Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت: یکی از مهم‌ترین طرح‌هایی که در دوره مدیریتی جدید درنظر داریم اجرایی کنیم، طرح سلامت، رشد و تعالی انسان و تسریع و توسعه طرح‌های دانش‌بنیان است.

به گزارش ایسنا، علی سروری مجد در مراسمی که برای معارفه وی به عنوان رئیس جدید دانشگاه آزاد خراسان رضوی و تکریم از رئیس سابق این دانشگاه در محل این دانشگاه آزاد مشهد برگزار شد، با بیان اینکه باید ارتباط خود را با اعضای هیئت علمی و سایر همکاران دانشگاهی در جهت منافع دانشگاهی بر قرار کنیم، اظهار کرد: امید است که بتوانیم با هم فکری همکاران در این واحد دانشگاهی گام‌های بزرگی را برداشته و ارتباط مستمری را در  با دانشجویان، دانشکده‌ها، اساتید و اعضای هیئت علمی بر قرار کنیم، البته که باید بتوانیم این ارتباط را در جهت منافع و همچنین ارتباطات بین المللی دانشگاه حفظ کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خراسان رضوی از ظرفیت‌های علمی و دیرینه‌ای برخوردار است خاطرنشان کرد: به هر حال دانشکده‌های موجود در این واحد دانشگاهی از این ظرفیت‌ها برخوردار هستند و امید است که ما هم بتوانیم از این دیرینه ادبی و هنری استان حد اکثر استفاده را داشته باشیم.

رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: همچنین در این میان نیز یکی از مهم ترین ویژگی‌های دانشگاه آزاد خراسان ظرفیت‌های مادی و معنوی آن است که در واقع همان بحث منابع انسانی و همچنین امکانات مادی فراوانی است که در اختیار دانشجویان قرار دارد.

سروری مجد تاکید کرد: مشهد به دلیل ظرفیت عظیمی که در خصوص سفر زائران غیر ایرانی و نخبگانی که طی این سفرها به مشهد می‌آیند، می‌تواند یک کارگاه خوبی برای نخبگان غیر ایرانی باشد که دائما در حال سفر به این شهر هستند.

وی با بیان اینکه امیدواریم در آینده این دانشگاه را که در واقع یکی از برترین دانشگاه‌های کشور به شمار می‌رود به رشد و تعالی برسانیم، گفت: در دوره جدید مدیریتی جدید دانشگاه آزاد اسلامی مسئله مهمی که وجود دارد، در واقع طرح‌هایی هستند که در خصوص آن‌ها با رئیس دانشگاه آزاد رایزنی‌ها و برنامه ریزی‌هایی نیز انجام شد.

رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: در واقع یکی از مهم ترین طرح‌هایی که در نظر داریم اجرایی کنیم؛ طرح سلامت، رشد و تعالی انسان و تسریع وتوسعه طرح‌های دانش بنیان است که ان‌شاءالله با همکاری معاونت‌ها، اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویانی که در این راستا فعالیت دارند بتوانیم این طرح‌های توسعه‌ای را پیش برده و گام‌های موثری را برداریم.

سروری مجد افزود: امیدواریم که از ظرفیت‌ها و پتانسل‌های بالایی که این دانشگاه را با سایر دانشگاه‌های آزاد کشور متمایز ساخته است استفاده کنیم و طرح‌های در نظر گرفته شده را نیز اجرایی کنیم.

اختصاص 95 درصد منابع مالی به هزینه‌های دانشجویی و دستمزد کارکنان

رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت: می‌توان گفت بیش از 95 درصد منابع مالی این واحد دانشگاهی صرف هزینه‌های دانشجویی و دستمزد دانشگاه شد که این امر تنها با همراهی و انضباط همکاران دانشگاه محقق شد و به دنبال آن سال گذشته علاوه بر اینکه زیان آور نبود بلکه سود آور نیز بود.

به گزارش ایسنا، مهدی ملک نژاد در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه آزاد خراسان رضوی که در محل دانشگاه آزاد برگزار شد، با بیان اینکه ما کم ترین ریزش دانشجو را در استان داشته‌ایم، گفت: علی رغم مشکلاتی که در سال گذشته با آن مواجه بودیم، خوشبختانه اتفاقات خوبی را نیز در مقابل شاهد بودیم از جمله اینکه در خصوص مسائل مالی نیز شاهد اتفاقات خوبی بودیم. سال گذشته را می‌توان سالی سود ده برای این دانشگاه دانست.

وی ادامه داد: این همکاری به میزانی بوده است که امسال 95 درصد منابع مالی سال گذشته به رقم 81 درصد رسیده است و این در حالی است که با مشکلاتی نیز در این راستا مواجه بوده‌ایم.

رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: در واقع با وجود مشکلات زیادی که بر سر راه ما قرار داشت اما با توجه به منابع دانشگاه، مدیریت و انضباط مدیریتی که برقرار شد توانستیم تمامی این مشکلات را مدیریت کنیم که می‌توان از این میان به پرداخت حقوق پرسنل اشاره کرد که بیش از دو سال بود که مطالبات آن‌ها پرداخت نشده بود، همچنین وام‌هایی را نیز برای کارمندان و پرسنل این واحد دانشگاهی در نظر داریم که در آینده به آن‌ها پرداخت خواهد شد.

ملک نژاد تاکید کرد: طبیعتا مشکلاتی وجود دارد به خاطر مسائلی است که به دانشگاه تحمیل شده که در واقع می‌توان از آن‌ها به عنوان مشکلات درون سازمانی و برون سازمانی یاد کرد و یکی از نمونه‌های بارزی که می‌توان از آن مشکل درون سازمانی بر شمرد افت دانشجویان در حوزه تحصیلات تکمیلی است.

وی اظهار کرد: ما در بسیاری از حوزه‌های دانشگاهی شاهد اتفاقات خوبی بوده‌ایم که در این میان می‌توان به حوزه بین‌الملل اشاره کرد و باید گفت که تعداد دانشجویان خارجی بیش از سه برابر افزایش پیدا کرد و این استان توانست امروز رتبه یک و یا دو را در بین کل دانشگاه‌های آزاد و غیر آزاد در سطح کشور در یک دوره کوتاه یک ساله به این رتبه دست یابد.

رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: در حوزه آموزش نیز بالطبع شاهد اتفاقات خوبی بوده‌ایم به گونه‌ای که رتبه علمی دانشگاه افزایش پیدا کرد، این در حالی است که این دانشگاه توانست رتبه اول یا دوم را در سطح کشور از آن خود کند و یکی دیگر از این اتفاقات نیز افزایش رشته‌های تحصیلی این دانشگاه است. همچنین در حوزه علوم پزشکی نیز به کارشناسی ارشد پرستاری و مامایی ورود پیدا کردیم.

ملک نژاد افزود: همواره از میان 95 نفر 45 نفر به این رشته ورود کردند که استان خراسان رضوی بیشترین آمار را داشت، همچنین تحصیلات تکمیلی این دانشگاه نیز پس از چند سال راه اندازی شد و امسال دانشجویانی را خوهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه پژوهش نیز خراسان رشد خوبی را داشت به گونه‌ای که توانست جایگاه خوبی را در این خصوص از آن خود کند و این در حالی است که سه محصول از این استان جزو 15 محصول برتر شناخته شد.

رئیس سابق دانشگاه آزاد خراسان رضوی عنوان کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی کارهای خوبی انجام شده و برای اولین بار در کشور ستاد فرماندهی مقاومتی تشکیل شد، همچنین در حوزه های فرهنگی و اجتماعی، آموزش‌های مداوم، حجاب و عفاف و گروه‌های مذهبی نیز شاهد اتفاقات خوبی بوده‌ایم و در آینده رشد و شکوفایی آن‌ها را شاهد خواهیم بود.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد ترابی نیز در این مراسم طی سخنانی، اظهار کرد: با توجه به اینکه دانشگاه آزاد دانشگاه بزرگی است می‌توان اشاره داشت که با میزان 34 درصد بالاترین کارکرد را در آموزش جوانان برای ساختن جامعه فردا را برای خود به دست آورده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که در دانشگاه‌های وزارت علوم 27 درصد را شامل می‌شود که در واقع این بار سنگینی است که بر عهده این دانشگاه گذاشته شده است.

رئیس شورای نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی گفت: با توجه به شناختی که از دکتر سروری مجد داشتم و دارم طبع مسالمت آمیز و همدلانه ایشان قطعا می‌تواند فرصت خوبی را برای این دانشگاه فراهم آورد.

ترابی با بیان اینکه آنچه که ما برای مدیریت یک دانشگاه به آن نیاز داریم باید فردی داری علم، سعه صدر، روحیه مشاوره و هم اندیشی، دانشمند و اهل پژوهش باشد، تاکید کرد: با توجه به اینکه دکتر سروری مجد در کارهای پژوهشی فعالیت داشته‌اند امیدواریم در آینده شاهد اتفاقات بهتری باشیم و این دانشگاه به رشد و بالندگی دست یابد.

وی افزود: در واقع باید گفت که روحیه پژوهشی ایشان نیز باعث شود که دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و خراسان رضوی جهش و شکوفایی ویژه‌ای را در این زمینه داشته باشد.

رئیس شورای نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی گفت: قطعا در سراسر جهان هر مدیریت چه کوتاه مدت و بلند مدت پس از مدتی دست به دست خواهد شد و دچار تغییراتی می‌شود، به گونه‌ای که خداوند می‌فرماید باید در امور مدیریتی تغییراتی به وجود آید تا در لابه لای این تغییرات شاهد رشد، جهش‌ها و شکوفایی‌هایی باشیم.

