Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌زاهدان - ایرنا - مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان گفت‌: 81 نفر در هشت ماه سالجاری در این استان براثر سوختگی جان خود را از دست داده اند.

دکتر رضا عبدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع 81 نفر فوت شده در هشت ماه سالجاری 39 نفر زن و 42 نفر‌ مرد بوده اند.
وی ادامه داد: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 27نفره داشته به طوری که از مجموع 54 فوتی سال گذشته 31 نفر زن و 23 نفر مرد بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان با اشاره به استفاده اکثر مردم استان از وسایل گرمایشی نفتی در فصل سرما گفت: به کارگیری نامناسب وسایل گرمایشی و جابجایی غیراستاندارد سوخت از جمله عوامل بالا رفتن تلفات ناشی از سوختگی در این استان بوده است.
وی تصریح کرد: با توجه به شروع فصل سرما و استفاده از لوازم گرمایشی قابل اشتعال نیاز است توجه بیشتری به ایمن بودن وسایل گرمایشی داشته باشیم.
عبدی افزود: استفاده از وسایل گرمازای استاندارد، توجه به نکات ایمنی، دور نگهداشتن مواد قابل احتراق از محل لوازم گرمایشی و داشتن کپسول آتش نشانی در منازل از جمله راه های مهم پیشگیری و کنترل در این رابطه است‌.
9914 **6081

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي حوادث آتش سوزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۸۷۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش تمامی دستگاه‌های سیستان و بلوچستان تا عبور سامانه بارشی

محمد کرمی  با اشاره به اینکه شکرگزار پروردگار بخاطر بارش باران هستیم، اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده حجم بارندگی در سیستان و بلوچستان بسیار بالا خواهد بود.

وی بیان کرد: مسیر آب‌ها مورد بررسی قرار گرفته و در زمینه حفظ امکانات و زیرساخت‌ها در مسیر سیلاب‌ها در جنوب سیستان و بلوچستان تصمیمات لازم اتخاذ شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به پیش‌بینی حجم بارندگی تاکید کرد: پیش بینی‌های لازم در زمینه حجم سدها اندیشیده شده و آب برخی از سدها به اندازه کافی تخلیه شده و آماده برای آبگیری است.

مدارس ۹ شهرستان جنوبی سیستان و بلوچستان امروز سه شنبه ۲۸ فروردین در نوبت عصر به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

با توجه به فعالیت سامانه بارشی در شهرهای ساحلی سیستان و بلوچستان و بر اساس تصمیم ستاد پیشگیری، فرماندهی و عملیات پاسخ به بحران استان، مدارس شهرستان‌های ایرانشهر، بزمان، خاش، زرآباد، مهرستان، گلشن، سراوان، نیکشهر و دلگان در تمامی مقاطع تحصیلی به دلیل احتمال بارش شدید باران و آبگرفتگی معابر امروز به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان  ظهار کرد: بر اساس مصوبه جلسه روز گذشته ستاد مدیریت بحران استانداری استان، به فرمانداران و بخشداران شهرستان‌ها و مناطق استان تفویض اختیار شده تا با توجه به شرایط جوی پیش رو و شدت و ضعف بارش‌ها، در خصوص نحوه فعالیت مدارس با هماهنگی مدیریت بحران استانداری تصمیم گیری و اطلاع رسانی کنند.

داوود گلی افزود: برای روز چهارشنبه ۲۹ فروردین نیز همین مصوبه قابلیت اجرایی داشته و تعطیلی عمومی برای همه مدارس استان (به جز مناطق در خطر سیلاب) نخواهیم داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۸ هزار میلیاردی سیل به زیرساخت‌های بلوچستان
  • رایزنی برای تأمین زمین مسکن نیروهای مسلح در سیستان و بلوچستان
  • بارش‌های بالای ۲۰۰ میلی‌متر سبب سیلاب‌ در ۲ استان شد
  • غیرحضوری شدن مدارس ۱۱ شهرستان سیستان و بلوچستان
  • شدت بارندگی در سیستان و بلوچستان / مدارس ۱۱ شهرستان غیرحضوری شد
  • لزوم توجه جدی به توصیه‌های ایمنی برق در شرایط ناپایداری جوی
  • ۱۲۴ نیروی راهدار در راه‌های شمال سیستان و بلوچستان مستقر شدند
  • آماده باش تمامی دستگاه‌های سیستان و بلوچستان تا عبور سامانه بارشی
  • اجتناب از سفر به استان‌های جنوب شرقی با توجه به هشدار هواشناسی
  • جزئیات واژگونی لودر راهداری و فوت ۳ نفر در سیستان و بلوچستان