Web Analytics Made Easy - Statcounter

رشت - ایرنا - تفاهم نامه همکاری بین استانداری گیلان و سازمان فنی و حرفه ای کشور امضا شد و 40 میلیارد ریال به آموزش های مهارتی در حوزه گردشگری گیلان اختصاص یافت.

گزارش روز دوشنبه روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا حاکیست؛ در راستای ارتقای توانمندی و مهارت افزایی نیروی انسانی فعال در حوزه گردشگری گیلان با موضوع مهارت آموزی خدمات گردشگری، تفاهم نامه همکاری بین استانداری گیلان و سازمان فنی و حرفه ای کشور به امضای مصطفی سالاری و سلیمان پاک سرشت معاون وزیر و رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سالاری در جلسه امضاء تفاهم نامه مذکور اظهار داشت: آموزش های مهارتی علاوه بر ارتقای کیفیت کار و خدمات شاغلان حوزه گردشگری، در رونق اقتصادی خانواده ها تأثیر مستقیم دارند.
وی افزود: برای اجرای آموزش های مهارتی در حوزه گردشگری نیازمند همکاری و هم افزایی نهادهای تأثیرگذار استان از جمله شهرداری ها، دهیاری ها، مؤسسات مردم نهاد و ... هستیم.
استاندار گیلان با بیان اینکه آموزش های مهارتی منجر به تولید ثروت در جامعه می شوند، بر انجام نیازسنجی های دقیق و بروزرسانی محتواهای آموزشی در حوزه گردشگری تأکید کرد.
وی در ادامه گفت: آموزش های مهارتی در بلند مدت اثرات خوبی را به دنبال خواهند داشت و باید علاوه بر حوزه گردشگری از ظرفیت این آموزش ها در دیگر حوزه ها نیز بهره مند شد.

**نظام مهارتی در هر استان متناسب با شرایط و مختصات منطقه ای اجرایی شود
پاک سرشت نیز در نشست امضاء تفاهم نامه مذکور گفت: در شرایط کنونی کشور، هزینه کرد درست منابع از اهمیت زیادی برخوردار است و با هدفمند ساختن آموزش های مهارتی و اجرای این آموزش ها در جای مناسب می توانیم از هدر رفت سرمایه های ملی جلوگیری کنیم.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور افزود: برای ارائه آموزش­ های مهارتی منطبق با نیاز بازار کار باید در هر استان، نظام مهارتی متناسب با شرایط و مختصات منطقه ای اجرایی شود.
پاک سرشت با اشاره به وجود مربیان توانمند و استانداردهای آموزشی در حوزه گردشگری گفت: در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور آمادگی لازم برای همکاری در این حوزه وجود دارد و درصددیم تا با برنامه ریزی متمایز در بازه زمانی مشخص به دستاوردهای روشنی در این مسیر دست یابیم.
وی تصریح کرد: امضاء تفاهم نامه مشترک بین دو مجموعه در حوزه گردشگری از مصوبات جلسه شورای مهارت استان گیلان بود که با نگاه ویژه استاندار به حوزه مهارت آموزی امیدواریم که شاهد همکاری مطلوب و پایداری باشیم.
بر اساس این گزارش، به منظور اجرای صحیح و دقیق مفاد تفاهم نامه، کمیته راهبری در قالب شورای مهارت استان به ریاست استاندار گیلان و دبیری مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اجرای تفاهم نامه را پیگیری می کند.
7296/2007/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي تفاهم نامه همكاري گيلان گردشگري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۸۰۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت آموزی بیش از ۲ هزار عشایر و روستایی در دوره‌های فنی و حرفه‌ای


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گفت: در سال ۱۴۰۲ در مناطق روستایی خراسان جنوبی ۹۳۸ نفر، در مناطق مرزی ۶۴۵ نفر و در مناطق عشایری ۴۵۹ نفر موفق به فراگیری یک دوره مهارتی شدند.


حسن کامرانی فرد افزود: این افراد که در دوره‌های متنوع مهارت آموزی به صورت رایگان شرکت کردند در مجموع بیش از ۴۲۹ هزار و ۷۸ نفر ساعت در دوره‌های مهارتی مختلف آموزش دیدند که رشته های خیاطی، گیاهان دارویی، جاجیم بافی، صنایع غذایی، گوهر تراشی و قالیبافی جزو پر تکرار‌ترین دوره‌های اجرا شده در این مناطق بود.

دیگر خبرها

  • آغاز مهارت افزایی دانشجویان داروسازی با همکاری صنایع سلامت محور
  • تفاهم نامه راه‌اندازی سامانه ویژه ناشنوایان گلستان امضا شد
  • ◄ پای سازمان ملی استاندارد به استانداردسازی صنعت گردشگری باز شد
  • بیش از ۵۰ هزار نفر در آذربایجان‌شرقی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند
  • بهره‌مندی از ظرفیت‌های سازمان ملی استاندارد در صنعت گردشگری
  • رشد ۲۰ درصدی اجرای آموزش‌های مهارتی در خوزستان
  • خیران تأمین سلامت فارس در یک سال اخیر ۱۳۶ تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • ارائه ۲۱ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در خوزستان
  • مهارت آموزی بیش از ۲ هزار عشایر و روستایی در دوره‌های فنی و حرفه‌ای
  • ارائه ۲۱ میلیون نفرساعت آموزش ‌مهارتی‌ در خوزستان در سال گذشته