Web Analytics Made Easy - Statcounter

سارذی- ایرنا- استاندار مازندران با بیان این نکته که به لحاظ حوادث طبیعی، مازندران پرحادثه و کشاورزی زراعی و باغی آسیب پذیر است، گفت: بیمه محصولات کشاورزی بویژه در روستاها و ارتفاعات باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی استانداری مازندران، احمد حسین زادگان در دیدار با رییس کل بیمه مرکزی کشور در عین حال افزود: آگاهی کشاورزان نسبت به نقش بیمه محصولات کشاورزی باید افزایش بیابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


72نوع محصول کشاورزی در مازندران تولید می شود که در 15نوع از جمله برنج با حدود یک میلیون تن ،مرکبات با 2میلیون و 500هزار تن ،کیوی ،گل و گیاه ،دام وطیور و در حوزه شیلات رتبه اول تا سوم کشور را دارد.
بر اساس آمار سازمان جهاد کشاورزی مازندران از 460 هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی استان کمتر از هفت درصد زمین های مازندران تحت پوشش بیمه است.
استاندار مازندران صنعت بیمه را یک فرصت دانست و بر ضرورت فراگیر شدن چتر بیمه بر آحاد جامعه بویژه اقشار آسیب پذیر تاکید کرد و ادامه داد: فرهنگ بیمه باید گسترش یابد و برای تحقق این مهم لازم است رسانه ها و نهادهای فرهنگی و تبلیغی، تشکل های مردم نهاد و خود مردم را پای کار بیاوریم.
حسین زادگان اظهار داشت: باید بیمه به عنوان یک فرصت برای جامعه تبیین شود و امروز بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از جمله فرصت هایی است که در مازندران با جدیت پیگیری می شود.
بر پایه آمار صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، عشایر و روستائیان مازندران با گذشت 14 سال از فعالیت این صندوق ، هنوز 70 درصد از روستائیان واجد شرایط مازندران همچنان خارج از چتر حمایتی این صندوق قرار دارند.
بر اساس قانون تمامی افراد شاغل در بخش کشاورزی، روستائیان و عشایر، شاغلان فصلی، زنان خانه‌دار روستایی و عشایری، ساکنان روستاها و رانندگان حمل بار و مسافربر بین ‌شهری در شهرهای زیر 20 هزار نفر مشمول پوشش بیمه صندوق اجتماعی هستند.
مازندران حدود سه میلیون و 300 هزار نفر جمعیت دارد که 45 درصد آنها روستایی هستند.
بر اساس آمارهای رسمی حدود 350 هزار نفر از جمعیت روستایی استان مشمول عضویت در صندوق بیمه اجتماعی هستند ولی
هم اکنون حدود 90 هزار نفر از روستائیان استان زیر پوشش بیمه این صندوق قرار دارند.
6990/1899

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد بيمه استاندار مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۸۸۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان سرطان رایگان می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت درمان وآموزش پزشکی گفت: به زودی با اجرای پویش ملی غربالگری بیماران سرطانی، افراد مشکوک به این بیماری، رایگان تحت مراقبت‌های درمانی قرار می‌گیرند.

لازم به ذکر است از آبان ماه سال گذشته «صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج» جهت حمایت از این بیماران در سازمان بیمه سلامت فعال شد و از حدود یکسال گذشته تاکنون ۱۰۷ گروه بیماری امکان استفاده از مزایای این صندوق برایشان فراهم شده است؛ و وظیفه این صندوق نیز پرداخت هزینه‌ها علاوه بر تعهدات بیمه‌های پایه و تکمیلی بیمه‌شده‌هاست.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • درمان سرطان رایگان می‌شود
  • بهره‌برداری ازطرح جامع زیرساخت اراضی در مازندران
  • بازار برنج در مازندران از رکود خارج شده است
  • تعیین تکلیف حدود ۷ هزار چاه کشاورزی در مازندران
  • کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند
  • با ورود مستقیم کشاورزان به بورس برنج، دست سودجویان قطع می‌شود
  • شالیکاری در مازندران مکانیزه شود
  • کشاورزان و عشایر هشدار بارش باران و وزش باد را جدی بگیرند
  • توزیع ۳۴ هزار تن آرد خانه پزی در بین روستائیان لرستان
  • تاخیر در رهاسازی آب و خسارت به محصولات کشاورزی + فیلم