در ادامه علیرضا منظری توکلی سرپرست سازمان سما طی سخنانی ضمن تسلیت به مناسبت در گذشت دانشجویان واحد علوم تحقیقات با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص روز نهم دی ماه نهم دی ما خاطرنشان کرد: این روز، روز تجلی قدرت و حرکت ماندگار در تاریخ انقلاب است چرا که دشمن با آن همه استکبار و تبلیغاتی که انجام داده بود اگر قدرت و اراده الهی نبود مردم این چنین به صحنه نمی‌آمدند و حضور مردم اینگونه دشمن را به عقب نمی‌نشاند، بنابراین تجلی این روز را باید قدرت الهی دانست.

وی گفت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند «حضور عظیم و خروشان مردمی در نهم دی ماه سال 88 تجلی بارزی از هویت و ماهیت انقلاب یعنی روح دیانت حاکم بر دل‌های مردم بود».

سرپرست سازمان سما خاطرنشان کرد: اگر دیانت حاکم بر دل‌های مردم نبود، این همه فرسایش و اقداماتی که صورت گرفته بود از خرداد تا دی ماه مردم را خسته کند اما نه نتها خسته نشدند بلکه پر قدرت و با بصیرت حضور پیدا کردند و جا دارد که امروز که را روز بصیرت بنامیم و گواهی می‌دهیم این روز را و امیدواریم که ان شالله همچنان ملت در مسیر رهبری، ولایت و آقا امام عصر (عج) پر توان به حرکت خود ادامه دهد.

منظری توکلی عنوان کرد: بنابراین در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که حاصل بیش از 200 هزار شهید و رنج و سختی‌های آزادگان، جانبازان و خانواده‌های آن‌ها در این ممکلت موقعیت و مسئولیت نه حق است و نه امتیاز بلکه وظیفه و تکلیف است.

سرپرست سازمان سما خاطرنشان کرد: اگر امروز دکتر سروری مجد این مسئولیت را قبول می‌کند به نظر می‌آید که بر مبنای وظیفه و تکلیف است و اگر بحث تکلیف نباشد هرگز این تکلیف را قبول نمی‌کند بلکه تکلیف و دغدغه‌ای که در مقابل خون شهیدان و در پاسداری از خون شهیدان دارد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامي دانشگاه آزاد خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۸۸۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرای سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی گفت: اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه مستلزم تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرایی شدن سند در محورهای مختلف از جمله تامین و تولید پایدار غذا، و دسترسی اقتصادی است.

به گزارش ایسنا، اولین نشست هماهنگی روسای دبیرخانه‌های سلامت دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با هدف هم افزایی و هماهنگی بیشتر دستگاههای اجرایی برای ارتقاء سلامت و امنیت غذایی مردم با میزبانی وزرات کشور برگزار شد.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، در این نشست سردار بکایی جانشین رئیس قرارگاه جهادی وزارت کشور، رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی و روسای 38 دستگاه اجرایی عضو شورای عالی سلامت و امنیت غذایی حضور داشتند.

در این نشست دکتر محمد اسماعیل مطلق، رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی تاکید کرد که تامین سلامت و امنیت غذایی مردم مستلزم توجه به همه ابعاد آن است و همه دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عالی باید اولویت‌های برنامه‌ای خود و چالش‌های اجرایی را در سال جاری به دبیر خانه جهت گزارش به رییس جمهور ارسال کنند.

وی ضمن اشاره به رهنمودهای رئیس جمهور در جلسه هجدهم شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در خصوص تاکید ویژه به امنیت غذایی و تامین غذای سالم برای مردم کشور، اظهار داشت: اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه مستلزم تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرایی شدن سند در محورهای مختلف از جمله تامین و تولید پایدار غذا، دسترسی اقتصادی، توجه به سلامت و ایمنی غذا و فرهنگسازی برای تغذیه سالم است.

همچنین در این نشست در خصوص موضوعات مهم دبیرخانه از جمله نان کامل، نظارت بر مصرف آفت کش‌ها و سموم در بخش کشاورزی، جمعیت و باروری، سلامت خانواده و نظام ارجاع، خدمات پیشگیری و درمان برای کودکان زیر هفت سال کشور (شامل واکسیناسیون کودکان، رشد و تکامل، اهمیت تغذیه با شیر مادر، مکمل-یاری در کودکان)، توجه به بیماری‌های غیرواگیر از جمله سرطان ها از منظر پیشگیری و درمان اشاره و به اهمیت همکاری فرابخشی و بین بخشی در این خصوص تاکید گردید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تولید نان کامل در خراسان رضوی امنیت غذایی را تامین می‌کند
  • آغاز لایروبی ۲ کیلومتر از کانال درجه یک شبکه آبیاری و زهکشی سرخس
  • خراسان رضوی می‌تواند پایلوت تولید نان کامل شود
  • استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان
  • ضرورت تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرای سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • پایان هشتمین جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی در خراسان رضوی
  • طرح پویش دانشگاه آزاد، تلاقی آموزش مهارتی و اشتغال دانش‌بنیانِ نسل جوان
  • دانشگاهیان با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان موجب خودکفایی کشور می‌شوند
  • ابلاغ سند توسعه دانش‌بنیان به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی