Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@14:59:55 GMT

طرح قصه‌گویی در مدارس شهرستان دیلم اجرایی شد

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۸۷۶۴۳

طرح قصه‌گویی در مدارس شهرستان دیلم اجرایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیلم بعد از ظهر دوشنبه در حاشیه اجرای این برنامه گفت: قصه یکی از موثرترین واسطه های تربیتی است که با کمک آن می‌توانیم مبانی رفتاری و تربیتی جامعه را به مخاطبان کودک و نوجوان انتقال دهیم.

زهره محنایی افزود: قصه گویی به عنوان یکی از بهترین راههای علاقمند کردن کودکان به کتاب خوانی و پرورش خلاقیت آنها است و ضمن آشنایی با مهارت های قصه گویی بستری بسیار مناسب برای تشویق و ارتباط کودکان  و نوجوانان با کتاب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: برگزاری کارگاه های قصه گویی در سطح مدارس، دعوت از مادر بزرگها و پدر بزرگها به منظور قصه گویی و تکریم  آنها و ایجاد حس همدلی تاثیرات فراوانی در آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان و خانواده ها و علاقمندی آنها به کتاب خوانی دارد.

محنایی بیان داشت: هدف از برگزاری این برنامه در سطح شهرستان بالابردن سطح مطالعه و اهمیت و توجه بیشتر دانش آموزان به عنوان نسل‌های آینده و آشنایی بیشتر خانواده‌ها با فرهنگ مطالعه و ترویج این امر فرهنگی است.

در این طرح دانش‌آموزان با خواندن و شنیدن قصه‌های مختلف آشنا می‌شوند و در پایان هر نشست قصه خوانی نتایج قصه خود را در پایان بصورت نقاشی اجرا می‌کنند و قرار است که در کنار دانش آموزان از اولیاء نیز برای شرکت در این برنامه ها استفاده شود.

نشست باشگاه کتاب خوانی کودکان

نشست باشگاه کتاب خوانی کودکان بهشتی با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیلم و مربیان و تسهیلگران این باشگاه در مدرسه روستای عامری برگزار شد.

زهره محنایی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیلم روز دوشنبه در حاشیه این برنامه گفت: باشگاه‌های کتاب خوانی در سطح روستاه‌ها می توانند بستری بسیار مناسب برای آشنایی اقشار مختلف مردم بویژه کودکان و نوجوانان  با امر کتاب و ترویج فرهنگ مطالعه باشد.

وی افزود: از زمان تشکیل باشگاه های کتاب خوانی در سطح مدارس و پیش دبستانی‌ها و مهد کودک‌ها شور و نشاط بسیار خوبی در این امر فرهنگی بوجود آمده است که این نشان از اهمیت و توجه مردم بویژه خانواده ها و تلاش و همکاری ادارات فرهنگی در این زمینه است.

محنایی اظهار داشت:  کودکان در باشگاه‌های کتاب خوانی علاوه بر مطالعه کتاب و اجرای مسابقات قصه گویی در بخشهای مختلف و زمینه های متفاوت وارد  بحث و گفتگو می شوند که این خودمی تواند زمینه ارتباط اجتماعی کودکان و نوجوانان را در جامعه ارتقاء ببخشد.

یادآور می شود امروز صبح رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیلم با حضور خیری خلیفه نژاد از بانوان انجمن شعر و ادب این شهر در جمع باشگاه کتاب خوانی کودکان بهشتی  حضور یافته و ضمن اجرای قصه گویی به کودکان این باشگاه کتاب اهداء کرد.

کد خبر 4500540

منبع: مهر

کلیدواژه: دیلم شهرستان دیلم قصه گویی مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۸۷۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرا می‌گیرند

شهردار یزد گفت: پارک آموزش ترافیک شهرداری روزانه میزبان ۱۵۰ نفر از نونهالان و نوجوانان استان است و دانش‌آموزان مدارس استثنایی، رفتارهای صحیح ترافیکی را فرا می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شهرداری یزد، ابوالقاسم محی‌الدینی در بازدید از پارک آموزش ترافیک شهرداری و روند آموزش رفتارهای ترافیکی با بیان اینکه باید برای ارتقای ایمنی ترافیک و رعایت حقوق شهروندی آموزش در تمام مقاطع سنی وجود داشته باشد، اظهار کرد: پارک آموزش ترافیک شهرداری روزانه میزبان ۱۵۰ نفر از نونهالان و نوجوانان استان است.

وی افزود: علاوه بر دانش‌آموزان مهدکودک، پیش دبستانی و سایر مقاطع تحصیلی، دانش‌آموزان مدارس استثنایی استان نیز آموزش‌های لازم را در خصوص رفتارهای ترافیک، مقررات ایمنی و عبور و مرور و خطرهای ناشی از بی توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی فرا می‌گیرند.

شهردار یزد خاطرنشان کرد: آموزش در این پارک به منظور نهادینه کردن و رعایت قانون و مقررات هنگام رانندگی و آشنایی کودکان با علائم ترافیکی است؛ بنابراین آموزش کودکان در هر زمینه‌ای که باشد اثرگذاری بیشتری نسبت به آموزش بزرگسالان دارد زیرا کودکان در رده سنی قرار دارند که به راحتی آموزش‌های مختلف را فرا می‌گیرند و به خوبی رعایت می‌کنند.

به گزارش ایمنا، پارک آموزش ترافیک شهرداری یزد روزانه میزبان ۱۵۰ نفر از نونهالان و نوجوانان استان است که این آموزش با همکاری پلیس راهور به دو صورت تئوری و عملی انجام می‌شود، به نحوی که در بخش تئوری، آموزش در کلاس و با حضور مربی به صورت تصویری (پخش انیمیشن‌های ترافیکی)، برگزاری مسابقه و پرسش و پاسخ در خصوص مسائل ترافیکی و در بخش عملی در محوطه پارک، برنامه‌های آموزشی همچون نحوه آشنایی با چراغ‌ها، تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی، راه‌ها، پیاده‌رو و خیابان‌ها و دیگر نشان‌ها که در مقیاس کوچک‌تر طراحی و احداث شده است، انجام می‌شود.

کد خبر 747073

دیگر خبرها

  • ۱۵۴ پنل خورشیدی در روستاهای دیلم راه اندازی می‌شود
  • چرخه اقتصادی کشور وابسته به قشر کارگر است
  • پینوکیویی که کارآفرین است
  • قصه گویی و اجرای نمایش برای کودکان
  • قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان
  • تنش‌های آبی در دیلم رفع شود
  • تجلیل از قاریان و عوامل اجرایی جمع خوانی قرآن کریم در بروجرد
  • ترویج فرهنگ مطالعه رسالت همگانی است
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرا می‌گیرند