Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-04-20@01:08:23 GMT

بانک مرکزی: چک های برگشتی کم شد

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۸۶۲۶۰

بانک مرکزی: چک های برگشتی کم شد

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، براساس آمار بانک مرکزی حدود ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار فقره چک به ارزشی حدود ٧١٣ هزار میلیارد ریال در آبان ماه ١٣٩٧ در کل کشور مبادله شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۱۹٫۸ درصد و ۲۳٫۸ درصد کاهش نشان می‌دهد. همچنین در استان تهران حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار فقره چک به ارزشی بالغ بر ۱۴هزار میلیارد ریال مبادله شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آبان ماه سال جاری، ۵۳٫۱ درصد از تعداد چک‌های مبادله‌ای کل کشور در سه استان تهران، اصفهان و خراسان رضوی مبادله شده که به ترتیب با ۳۵٫۹ درصد، ۹٫۵ درصد و ۷٫۷ درصد بیشترین سهم را در مقایسه با سایر استان‌ها دارا بوده‌اند. همچنین ۶۷٫۳ درصد از ارزش چک‌های فوق در سه استان تهران (۵۶٫۳ درصد)، اصفهان (۵٫۶ درصد) و خراسان رضوی (۵٫۴ درصد) مبادله شده است که بیشترین سهم را در مقایسه با سایر استان‌ها دارا بوده‌اند.

چک‌های وصولی

حدود ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار فقره چک به ارزشی بالغ بر ۶١٩ هزار میلیارد ریال در آبان ماه ١٣٩٧ در کل کشور وصول شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ١٩ درصد و ۲۱٫۴ درصد کاهش نشان می‌دهد. در ماه مورد گزارش، در کل کشور ۸۷٫۹ درصد از کل تعداد چک‌های مبادله‌ای و ۸۶٫۹ درصد از کل مبلغ چک‌های مبادله‌ای وصول شد.

در آبان ماه ١٣٩٧، در استان تهران حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار فقره چک به ارزشی بالغ بر ٣۵٣ هزار میلیارد ریال وصول شد. در ماه مورد گزارش در استان تهران از نظر تعداد ۸۸٫۲ درصد و از نظر ارزش ۸۸٫۱ درصد از کل مبلغ چک‌های مبادله‌ای وصول شده است.

در ماه مذکور در بین سایر استان‌های کشور بیشترین نسبت تعداد چک‌های وصولی به کل چک‌های مبادله‌ای در استان، به ترتیب به استان‌های گیلان (۹۰٫۷ درصد)، یزد (٩درصد) و البرز (۸۹٫۸ درصد) اختصاص یافته است و استان‌های کهگیلویه و بویراحمد (٨درصد)، کردستان (۸۲٫۶ درصد) و چهارمحال و بختیاری (۸۳٫۲ درصد) پایین‌ترین نسبت تعداد چک‌های وصولی به کل چک‌های مبادله شده در استان را به خود اختصاص داده‌اند.

در ماه مورد گزارش، در بین سایر استان‌های کشور بیشترین نسبت ارزش چک‌های وصولی به کل ارزش چک‌های مبادله‌ای در استان به ترتیب به استان‌های بوشهر (۹۰٫۹ درصد)، گیلان و البرز هر یک (۸۹٫۵ درصد) و سیستان و بلوچستان (۸۹٫۲ درصد) اختصاص یافته است و استان‌های سمنان (۷۹٫۴ درصد)، مرکزی (۸۰٫۲ درصد) و هرمزگان (۸۰٫۴ درصد) کمترین نسبت ارزش چک‌های وصولی به کل ارزش چک‌های مبادله شده در استان را به خود اختصاص داده‌اند.

