کنار شرکت­‌هایی که قصد ورود به بازار اینترنت را دارند، به بهبود روند کاری آن‌ها کمک زیادی خواهد کرد.

معمولا یافتن شرکتی که همه فاکتورهای حرفه‌ای و اصولی طراحی سایت مثل بهینه‌سازی و استانداردهای برنامه نویسی را رعایت کند، کاری پیچیده و سخت است. برای سفارش پروژه طراحی سایت یکی از شرکت‌های باسابقه و موفق این حوزه  وب24  است که خیال کسب و کارها را از همه جنبه‌های طراحی سایت راحت می‌کند.

منبع: ا خبار رسمی

انتهای پیام/

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط تسنیم تأیید و یا رد نمی‌شود.

R1234/P/S1407/CT12 واژه های کاربردی مرتبط رپورتاژ آگهی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رپورتاژ آگهی رپورتاژ آگهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۷۵۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی نخستین «موتور ۶ سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت

به گزارش «تابناک» به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، روح الله دهقانی در مراسم رونمایی از موتور ۶ سیلندر بنزینی در پژوهشگاه شهید رضایی دانشگاه صنعتی شریف، با اشاره به توانمندی دانش‌بنیان‌ها در طراحی، تولید و بهینه‌سازی قوای محرکه عنوان کرد: قوای محرکه در حجم بالا با سوخت بنزین، یکی از انواع قوای محرکه است که در بسیاری انواع خودروها، متناسب با نیاز صنایع راهبردی کشور کاربرد دارد. این یک نیاز کاملاً راهبردی است که کشور اهمیت آن را دریافته و شرکت‌های مختلف در مسیر بومی سازی و تولید آن گام برداشته‌اند.

وی افزود: یک شرکت دانش‌بنیان توانمند متشکل از چند متخصص و عضو هیات علمی برترین دانشگاه‌های ایران و سراسر جهان در مسیر بومی سازی این موتور گام برداشته و امروز به موفقیتی چشمگیر دست یافته‌اند. بالغ بر ۴۰ نفر از برجسته‌ترین دانشگاهیان مطرح در عرصه ملی و بین‌المللی، با طرح‌ریزی یک برنامه عمیق چهار ساله در مسیر اکتساب فناوری‌های یکی از شناخته‌شده‌ترین و پرکاربردترین موتورهای ۶ سیلندر گام برداشته و موفق شدند نمونه بومی‌سازی شده این موتور را با کیفیتی بالا و منطبق با روزآمدترین استانداردها، طراحی، تولید و آزمون کنند.

دهقانی مهم‌ترین دستاورد شرکت‌های دانش‌بنیان را اثبات توانمندی کشور در توسعه فناوری ساخت انواع قوای محرکه متناسب با نیاز کشور و امکان توسعه و بهینه‌سازی آن‌ها دانست و افزود: امروز توانمندی تولید موتور ۶ سیلندر بنزینی خورجینی با حجم ۴ هزار سی‌سی که موتوری راهبردی بوده و دارای کاربری‌های متنوع صنعتی، تفریحی و نظامی است، در این مجموعه دانش‌بنیان به اثبات رسید. این جریان قوی که در این شرکت و سایر شرکت‌های دانش‌بنیان به راه‌ افتاده، باید با قوت ادامه پیدا کند و به زودی تولید انبوه و استفاده از این تولیدات را در کاربری‌های خاص خود نظاره‌گر باشیم.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به این‌که فناوری‌های موتور، جزو راهبردی‌ترین و کلیدی‌ترین دانش‌ها و فناوری‌ها جای دارند و سرریز این فناوری‌ها می‌تواند به توسعه و ساخت محصولات دیگری منجر شود، ادامه داد: وقتی یک شرکت از توانمندی طراحی، ساخت و ارتقای قوای محرکه‌ای با این حجم، کیفیت و سطح استاندارد برخوردار است، در واقع به سرمایه ارزشمند دانش فنی دست یافته که به مراتب از خود محصول یادشده ارزشمندتر است و قابلیت تسری به دیگر بخش‌های صنعت خودروسازی را دارد و می‌تواند زمینه‌ساز تولید و توسعه محصولات ارزشمند دیگری شود.

