Web Analytics Made Easy - Statcounter

هزاران نفر از معترضان در اعتراض به روند رسیدگی قضایی به مرگ یک دانشجوی ۲۱ ساله به خیابان‌ها آمدند و خواستار استعفای مسؤولان ارشد امنیتی شدند.

به گزارش ایسنا، به موجب گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، داوور دراجیچوویچ پدر دانشجوی کشته شده خواستار استعفای وزیر کشور و مقامات ارشد پلیس به دلیل نحوه رسیدگی قضایی به مرگ پسرش در ماه مارس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معترضان در میدان اصلی بانیا لوکا در حمایت از این پدر جمع شدند و به سمت مرکز شهر حرکت کردند.

پلیس برای پراکنده کردن معترضان مداخله کرد. رسانه‌های محلی اعلام کردند که چندین نفر بازداشت شدند.

پدر این دانشجوی کشته شده که پلیس مدعی است خودکشی کرده، گفته، مقامات پلیس از قاتلان پسرش حمایت کرده و وی تا زمانی که درخواستش برای رسیدگی به این پرونده اجابت نشود میدان اصلی بانیا لوکا را ترک نخواهد کرد.

پلیس در تحقیقات اولیه ادعا کرد که این دانشجو خودکشی کرده اما خانواده این دانشجو اصرار دارند که او توسط برخی به قتل رسیده است. دادستان این پرونده تحقیقات را براساس خودکشی این دانشجو آغاز کرده که هنوز ادامه دارد.

پدر این دانشجو در جمع حامیان اعلام کرد: هیچ راه برگشتی وجود ندارد. من هیچ جایی برای رفتن ندارم. اکنون سال جدید و جشن کریسمس است اما پسر من کجاست.

مقامات صرب بوسنیایی هرگونه نقطه مشکوک در این پرونده را رد می‌کنند. همچنین یکی از اعضای هیئت ریاست جمهوری بوسنی این اعتراضات را سیاسی خوانده است.

تنش‌ها در منطقه صرب بوسنی از روز سه شنبه زمانی که پلیس دراجیچوویچ و برخی از حامیانش را بازداشت کرد به تنش کشیده شد.

دراجیچوویچ روز یکشنبه بار دیگر اتهامات خود را علیه پلیس اعلام کرد و خواستار رسیدگی به پرونده پسرش شد.

وی گفت: من تا زمانی که لازم باشد خواهم ایستاد.

معترضان در حمایت از پدر این دانشجو شعار دادند: "ما در کنار تو هستیم داوور".

جنبش عدالت برای دیوید که توسط دراجیچوویچ پدر آغاز شده، تبدیل به جنبش ضد دولتی شده که نشان دهنده اعتراض مردم نسبت به فساد و بیکاری در این کشور است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بوسنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۸۱۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک دانشگاه آمریکایی دیگر هم به جمع حامیان فلسطین اضافه شد

دانشگاه تگزاس در آستین هم از روز گذشته شاهد حضور صدها دانشجو و استاد بود. تجمعی که از آن فریادهای حمایت از فلسطین به گوش می رسید.

به گزارش ایسنا به نقل از الجزیره، در حال حاضر جریان اصلی حاکم بر دانشگاه‌های آمریکا در ایالات مختلف، اعتراض علیه حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مردم بی‌گناه غزه است. تجمعاتی که از هفته پیش آغاز شده و همچنان ادامه دارد و در حال گسترش است. 

دانشگاه تگزاس در آستین هم از روز گذشته به محل این اعتراضات تبدیل شده و صدها دانشجو و استاد این دانشگاه در دفاع از فلسطین تظاهرات کرده‌اند. 

تظاهراتی که با دخالت پلیس همراه بود و منجر به دستگیری‌ ۳۹ نفر تا حدود ساعت ۹ دیشب شد. 

وب سایت خبری fox۷، اعلام کرد یکی از عکاسان آنها روز گذشته توسط پلیس دستگیر و بازداشت شده است. 

دانشجویان معترض از دانشگاه خواستند که کمک به تولید سلاح را متوقف کند. 

این تظاهرات که توسط کمیته همبستگی فلسطین در آستین سازماندهی شده است، نشان دهنده آخرین موج تظاهرات طرفدار فلسطین در سراسر دانشگاه‌ها در آمریکا است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان
  • یک دانشگاه آمریکایی دیگر هم به جمع حامیان فلسطین اضافه شد
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس / حمله معترضان به بن گویر
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس اشغالی/ حمله معترضان به بن گویر
  • محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم
  • واکنش ایران به درخواست آرژانتین از سایر کشورها برای بازداشت وزیر کشور
  • شورش بزرگ در دانشگاه های آمریکا / حمایت واشنگتن از اسرائیل بالاخره کار دستش داد/ تلاش دولت برای سرکوب معترضان عدالتخواه با بهانه «یهودی ستیزی»
  • بازداشت معترضان طرفدار فلسطین در نیویورک
  • معترضان مقابل اقامتگاه نتانیاهو آتش به پا کردند
  • تجمع بزرگ حمایت از فلسطین مقابل دانشگاه یِیل آمریکا