چک‌های برگشتی

به گزارش تسنیم ، بالغ بر ٨۶٩ هزار فقره چک به ارزشی بالغ بر ٩٣ هزار میلیارد ریال در آبان ماه ١٣٩٧ در کل کشور برگشت داده شده که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۲۵٫۲ درصد و ۳۶٫۹ درصد کاهش نشان می‌دهد. در ماه مورد گزارش، در استان تهران بالغ بر ۴۳هزار فقره چک به ارزشی حدود ۴٨ هزار میلیارد ریال برگشت داده شد. همچنین در کل کشور ۱۲٫۱ درصد از کل تعداد چک‌های مبادله‌ای و ۱۳٫۱ درصد از کل مبلغ چک‌های مبادله‌ای برگشت داده شده است.

 در ماه مورد گزارش، در استان تهران ۱۱٫۸ درصد از کل تعداد چک‌های مبادله‌ای و ۱۱٫۹ درصد از کل مبلغ چک‌های مبادله‌ای برگشت داده شده است. در ماه مذکور در بین سایر استان‌های کشور بیشترین نسبت ارزش چک‌های برگشتی به کل ارزش چک‌های مبادله شده در استان به ترتیب به استان‌های سمنان (۲۰٫۶ درصد)، مرکزی(۱۹٫۸ درصد) و هرمزگان (۱۹٫۶ درصد) اختصاص یافته است و اسـتان‌های بوشهر (۹٫۱ درصد)، البرز و گیلان هر یک (۱۰٫۵ درصد) و سیسـتان و بلوچسـتان (۱۰٫۸ درصد) کم‌ترین نسبت ارزش چک‌های برگشتی به کل ارزش چک‌های مبادله شده در استان را به خود اختصاص داده‌اند.

چک‌های برگشتی به تفکیک علل

حدود ٨٣١ هزار فقره چک به ارزشی بالغ بر ٨٨ هزار میلیارد ریال در آبان ماه ١٣٩٧، در کل کشور به دلایل کسری یا فقدان موجودی برگشت داده شده است. در واقع در کل کشور از نظر تعداد ۹۵٫۶ درصد و از نظر ارزش ۹۴٫۲ درصد از کل چک‌های برگشتی به دلایل کسری یا فقدان موجودی بوده است.


true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۸۶۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی

‏مصطفی قمری‌وفا، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی نوشت: بانک مرکزی ضمن تکذیب گمانه‌زنی‌های نادرست رسانه‌ای اعلام می‌کند برنامه‌ای برای انتشار قطوع (دنو) پنج میلیون ریالی ندارد.

او در همین باره مجددا از اصحاب رسانه درخواست می‌کند ضمن دقت‌نظر در انتشار مطالب، اخبار موثق، رسمی و صحیح را از این مرجع دریافت و منتشر نمایند و از اعلام و انتشار اخبار حساس مربوط به حوزه پولی و بانکی به نقل از منابع و مراجع ناشناس و غیر‌رسمی در فضای مجازی به شدت خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • تاثیر دلار تلگرامی روی کالاهای وارداتی چه قدر است؟
  • وام قرض الحسنه ۳۰۰ میلیونی دولت با کارمزد ۴ درصد | وام قرض الحسنه فوری با اقساط ۲ میلیون تومانی
  • تکذیب چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی
  • واکنش بانک‌ مرکزی به انتشار تصاویر اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی
  • افزایش ۷۰ درصدی تعداد تولدها از مادران غیر ایرانی در ۴ سال
  • چاپ اسکناس‌های درشت‌ تورم‌زا است؟
  • تاجران پول در نظام سرمایه داری همان بانک‌ها هستند
  • ثبت بیش از ۹۳ هزار مأموریت توسط اورژانس استان مرکزی
  • افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی قیمت پژو پارس درب کارخانه/ دلار در مرکز مبادله ثابت مانده است/ جا برای خودرو‌های وارداتی در بنادر نداریم/ واکنش رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس به واگذاری پرسپولیس به بانک‌ها
  • واگذاری پرسپولیس به بانک ها؛ پایان بی پولی یا دردسر جدید؟!