Web Analytics Made Easy - Statcounter

جاده کم‌عرض و پرپیچ‌وخم دانشگاه آزاد بروجرد مسیری پرخطر است و روزانه هزاران دانشجو در این جاده تردد می‌کنند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و به نقل از سفیر افلاک هر از چند گاهی خبرهایی تلخ می‌شنویم که خانواده‌هایی عزیزان خود را در حوادث رانندگی از دست‌داده و عمری داغدار شده‌اند، حوادثی که می‌توان جلوی آن را گرفت اما بی‌توجهی به برخی از موارد سبب می‌شود تا این حوادث تلخ ادامه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

هفته گذشته خبری تلخ شنیده شد که براثر واژگونی اتوبوس حامل دانشجویان دانشگاه علوم تحقیقات دانشگاه آزاد تهران متأسفانه 10 دانشجو جان خود را از دست داده و خانواده‌های این دانشجویان داغدار شدند، اما این خطر نیز در کمین جاده دانشگاه آزاد بروجرد است، جاده‌ای با عرض کم و با پیچ‌های تند و خطرناک که روزانه هزاران دانشجو در این مسیر رفت‌وآمد می‌کنند.

 

این جاده مسیر روستای ونایی، یکی از روستاهای هدف گردشگری استان لرستان است که در همه ایام خصوصاً فصول سرد سال شاهد حوادثی در این محور هستیم.

 

ضروری است تا برای جلوگیری از حوادث فاجعه‌بار، مسئولان مربوطه آستین همت بالا بزنند و اقدامی اساسی انجام دهند تا بالاخره بعد از سال‌ها تعریض این جاده در دستور کار قرار گیرد.

 

این در حالی است که در طول سال شاهد تصادفاتی در جاده دانشگاه آزاد بروجرد هستیم، تصادفاتی که گاهی منجر به فوت نیز می‌شود، آخرین تصادف هفته گذشته رخ داد که متأسفانه براثر تصادف یک نفر کشته و سه نفر مصدوم شدند.

 

اما اینگونه این حوادث تا کی باید ادامه داشته باشد تا جاده تعریض شود مشخص نیست، به نظر می‌رسد متولیان مربوطه چندان توجهی برای پیشگیری از این‌گونه حوادث تلخ ندارند و روند کند این پروژه نشان‌دهنده بی‌توجهی به رفع خطر در این محور است.

 

پارسا سرپرست اداره راه و شهرسازی بروجرد در گفت‌وگو با سفیر افلاک اظهار داشت: تعریض مسیر جاده دانشگاه آزاد به طول سه کیلومتر از سال 94 آغازشده و هرساله اعتباری برای آن در نظر گرفته می‌شود اما تخصیص داده نمی‌شود.

 

 

وی افزود: 2.5 میلیارد تومان اعتبار اولیه برای این پروژه و سه میلیارد تومان هم برای تملک اراضی در نظر گرفته‌شده بود که قرار بود تملک اراضی بر عهده دانشگاه باشد و تعریض جاده با اداره راه و شهرسازی اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

 

سرپرست اداره راه و شهرسازی بروجرد تصریح کرد: به نظر می‌رسد تعریض این جاده در اولویت نیست چراکه تخصیص اعتبار صورت نمی‌گیرد و همین امر سبب کندی پروژه شده است.

 

اما از سوی دیگر دانشگاه آزاد اعلام می‌کند که 1.5 میلیارد تومان برای کمک به تعریض این جاده را تقبل کرده و مجوز لازم را گرفته و قرار بوده که راه و شهرسازی وارد عمل شود و بخشی از کار را پیش ببرد تا دانشگاه نیز این مبلغ را هزینه کند.

 

بر اساس گفته مسئولان سال گذشته برای تعریض این جاده هشت میلیارد تومان برآورد شده است، بنابراین لازم است مسئولان و متولیان مربوطه برای جلوگیری از تکرار این حوادث تلخ برای تعریض این جاده اقدام کنند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۸۵۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به مصدومیت سالانه ۵۰۰ هزار نفر در تصادفات،‌ گفت: امسال در ایام نوروز در تصادفات جاده‌ای شاهد کاهش ۱۴.۳ درصدی فوتی‌ها بودیم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سردار سید تیمور حسینی در مراسم تجلیل از خادمان سلامت نوروزی 1403 که با حضور وزیر بهداشت و جمعی از معاونان وزارت بهداشت در سالن امام جواد(ع) این وزارتخانه برگزار شد، به آمارهای تلفات تصادفات در ایام نوروز بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی اشاره و اظهار کرد: امسال در ایام نوروز در تصادفات جاده‌ای شاهد کاهش 14.3 درصدی فوتی‌ها بودیم و در مجموع تصادفات شهری و جاده‌ای، 9.4 درصد کاهش فوتی داشته است.

وی وضعیت فوتی‌های حوادث جاده‌ای در میانه دهه 80 را بسیار نامناسب توصیف کرد و گفت: با اقدامات جامع از سوی دستگاه‌های اجرایی در زمینه‌های راه‌ها، وسایل نقلیه و قوانین و مقررات شاهد کاهش فوتی‌های جاده‌ای تا سال‌های 95 و 96 بودیم اما مجدداً وضعیت به شرایط قبل برگشت و متاسفانه در سال گذشته نیز تلفات جاده ای از مرز 20 هزار نفر گذشت.

حسینی با اشاره به مصدومیت سالانه بیش از 500 هزار نفر در حوادث رانندگی، خاطرنشان کرد: در حالت خوش‌بینانه، 10 درصد از این مصدومان، معلول و ناتوان می‌شوند که بار سنگینی به نهادهای حمایتی از جمله سازمان بهزیستی وارد می‌کند بنابراین باید اشتراک عمل و هم‌اندیشی برای اصلاح رفتار کاربران و عامل انسانی در تصادفات وجود داشته باشد.

آمار فوتی‌های تصادفات بسیار شدید در ایران نصف کشورهای دنیاست

رئیس پلیس راهور فراجا افزایش نرخ جرایم رانندگی را در عملکرد و رفتارهای ترافیکی کاربران موثر ارزیابی و عنوان کرد: مولفه‌های موثر در کاهش حوادث، مصدومیت‌ها و تلفات را شناسایی کرده و می‌دانیم که چه اقدامی باید در حوزه‌های مختلف از جمله راه‌ها، وسایل نقلیه و عامل انسانی انجام دهیم.

وی با تاکید بر نقش عامل انسانی در وقوع حوادث، یادآور شد: تمام تلاش ما باید این باشد که از وقوع حوادث و سوانح پیشگیری کنیم تا فشار کاری نظام سلامت و دستگاه قضایی و نهادهای حمایتی، افزایش پیدا نکند.

رئیس پلیس راهور فراجا از آب و هوا، غذا، بهداشت و سلامت، سرپناه و ارتباطات به عنوان نیازهای اساسی هر فرد عنوان کرد و گفت: همکاری پلیس راهور و وزارت بهداشت می‌تواند در تامین سلامت مردم موثر باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفر‌های نوروزی
  • توزیع ۳ هزار کیسه پارچه‌ای در نانوایی‌های شهرستان بروجرد
  • آغاز عملیات تعریض جاده کوشکک در گتوند
  • آغاز اجرای پروژه تعریض محور دهگلان_ بلبان آباد
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • تعریض جاده کوشکک در گتوند
  • این سد از بروز فاجعه انسانی در سیستان و بلوچستان جلوگیری کرد
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • آغاز کوچ بهاره عشایر بروجرد