دهقانی به حمایت جدی معاونت علمی از کسب دانش فنی و تولید محصولات فناورانه حوزه حمل و نقل و به طور خاص ساخت انواع قوای محرکه، اشاره کرد و ادامه داد: معاونت علمی به عنوان پشتوانه اصلی این شرکت، سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه را بر عهده گرفته و در دیگر حمایت‌ها که از جنس دانشی است مانند دسترسی به فناوری‌های خاص دنیا، همراه این مجموعه دانش‌بنیان بوده است.

بر اساس این خبر، پژوهشکده فناوری‌های راهبردی شهید رضایی دانشگاه صنعتی شریف که در زمینه پژوهش‌ها و کسب دانش فنی، ارتباط میان صنعت و دانشگاه و بومی‌سازی فناوری‌های کلیدی و راهبردی فعالیت دارد، طراحی و تولید موتور ۶ سیلندر بنزینی را با توجه به نیاز صنایع کشور آغاز کرد.

به طور میانگین نیاز بخش دفاعی کشور به این قوای محرکه حدود ۱۰ هزار خودرو ‌است و با در نظر گرفتن نیاز سایر حوزه‌ها این ظرفیت به ۳۰ هزار عدد نیز می‌رسد و پژوهشگاه شهید رضایی با ورود به توسعه دانش فنی بومی قوای محرکه، مطالعه و کار بر روی خودروهای تاکتیکی و آفرود را آغاز کرد.

در این پروژه، ضمن الگوبرداری از بیش از ۱۳۰ موتور بنزینی، دستاورد ۱۳ سازنده نامی موتور در سطح جهانی بررسی و مطالعه و در نهایت موتور مبنای ۴ هزار سی‌سی ۶ سیلندر، برای بومی سازی انتخاب و پس از یک کار تحقیقاتی و فناورانه چهار ساله، نخستین نمونه از این موتور با رویکرد اثبات توانمندی تولید داخل طراحی و ساخته شد.

متخصصان در این پروژه موفق شدند به ۴۵ درصد دانش فنی بومی ساخت موتور دست پیدا کنند و ۱۰ بخش اصلی موتور با موفقیت کامل مهندسی معکوس شد. از اقدامات صورت گرفته توسط تیم تحقیقاتی و فناور پروژه موتور ۶ سیلندر بنزینی خورجینی می‌توان به طراحی و ساخت قطعات با دقت ۹ میکرون، شبیه سازی، طراحی سیستم راهگاهی و قالب های بلوک چدنی، طراحی ساخت محور بلوک موتور، ساخت بلوک آلومینیومی موتور خورجینی برای اولین بار در کشور، ساخت میل لنگ موتور خورجینی با استحکام تسلیم ۸۰۰ مگاپاسکال، ساخت میل بادامک موتور خورجینی و ساخت شاتون موتور خورجینی با یکی از بهترین انواع مواد اولیه و مبتنی بر دانش روزآمد متالورژی اشاره کرد.

دیگر خبرها

  • چگونه بهترین شرکت طراحی سایت را انتخاب کنیم؟
  • رونمایی نخستین «موتور ۶ سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت
  • فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها 
  • انتخاب بهترین شرکت ساخت ویلا
  • خرید آیفون در چین کاهش یافت
  • سایت های معتبر تحلیل ارز دیجیتال
  • بهترین سایت آموزش فارکس کدام است؟
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون
  • بی‌توجهی مدیریت شهری گذشته به گرامیداشت آیین‌های مذهبی
  • پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران از قیمت طلا و سکه کاهشی است