Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-24@13:08:31 GMT

اسرار جدیدی از صدام حسین فاش شد

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۷۸۹۱۵

اسرار جدیدی از صدام حسین فاش شد

خبرگزاری اردنی "أنباء سرایا" در گزارشی اعلام کرد: سرنخ اول در این عملیات افسر عراقی بود که در زمان حمله نیروهای آمریکایی به غرب بغداد به اردن فرار کرد. این افسر «اسعد یاسین» نام داشت و بعد از فرارش در امان مورد بازجویی قرار گرفت.

یاسین از طریق یک کشور عربی اطلاعاتی را به طرف‌های آمریکایی در امان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اطلاعات این بود که فرد دیگری به اسم «محمد ابراهیم» از طرف صدام نزد وی آمده بود تا به او بگوید که صدام گفته به مقاومت بپیوندد و با او در تکریت دیدار کند."

این خبرگزاری اعلام کرد: این اطلاعات سرنخ اصلی برای عملیات بازرسی اطلاعاتی و پیچیده پایگاه‌هایی بود که امکان داشت صدام در آنجا مخفی شده باشد. اطلاعات آمریکا توانست محمد ابراهیم را که یک فلسطینی بود و نزدیکترین فرد به دار و دسته صدام محسوب می‌شد، بازداشت کند. موساد اسرائیل از این فلسطینی بازجویی کرد و توانست با شکنجه اطلاعاتی از زیر زبان او درباره مخفی‌گاه صدام بیرون بکشد.

براساس این گزارش، «آریل شارون»، نخست‌وزیر پیشین اسرائیل خیلی پیگیر این عملیات بود و اولین کسی بود که صدام را بعد از بازداشتش ملاقات کرد چراکه به دلیل نگرانی اسرائیل از صدام و تمایلشان برای خلاص شدن از او، شارون دوست داشت او را پشت میله‌های زندان ببیند.

براساس گزارش این خبرگزاری، قبل از اینکه این اتفاق بیفتد یاسین در امان بود و اطلاعاتی را درباره سلاح کشتار دسته‌جمعی و رآکتورهای هسته‌ای عراق به یک دختر مراکشی که موساد او را به عضویت گرفته بود داده بود.

صدام دسامبر ۲۰۰۶ در بغداد اعدام شد.

انتهای پیام

183 / 156 عراق صدام افشا اسرار تازه

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: عراق صدام افشا اسرار تازه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۷۸۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری باند قاچاق و توزیع مواد مخدر شهرستان سرخس توسط مرزبانان

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرماندهی مرزبانی استان خراسان رضوی، سرهنگ سلطانی میرزایی اظهار کرد: در پی اخبار واصله، مبنی بر انتقال مواد مخدر از استان‌های جنوبی کشور به شهرستان سرخس، موضوع در دستور کار اطلاعاتی و عملیاتی مرزبانان این هنگ قرار گرفت و نیروهای زبده هنگ مرزی سرخس اقدامات اطلاعاتی گسترده‌ایی را کلید زدند.

فرمانده هنگ مرزی سرخس با اقدامات اطلاعاتی یک ماهه و رصد رفت و آمد و نفوذ در باند قاچاق مواد مخدر، در نهایت پس از اطمینان از ورود محموله به شهرستان، در یک اقدام عملیاتی، با مشارکت تیم‌هایی از معاونت اطلاعات، دسته اطلاعات گروهان سرخس و مرکز گروهان سرخس- و اکیپی از انتظامی شهرستان، به محض ورود به شهرستان سرخس در مرکز شهر، اقدام به توقیف دو دستگاه خودروی پراید و سمند می‌کنند. 

وی پس از ایست مامورین، راننده خودروی پراید اقدام به فرار از محل می‌کند، که مامورین در عملیات تعقیب و گریز هر دو خودرو را متوقف و چهار قاچاقچی مواد مخدر را دستگیر که در بازرسی از خودروهای فوق  هشت کیلو گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف و قاچاقچیان را تحویل مراجع قضایی دادند. 

سلطانی ضمن تقدیر و تشکر از کارکنان معاونت اطلاعات و دسته اطلاعات رزم گروهان سرخس بیان کرد: مرزبانان هنگ مرزی سرخس با تلاش و حساسیت بالا با هرگونه جرایم مرزی، با جدیت برخورد خواهند کرد و اجازه انجام اعمال خلاف قانون را به مخلان نظم و امنیت نمی‌دهند.

دیگر خبرها

  • در شش ماه گذشته در یک جنگ دو مرتبه شکست اطلاعاتی خوردیم + فیلم
  • برکناری فرمانده اطلاعات نظامی ارتش رژیم‌صهیونیستی چه معنایی دارد؟
  • دومین شکست بزرگ اطلاعاتی اسرائیل پس از طوفان الاقصی چیست؟
  • دومین شکست بزرگ اطلاعاتی اسرائیل پس از طوفان الاقصی
  • ژنرال حلیوا رئیس سرویس اطلاعات نظامی اسرائیل کیست و چرا استعفا داد؟
  • فرمانده بزرگترین واحد امان در صف استعفا از ارتش رژیم صهیونیستی
  • رئیس اطلاعات نظامی اسرائیل پس از شکست در ۷ اکتبر استعفا داد
  • سفر پریناز ایزدیار با رضا عطاران به کاخ صدام حسین!
  • دستگیری باند قاچاق و توزیع مواد مخدر شهرستان سرخس توسط مرزبانان
  • سفر پریناز ایزدیار با رضا عطاران به کاخ صدام حسین !