Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، امیر شعبانی، مسئول رسیدگی و تامین زیرساخت‌های شب بازار‌ها و روز بازار‌ها در مشهد، گفت: ماهیت فروشنده‌های این بازار‌ها را برخی دستفروشان و متکدیان سابق تشکیل می‌دهند که اکنون ساماندهی شدند، برخی از آن‌ها افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و برخی دیگر افراد تولیدکننده و واسطه‌ای هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در کشور‌های بزرگ دنیا و توسعه یافته، دولت به شغل‌های غیر رسمی بها می‌دهد و بیمه شان می‌کنند، چون از بزه اجتماعی جلوگیری می‌شود.

شعبانی بیان کرد: توجه به وضعیت فرهنگی و زیرساختی شب بازارها، روز بازار‌ها و عصر بازار‌ها باعث اهمیت بخشیدن به صاحبان مشاغل غیررسمی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در حدود یکماه و نیم گذشته تاکنون ۴۰ درصد زیرساخت عمرانی و فنی این بازار‌ها رفع شده است، افزود: همچنین بحث رادیویی آن‌ها فعال شده تا در طی طول خرید هم فروشندگان و هم خریداران از برنامه‌های روانشناسی، آموزشی و پخش آهنگ استفاده کنند.
این کارآفرین مشهدی بیان کرد: اجرای مباحث آموزشی این فروشندگان در اولویت کار ما قرار دارد، صدور کارت مهارت بعد از آموزش و پیگیری بیمه آن‌ها نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی ما برای این افراد می‌باشد.

شعبانی با بیان اینکه تشکیل صنف فروشندگان سیار در غالب تصویب قانونی در مجلس می‌تواند این فروشندگان را حمایت کنند، گفت: این امر به بالا رفتن آمار اشتغال دولت نیز کمک می‌کند.
وی تصریح کرد: رسالت ما برقراری مسائل فرهنگی در جریان کسب و کار‌های غیر رسمی است و آموزش آن‌ها در راستای ایجاد مشاغل مفید و جلوگیری از بزه‌های اجتماعی با ساماندهی‌های عمرانی و فرهنگی می‌باشد.

این فعال حوزه کسب و کار‌های شهری ادامه داد: با حمایت‌های آموزشی و انگیزشی، توانمندی آنان را در یک دوره که آموزش ببینند شکوفا می‌کنیم تا مغازه و کارگاه تولیدی بخرند و این امر بعد از ۲ سال فعالیت در بازار برای آنان قابل دستیابی خواهد بود، آنان وقتی به این توانمندی می‌رسند می‌توانند از صنف مربوط به شغل خود پروانه کسب نیز بگیرند.

انتهای پیام//ف. ح ساماندهی فرهنگی برای مشاغل غیررسمی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشتغال بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۸۸۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، سید جمال سجادی پور در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان آموزش، نظارت و ورود قاطع به میدان مبارزه با مواد مخدر در شهرستان میبد از سوی این شورا تاکید کرد.


سجادی پور بابیان اینکه دستگاه‌های فرهنگی از جمله آموزش و پرورش که تعلیم و تربیت ۲۶ هزار نفر دانش آموز را برعهده دارد و ورزش و جوانان متولی امور جوانان است باید پای امور جوانان باشند افزود: شبکه بهداشت باید با آموزش و تبین، آسیب‌های خودکشی و طلاق و دیگر آسیب‌های اجتماعی را با ارائه راهکار‌های مناسب کاهش و شورا و شهرداری از بودجه‌های فرهنگی در رفع آسیب‌ها هزینه کند.


فرماندار میبد به نقش فضای مجازی در شکل گیری بسیاری از آسیب‌ها اشاره و تصریح کرد: اگر آسیبی دانش آموزان و جوانان ما را درجامعه به بیراه می‌برد ضعف دستگاه‌های ماست و باید با نظارت و آموزش و مشاوره این آسیب‌ها از سیمای جوان و جامعه ما زدوده شود.


وی گفت: دستگاه‌های فرهنگی و همه کسانی که تربیونی در اختیار دارند از این ظرفیت‌ها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • سینمای سیار کودک و کارگاه آموزش رایانه در خاش افتتاح شد
  • آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی
  • برخورد با مزاحمت‌های مشاغل سیار در ۱۲ منطقه تهران
  • اجرای طرح انضباط شهری مشاغل سیار در ۱۲ منطقه تهران
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود/ ضرورت یکپارچه‌­سازی سامانه­‌های فرهنگی آموزش عالی کشور
  • برگزاری ۷۵۰۰ نفر ساعت آموزش توانمندسازی برای تشکل‌های ایثارگری
  • توزیع رایگان کیسه‌های پارچه‌ای در بازارهای کوثر ویژه هفته نکوداشت اصفهان
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال
  • ۲۰۰ میوه فروش سیار در شمال خرم آباد ساماندهی شدند
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال