Web Analytics Made Easy - Statcounter

برداشت پیاز خارج از فصل در دوهزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی توکهور و هشتبندی آغاز شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازهرمز؛اسحاق جعفری کارشناس مرکز خدمات جهاد کشاورزی توکهور وهشتبندی گفت: در هر هکتار بطور میانگین ۳۰ تن پیاز برداشت می‌شود که پیش بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت بیش از ۷۵ هزار تن پیاز برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس مرکز خدمات جهاد کشاورزی توکهور وهشتبندی تصریح کرد: پیاز خارج از فصل علاوه بر مصرف بازار هرمزگان ابه استان‌های فارس، اصفهان، تهران و آذربایجان شرقی وغربی نیز صادر می شود.

جعفری افزود: امسال به علت رعایت الگوی مصرف کشت، سطح زیر کشت پیاز نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد کاهش دارد.

به گفته جعفری برداشت پیاز تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده ادامه دارد .

وی خاطر نشان کرد: دهستان چراغ آباد و روستا‌های چاه غربال و توکهور بیشترین سطح زیر کشت پیاز را دارند.

جعفری گفت: دوهزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی توکهور و هشتبندی زیر کشت پیاز خارج از فصل قرار دارد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۸۵۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید محصولات پاییزه در خوزستان از ۵۳۶ هزار تن گذشت

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، عبدالرضا سیداحمدی گفت: از آغاز فصل برداشت گندم تاکنون ۲۰۴ هزار و ۶۸۳ تن گندم از سطح ۹۹ هزار و ۵۰۹ هکتار از مزارع استان خوزستان خریداری شده است.   وی کلزا را از دیگر محصولات پاییزه در حال برداشت در استان عنوان کرد و افزود: از آغاز برداشت تاکنون ۳۱ هزار و ۸۳۸ تن از این محصول از سطح ۱۸ هزار و ۸۹۵ هکتار برداشت و از کشاورزان کلزاکار خریداری شده است.   سیداحمدی ادامه داد: همچنین با آغاز برداشت چغندرقند پاییزه در استان تاکنون ۳۰۰ هزار تن محصول از سطح ۵۰۰ هکتار از این محصول توسط کارخانجات قندی از سطح مزارع برداشت شده است.   سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳، ۷۵۴ هزار هکتار از مزارع استان به کشت گندم اختصاص یافت، اضافه کرد: به جز شهر‌های دزفول و شوش در دیگر شهر‌های شمالی استان، برداشت گندم دیم هنوز آغاز نشده است.

دیگر خبرها

  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • برداشت بیش از چهار هزار تن دانه روغنی
  • کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه
  • آغازبرداشت نوبرانه گوجه سبز از باغات سرپل ذهاب
  • پیش‌بینی برداشت دانه‌های روغنی در کنگاور بیش از چهار هزار تن است
  • پیش‌بینی تولید ۶۰۰ هزار تن گندم در استان اردبیل
  • آغاز برداشت محصول باقلا از ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • آغاز برداشت محصول باقلا از سطح ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • برداشت گندم و جو در گناوه/ وضعیت محصول در دیم‌زارها مطلوب نیست
  • خرید محصولات پاییزه در خوزستان از ۵۳۶ هزار تن گذشت