Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@21:06:15 GMT

حرکت‌مان برمبنای قانون اساسی باشد

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۸۴۳۱۴

حرکت‌مان برمبنای قانون اساسی باشد

صحیفه امام(ره) حاوی سخنرانی، نوشته‌ها و شرح دیدارهای امام با مسئولان و اقشار مختلف مردم است که دارای محورهای سیاسی، فگری و اجتماعی و فرهنگی است. در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، برخی از مطالب این کتاب به صورت روزانه منتشر می‌شود.

«انشاءالله تصميم دارم در تمام زمينه‌ها وضع به صورتي درآيد كه همه طبق قانون اساسي حركت كنيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنچه در اين سال‌ها انجام گرفته است در ارتباط با جنگ بوده است. مصلحت نظام و اسلام اقتضا مي‌كرد تا گره‌هاي كور قانوني سريعا به نفع مردم و اسلام باز گردد. از تذكرات همه شما سپاسگزارم و به همه شما دعا مي‌كنم».

منبع: صحیفه امام جلد 21 صفحه 203

انتهای پیام 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: قانون اساسی امام خمینی صحیفه امام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۸۴۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب بقیع زخم کهنه تاریخ اسلام است

امام جمعه موقت آران و بیدگل گفت: تخریب بقیع زخم کهنه تاریخ اسلام محسوب می‌شود و تخریب قبور ائمه بقیع توسط وهابیت، یکی از جنایات بزرگ تاریخ اسلام و از جمله زخم‌های دردناک و التیام‌ناپذیر شیعیان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت‌الاسلام شیخ علی ناصریان شامگاه _سه‌شنبه -بیست و هشتم فروردین- در مراسم سالروز حادثه‌ی غمبار تخریب قبور ائمه مظلوم بقیع در نجف، اظهار کرد: تخریب بقیع زخم کهنه تاریخ اسلام محسوب می‌شود و تخریب قبور ائمه بقیع توسط وهابیت، یکی از جنایات بزرگ تاریخ اسلام و از جمله زخم‌های دردناک و التیام ناپذیر شیعیان است.

وی افزود: این اقدام وحشیانه، نشان دهنده عمق کینه وهابیت با اهل بیت پیامبر (ص) و جهل و تاریکی اندیشه منحرف آن‌ها است.

امام جمعه موقت آران و بیدگل خاطرنشان کرد: وهابیت در دو نوبت اقدام به تخریب قبور ائمه اطهار (ع) و دیگر بزرگان اسلام در قبرستان بقیع کرده است و تاکنون نیز از بازسازی این مکان مقدس جلوگیری می‌کند.

حجت‌الاسلام ناصریان با اشاره به وجود بناها و گنبدهایی روی قبور ائمه و بزرگان اسلام در مدینه تا قبل از تخریب توسط وهابیت، تصریح کرد: پس از تسلط وهابیت بر مدینه، آن‌ها در اقدامی وحشیانه و متحجرانه ضمن تخریب قبور، گنبدها و بناهای روی آن‌ها را ویران کردند.

وی تاکید کرد: نخستین‌بار در سال ۱۲۲۰ هجری قمری و همزمان با سقوط دولت اول سعودی توسط عثمانی‌ها، وهابیت دست به تخریب قبور ائمه بقیع (ع) زد، اما پس از آن با همت و سرمایه‌گذاری شیعیان این اماکن مقدس بازسازی و به زیباترین شکل ممکن مرمت شدند.

امام جمعه موقت آران و بیدگل اضافه کرد: در سال ۱۳۴۴ هجری قمری و پس از روی کار آمدن سومین حکومت وهابی در عربستان، آن‌ها بار دیگر با یورش به بقیع، قبور و اماکن مقدس را ویران و این مکان زیارتی را به مخروبه‌ای تبدیل کردند.

حجت‌الاسلام ناصریان با اشاره به جنایات بی‌شمار وهابیون در گوشه و کنار جهان اسلام، گفت: فرقه وهابیت اقلیت منفوری است که بسیاری از فرهیختگان، علمای برجسته و اساتید و مردم عربستان نسبت به تعصب و افراط‌گرایی این فرقه، مخالف و معترض هستند.

وی گفت: آنچه که امام خمینی (ره) به عنوان اسلام آمریکایی مطرح و از آن به عنوان یک خطر بزرگ یاد کردند، امروز بزرگ‌ترین جلوه آن آل سعود، فرقه وهابیت و جریان‌های تکفیری و تروریستی است.

امام جمعه موقت آران و بیدگل با توجه به اینکه وهابیت هیچ اصالتی نزد اهل سنت ندارد، افزود: بزرگ‌ترین خدمتی که عربستان سعودی و وهابیت در حال حاضر انجام می‌دهد، آرام گذاشتن و در آسایش قرار دادن رژیم منحوس صهیونیستی است.

کد خبر 745307

دیگر خبرها

  • تاکتیک تیم ملی برمبنای شوت بود/ به لحاظ تیمی خوب نبودیم
  • حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد / بنای نیروی انتظامی بر برخورد و مقابله نیست / «آیا بی حجابی از یک تخلف رانندگی نازل‌تر است؟»
  • طرح نور فراجا موفقیت در حوزه جنگ نرم است
  • قانون اساسی برخاسته از نماز + فیلم
  • روایت یک استاد تاریخ از فرمان پیامبر(ص) به جهاد با یهودیان جنایتکار
  • ارتش مکتبی و قانون اساسی
  • سازمان بازرسی به وزیر جهاد کشاورزی هشدار داد
  • هرجا مظلومی از ما درخواست کمک کند به او کمک می‌کنیم
  • هرجا مظلومی از ما درخواست کمک کند به آنها کمک می‌کنیم
  • تخریب بقیع زخم کهنه تاریخ اسلام است