Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش بودجه این وزارتخانه در لایحه بودجه سال ۹۸ را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، علی الهیار ترکمن در نشستی خبری با اصحاب رسانه درباره بودجه آموزش و پرورش در سال آتی اظهار کرد: بودجه علاوه بر کارکرد تامین منابع مالی، کارکردهای سیاست گذاری، اصلاحات ساختاری و تنظیم گیری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توجه به کارکرد اصلاحات ساختاری از ویژگی‌های بودجه سال آتی است.

پیش بینی ۲۰۰۰ میلیارد برای مناسب سازی حقوق بازنشستگان در بودجه ۹۸ اجازه وزارت ارتباطات برای هوشمندسازی مدارس

وی افزود: کاهش استفاده از درآمدهای ارزی، الزام صندوق ها به افزایش کارایی بنگاه‌های تحت پوشش و اصلاحات فرایندی در آموزش و پرورش در بودجه مورد تأکید قرار گرفته است. کاهش ادارات کوچک مقیاس کمتر از پنج هزار نفر در مراکز استان ها، پوشش سالانه ۱۰درصد دانش آموزان از طریق خرید خدمات آموزشی، هدفمندی مصرف درآمدهای اختصاصی سازمان ها، ممنوعیت ایجاد مراکز آموزش عالی جدید و انتقال دانشگاه‌های وابسته به دستگاه‌ها به وزارت علوم، ممنوعیت ایجاد واحدهای اداری در استان ها و افزایش شفافیت بودجه‌ای نیز از دیگر مواردی هستند که در لایحه بودجه مورد توجه قرار گرفته است.

ترکمن با اشاره به تبصره های مهم ذیل مواد لایحه بودجه اظهار کرد: ساماندهی املاک مازاد، پاداش پایان خدمت بازنشستگان، پیش بینی دو هزار میلیارد برای مناسب سازی حقوق بازنشستگان، ممنوعیت اجرای بخشنامه هایی که بار مالی دارند اما بودجه آنها پیش بینی نشده است، پیش بینی ۱۰۰ میلیارد تومان برای آب و برق و گاز مدارس از محل هدفمندی یارانه، اجازه به استانداران که یارانه سه دهک بالای درآمدی را حذف و از منابع حاصله برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، اجازه به وزارت ارتباطات برای هوشمندسازی مدارس، سیاست گذاری برای مشارکت دولتی و غیردولتی در تکمیل طرح های نیمه تمام، تکالیف دولت برای استقرار بودجه ریزی عملیاتی، کاهش ادارات استانی به ۶۲ مورد، تجمیع ادارات زیر پنج هزار دانش آموز ادارات آموزش و پرورش از این جمله هستند.

ادامه دارد

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۸۲۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اجرا می‌شود؟

به گزارش خبرنگار مهر، ولی اسماعیلی، نماینده مردم گرمی و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست این کمیسیون عنوان کرد: نشست امروز (دوشنبه، سوم اردیبهشت‌ماه) کمیسیون اجتماعی با محوریت و موضوع بحث متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی با حضور رئیس سازمان تأمین اجتماعی کشور، معاونان این سازمان و رئیس کانون بازنشستگان کارگران برگزار شد.

وی ادامه داد: در جریان این نشست بحث مختلفی درباره وضعیت و شرایط اعمال افزایش حقوق بازنشستگان در اجرای قانون برنامه هفتم توسعه انجام شد؛ با توجه به اینکه هنوز برنامه هفتم توسعه ابلاغ نشده است، مسؤولان سازمان تأمین اجتماعی منتظر ابلاغ رسمی این قانون هستند تا بر اساس آن بتوانند حکم‌ها را اجرا کنند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: البته بر اساس قانون، احکام برنامه هفتم توسعه از ابتدای سال ۱۴۰۳ لازم‌الاجرا است، بنابراین هر زمان که قانون ابلاغ شد، معوقات ماه (های) گذشته بازنشستگان هم پرداخت خواهد شد؛ اما از آنجا که تا به الان حکمی ابلاغ نشده، هنوز مشخص نیست که این مناسبات و تنظیمات و متناسب‌سازی حقوق بر چه اساسی خواهد بود.

اسماعیلی در ادامه گفت: در جریان این نشست بحث مفصلی پیرامون این موضوع صورت گرفت که کمک حال بازنشستگان تأمین اجتماعی باشیم. قرار بر این شد که اگر در این یک ماه زمان باقی‌مانده مجلس یازدهم احکام ابلاغ و متناسب‌سازی اعمال شود، مجدداً جلسه‌ای برگزار کنیم و وضعیت و شرایط احکام را بررسی کنیم.

کد خبر 6085873 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟
  • نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • خبر خوش برای بازنشستگان/ زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اجرا می‌شود؟
  • همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اجرا می‌شود؟