Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، خبرگزاری آناتولی ترکیه در گزارشی پیرامون حضور نظامی فرانسه در خاک سوریه و با استناد به نتیجه تحقیقات خود اعلام کرد که به موازات گسترش حضور نظامی فرانسه در خاک سوریه از ماه مارس به بعد، تعداد پایگاههای نظامی این کشور در سوریه از ۵ پایگاه به ۹ پایگاه افزایش یافته که این پایگاهها بطور پراکنده در شمال سوریه قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این گزارش آمده است که با خروج نظامیان آمریکایی که اداره این پایگاههای نظامی فرانسه را برعهده داشتند، مقامات پاریس دیگر قادر به دفاع از کُردهای سوریه نیستند.

خبرگزاری آناتولی در گزارش خود می افزاید که دست کم چهار پایگاه نظامی فرانسه در شمال سوریه توسط نیروهای آمریکا اداره می شوند. از آنجا که فرانسه صرفاً با تکیه بر پشتیبانی نیروهای نظامی آمریکا یا شبه نظامیان وابسته به «یگانهای مدافع خلق» سوریه «تحرک یکانهای خود را تضمین می کند»، پنج پایگاه دیگر این کشور نیز در معرض خطر و آسیب قرار می گیرند.

در ادامه این گزارش آمده است: «تحت شرایط کنونی، به نظر نمی رسد فرانسه قادر باشد با پر کردن خلائی که در پی خروج نظامیان آمریکا از سوریه ایجاد شده، سطح مشابهی از حمایت را از ی.پ.گ/ پ.ک.ک بعمل آورد».

در شرایطی که ائتلاف ادعایی آمریکا علیه داعش در سوریه در عملیاتهای زمینی خود به شبه نظامیان کُرد وابسته بوده، آنکارا یگانهای مدافع خلق را دنباله رو پ ک ک می داند؛ گروهی که از سوی ترکیه یک سازمان تروریستی قلمداد شده و به اجرای حملات تروریستی در داخل خاک این کشور متهم شده است.

گفتنی است که فرانسه با اعلام اینکه تنها حدود ۱۱۰۰ نیروی نظامی فعال در منطقه خاورمیانه دارد، در عملیاتهای خود در خاک سوریه مرموز و مخفیانه عمل کرده است. با این حال، شمار دقیق نیروهای فرانسوی مستقر در فرانسه هنوز افشا نشده است.

لازم به ذکر است روز ۱۹ دسامبر سال جاری، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا تصمیم خود را برای خروج نیروهای نظامی آمریکا (حدود ۲۰۰۰ تن) از سوریه اعلام کرد. بنابر گزارشها، خروج نظامیان آمریکا از این کشور بین دو تا سه ماه به طول می انجامد. طبق گزارش این رسانه ترکیه ای، تاکنون نیروهای نظامی آمریکا تنها از یک پایگاه نظامی در شمال شرقی سوریه خارج شده اند.

کد خبر 4499951

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا پایگاه نظامی خبرگزاری آناتولی خروج آمریکا از سوریه دونالد ترامپ سوریه فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۷۸۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه

به گزارش صدای ایران از ایرنا، یک مقام محور مقاومت به المیادین اعلام کرد: آنچه در رسانه‌های بین‌المللی و سایت‌های عربی مبنی بر تخلیه منطقه جنوب سوریه توسط ایرانی‌ها و کاهش تعداد اعضا منتشر می‌شود، صحت ندارد.

وی گفت: اساساً هیچ نیروی ایرانی در سوریه وجود ندارد، بلکه مستشاران نظامی به صورت قانونی و با توافق با مقامات سوریه در آنجا هستند.

این مقام مسوول ادامه داد: مستشاران ایرانی همچنان طبق وظایفی که با دمشق توافق شده و در هرنقطه‌ای از سوریه که لازم باشد به طور معمول وظایف خود را انجام می‌دهند و هیچ خروجی صورت نگرفته است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که برخی منابع رسانه‌ای عربی مدعی خروج مستشاران نظامی ایران از برخی مناطق سوریه در اقدامی پیشگیرانه برای بی‌اثر کردن حمله احتمالی رژیم صهیونیستی شده بودند.

دیگر خبرها

  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • هشدار درباره خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی آمریکا
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی عین‌الاسد
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه «عین الاسد» عراق
  • تکذیب بیانیه منسوب به حزب‌الله عراق درمورد ازسرگیری حملات علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان