Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-24@21:57:16 GMT

57 شکارچی غیر مجاز بازداشت شدند

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۸۶۴۲۳

57 شکارچی غیر مجاز بازداشت شدند

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست با اشاره به صید بی‌رویه و غیر قانونی پرندگان مهاجر گفت: ۵۷ نفر از شکارچیان غیرمجاز دستگیر شدند. شکارچی غیر مجاز

سرهنگ جمشید محبت‌خانی با اشاره به مهاجرت پرندگان به دلیل برودت هوا از اروپا بویژه سیبری به مناطق گرمسیر اظهار کرد: بخش‌هایی از کشور ایران از جمله مناطق تالابی در شمال کشور و خوزستان میزبان این پرندگان مهاجر برای ادامه حیات هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان محیط زیست

وی با بیان اینکه استان‌های مارندران،گیلان و خوزستان بیشترین سهم میزبانی را از این پرندگان با ارزش مهاجر برعهده دارند، گفت: یگان حفاظت سازمان محیط زیست استان‌های مارندران، گیلان و خوزستان برای پیشگیری از شکار بی‌رویه این پرندگان، طرح‌هایی را با حمایت دستگاه قضائی اجرایی می‌کنند.

مناطق گرمسیری


فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست اظهارکرد: متاسفانه تعدادی افراد سودجو، اقدام به شکار این گونه از پرندگان می‌کنند که در این رابطه ۵۷ نفر از شکارچیان غیر مجاز و غیر قانونی دستگیر شده اند.

وی با اظهار تاسف از همکاری نکردن برخی مسئولان محلی در استان مازندران با یگان حفاظت سازمان محیط زیست، گفت: در هر حال افراد سودجو در رصد ماموران هستند و در صورت بروز هرگونه رفتار غیر قانونی، هنجارشکنانه و تعرض به محیط زیست، با آنان برخورد قاطعی می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی محیط زیست، محبت‌خانی در خاتمه تاکید کرد: مردم فهیم و دوستدار محیط زیست منطقه همکاری خوبی با محیط بانان دارند./عصر ایران

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۸۶۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح پتروشیمی «میانکاله» دیگر وجود ندارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، علی سلاجقه پس از نشست با کمیسیون کشاورزی مجلس گفت که طرح پتروشیمی میانکاله «کاملا لغو شده» و خوشبختانه منتظریم وزارت جهاد کشاورزی زمین‌هایی که داده، پس بگیرد.

آقای سلاجقه گفت سازمان حفاظت محیط زیست حفاظت مشارکتی با مردم را در دستور کارش دارد و لایحه آن در دولت مطرح است تا به مجلس فرستاده شود. رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین گفت اصلاح قانون حفاظت و شکار صید پس از ۵۰ سال در دستور این سازمان قرار گرفته که بر اساس «پدیده‌های نوظهور و مشارکت مردم» است. او این را هم گفت که تا پایان شهریور، در ۹۲ درصد کشور نقشه سازی انجام می‌شود.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی رتبه اول عملکرد کشوری را کسب کرد
  • میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی
  • معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • تلف شدن ۴۰ پرنده سبز قبا به دلیل تخلف کندوداران
  • ٢۵ خودروی عملیاتی محیط‌بانی رونمایی شد
  • ضرورت آموزش حفاظت و نگهداری از طبیعت به دانش آموزان
  • طرح پتروشیمی «میانکاله» دیگر وجود ندارد
  • شکارچی غیرمجاز در شهرستان قوچان دستگیر شد
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی جز پنج یگان برتر کشور اعلام شد
  • اولویت‌دهی به بهبود معیشت محیط بانان و نیرو‌های یگان حفاظت