Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان اعلام کرد که در حال حاضر ۶۸ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در سطح جهان از محل زندگی خود گریخته‌ و آواره شده‌اند و برمبنای آمار این سازمان، شمار پناهجویان هیچگاه تا این حد بالا نبوده است.به گزارش بلاغ، کمیساریای سازمان ملل متحد در امور پناهندگان روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد که شمار پناهجویان در سطح جهان در حال حاضر ۶۸ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است و این روند فزاینده همچنان ادامه می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پتر روهنس‌تروت-باور، مدیر اجرایی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، سال جاری میلادی (۲۰۱۸) را سالی به غایت دشوار و غیرعادی دانست و گفت: در این سال یافتن راهکارهای سیاسی برای بسیاری از بحران‌های موجود جهان ناممکن بود.

مدیر عامل کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در ادامه گفت: جامعه جهانی در کنار "کمک‌های عاجل به پناهجویان بخصوص در فصل زمستان" باید چشم‌اندازی برای آینده در اختیار آنها قرار دهد.

مدیر عامل این سازمان جهانی با اشاره به شرایط پناهجویان در بنگلادش، ونزوئلا، یمن و سودان جنوبی گفت که "کوتوپالونگ" در کشور بنگلادش اکنون بزرگ‌ترین اردوگاه پناهجویان جهان شده است.

او گفت که در حال حاضر در این اردوگاه بیش از ۹۰۰ هزار پناهجو زندگی می‌کنند.

روهنس‌تروت-باور با اشاره به شرایط پناهجویان در ونزوئلا نیز گفت: بزرگ‌ترین جنبش مهاجرتی در تاریخ مدرن این کشور بوقوع پیوسته و تاکنون سه میلیون نفر از اهالی ونزوئلا این کشور را به خاطر شرایط فاجعه‌بار زندگی ترک کرده‌اند. سازمان ملل متحد هشدار داده که این فرایند در سال آینده میلادی (۲۰۱۹) نیز ادامه خواهد یافت.

برمبنای آمار کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، کشور یمن را قحطی تهدید می‌کند. در این کشور در حال حاضر ۲۰ میلیون نفر (دو-سوم جمعیت یمن) به کمک‌های عاجل جهانی نیاز دارند.

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان بر این نظر است که این بزرگ‌ترین بحران حال حاضر جهان، بدون اطلاع رسانی به مردم جهان روی داده است.

بنابر گزارش دویچه‌وله، این سازمان جهانی در ارتباط با اوضاع سودان جنوبی نیز اعلام کرده است که دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مردم سودان جنوبی از محل زندگی خود گریخته و مجبور به زندگی در مناطق دیگری در این کشور شده‌اند.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۸۴۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکستان اخراج پناهجویان افغانستانی را متوقف کند

سازمان پزشکان بدون مرز از آغاز مرحله دوم اخراج مهاجران اهل افغانستان از پاکستان ابراز نگرانی کرده و گفته است بیش‌تر این افراد از دهه‌ها به این‌سو در آن کشور زندگی می‌کردند.

در اعلامیه‌ سازمان پزشکان بدون مرز آمده است: برای بسیاری از افغان‌ها این بازگشت به معنای بسته‌بندی وسایل و حمل آن‌ها با اسب، گاری، ماشین و سفر دسته‌جمعی به کشوری است که در حال حاضر با فقر گسترده، خدمات ناکافی صحی و افزایش محدودیت‌ها برای زنان دست‌وپنجه نرم می‌کند.

مرحله دوم اخراج مهاجران و پناه‌جویان افغان از پاکستان در ۱۵ اپریل سال جاری آغاز شد.

به گفته این سازمان، این مرحله حدود ۸۰۰ هزار دارنده کارت شهروندی افغانستان (ACC) که از سوی پاکستان صادر شده را نیز در معرض خطر اخراج قرار داده است.

بربنیاد آمار نهادهایی بین‌المللی، حدود ۲.۱۸ میلیون پناه‌جوی افغان دارای مدرک، از جمله ۱.۳ میلیون تن دارای کارت راجستریشن و بیش از ۸۸۰ هزار تن با داشتن کارت اقامت موقت در پاکستان زندگی می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • وتو امریکا در برابر 12 رای مثبت به عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • روایت امیرعبداللهیان از رایزنی های دیپلماتیک در نیویورک
  • بررسی تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی در حاشیه دیدارها در نیویورک
  • موافقت 12 عضو شورای امنیت با شناسایی کشور فلسطین/ آمریکا وتو کرد
  • بررسی تحولات افغانستان محور گفتگوهای مقامات سازمان ملل و هند
  • سازمان ملل متحد با تحریم‌های یکطرفه علیه ایران در حوزه انرژی مخالف است
  • دهه‌ها فراز و فرود برای عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • پاکستان اخراج پناهجویان افغانستانی را متوقف کند
  • اخراج ۲۷۷ نفر از پناهجویان افغانستانی از پاکستان
  • رای شورای امنیت سازمان ملل تضمینی برای راه حل دو دولتی نیست