Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی سازمان تعزیرات از توقیف ۲ هزار تن ذرت دامی در کرج خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، سیدیاسر رایگانی در نشست خبری امروز خود درباره عملکرد این سازمان در ۹ ماهه منتهی به دی‌ماه اظهار کرد:  در این مدت حدود ۴۰۰ هزار پرونده وارد شعب کشوری سازمان تعزیرات شده است که این میزان رشدی ۱۱ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی سازمان تعزیرات با بیان اینکه جرایم مربوط به این میزان پرونده با رشد ۲۶ درصدی به ۷۰ هزار میلیارد ریال رسیده است گفت: ۲۷۹ هزار و ۳۶۶ پرونده مربوط به حوزه کالا و خدمات بوده است که متخلفین آنها به پرداخت جرایمی بالغ بر ۳۵ هزار میلیارد ریال محکوم شده‌اند.

وی درباره پرونده‌های حوزه بهداشت و درمان گفت: ۳۴ هزار پرونده در این حوزه تشکیل شده است که ۱۴۵ میلیارد ریال جریمه نیز برای متخلفان صادر شده است.

رایگانی با اعلام تشکیل ۳۰ پرونده برای شرکت‌های لبنی در ۹ ماهه گذشته گفت: از این تعداد، ۵ پرونده در شعب تجدیدنظر است که از این ۵ مورد، دو شرکت به پرداخت بیش از ۴۱۰ میلیارد ریال جریمه محکوم شده‌اند که فعلا نمی‌توان اسامی آنها را اعلام کرد. 

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به بازار ملتهب گوشت،‌ مرغ و لبنیات گفت: در جلساتی که ستاد تنظیم بازار برای قیمت‌گذاری تشکیل می‌شود، نمایندگان تمام اصناف مرتبط حضور دارند و قیمت نهایی با اطلاع آنها وضع می‌شود ولی متأسفانه شاهد هستیم بعد از اعلام قیمت‌ها، در سطح بازار بازهم تخلفاتی مانند گران‌فروشی رخ می‌دهد. به عنوان مثال در حوزه لبنیات با وجود اینکه اعلام شد قیمت برخی اقلام باید کاهش پیدا کند، نه‌تنها شاهد کاهش قیمت نبودیم، بلکه بازهم قیمت برخی اقلام لبنی افزایش پیدا کرد. وزیر صنعت و وزیر جهاد کشاورزی تاکنون بارها درباره قیمت مصوب مرغ صحبت کرده‌اند اما در سطح بازار توجهی به این حرف‌ها نمی‌کنند و از اجرا و پذیرش تصمیمات سر باز می‌زنند.

وی با بیان اینکه در روزها و هفته‌های آینده سازمان تعزیرات ورود جدی‌تری به بازار کالاهایی مانند لبنیات، مرغ و گوشت خواهد داشت گفت: در دو ماه گذشته، متأسفانه بحث قاچاق دام افزایش یافته است که در این زمینه ۶۱۳ پرونده به ارزش ۵۵ میلیارد تومان تشکیل شده است که برای ۴۳۹ مورد حکم محکومیت صادر شده است. 

رایگانی با تأکید بر اینکه نظر ما این است که بارگیری هرگونه دام بدون همراه داشتن اسناد و مدارک مربوطه، قاچاق محسوب می‌شود، گفت: در برخی از استان‌ها حتی گزارش مربوط به قاچاق دام مولد داشته ایم.

سخنگوی سازمان تعزیرات همچنین با اشاره به ماجرای استفاده از ذرت دامی برای مصارف انسانی توسط دو شرکت معروف گفت: با ارجاع گزارش از سوی وزارت بهداشت در این خصوص، دو پرونده در شعب تعزیرات حکومتی استان البرز تشکیل شده است. دو محموله به میزان ۲ هزار تن که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور شده بود توقیف شده است که متأسفانه حدود ۷۰۰ تن از این ذرت‌ها بدون رعایت کمترین نکات بهداشتی، در فضای باز نگهداری می شدند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تعزیرات حکومتی ذرت ذرت دامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۸۸۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ پرونده تخلف برای واحد‌های صنفی متخلف در شهرستان ایرانشهرتشکیل شد

مرادی رییس اداره صمت شهرستان ایرانشهر، اظهارداشت:طرح ویژه نظارتی ماه مبارک رمضان، ایام پایانی سال و نوروز ۱۴۰۳ با محوریت اداره صمت و در قالب گشت‌های مشترک بازرسی با حضور دستگاه‌های اجرایی ذیربط از واحد‌های صنفی و اقتصادی درسطح شهرستان ایرانشهر در حال انجام می‌باشد که در همین ارتباط در مورخ ۵ فروردین ماه گشت نظارتی با حضور «انصاری» مدیرکل تعزیرات حکومتی استان، «یاراحمدزهی» رییس شعبه دوم تعزیرات حکومتی، «اخوان» معاون عمرانی فرمانداری ایرانشهر، «مودی» رییس اداره تعزیرات حکومتی ایرانشهر، «بیجارزهی» مدیرناحیه نفتی ایرانشهر و نمایندگان و بازرسان اداره صمت ایرانشهر از پمپ‌های بنزین، اماکن اسکان مسافران نوروزی و واحد‌های صنفی سطح بازار ایرانشهر انجام پذیرفت.

وی افزود:در بازدید‌های انجام شده تعداد ۳ پرونده برای واحد‌های صنفی متخلف تشکیل گردید و متصدیان واحد‌های صنفی به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

این مقام مسئول به مردم شریف شهرستان ایرانشهر اعلام کرد:در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی و اقتصادی از جمله گرانفروشی، احتکار، عدم درج قیمت بر کالا، عدم خدمات رسانی مناسب و ... مراتب را جهت رسیدگی از طریق تماس با سامانه مرکز جامع مدیریت یکپارچه پاسخگویی صمت به شماره ۱۲۴ گزارش نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ۲۲ واحد صنفی متخلف در کرمان پلمب شد
  • استقرار ۵ شعبه رسیدگی به تخلفات در ماه رمضان
  • تقلب در فروش لوازم خانگی
  • تشکیل ۲۸ پرونده برای واحد‌های صنفی متخلف در زابل
  • ورود بیش از ۱۱ هزار فقره پرونده به تعزیرات حکومتی در سال گذشته
  • محکومیت ۱۱ میلیارد ریالی قاچاقچی سوخت
  • رسیدگی به ۱۲ هزار پرونده و محکومیت ۳۷۷ میلیارد تومانی متخلفان
  • تشکیل هزار و ۳۵۰ پرونده تعزیراتی برای متخلفان
  • ۳ پرونده تخلف برای واحد‌های صنفی متخلف در شهرستان ایرانشهرتشکیل شد
  • تشکیل پرونده‌های تخلف برای ۶ واحد صنفی درچابهار