Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بهزیستی استان ایلام گفت: ۲۵۰۰ نفر در مراکز اقامتی ترک اعتیاد ایلام پذیرش شده‌اند. ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۸ استانها ایلام نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، زهرا همتی عصر امروز در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ایلام  اظهار داشت: با افزایش آسیب‌های اجتماعی از اواخر دهه هشتاد و افزایش فوت زنان بی‌خانمان در شهرهای بزرگ و به ویژه کلانشهرها حساسیت‌های مردم و مسئولان سبب شد تا مراکز سرپناه‌های شبانه راه‌اندازی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بهزیستی  استان ایلام با اشاره به اینکه طرح سرپناه شبانه الگویی برگرفته از کشورهای خارجی و توسعه یافته است، گفت: این طرح در شورای مبارزه با موادمخدر کشور مطرح و مورد اجرا قرار گرفت.

وی سرپناه‌های ایجاد شده در استان ایلام، علاوه بر امکانات بازپروری و ترک یکی از اولویت‌های خود را در کنار پیشگیری اولیه مساله اشتغال و بازتوانی معتادان پس از طی دوره درمانی  قرار داده است.

  تبدیل و تلفیق تحمیلی اردوگاه‌های نگهداری محکومان مواد مخدر و معتادان متجاهر

استاندار تهران: زدودن معتادان متجاهر و کودکان کار از چهره شهر خواست دولت استنگهداری کوتاه مدت معتادان در مراکز بازپروری مناسب نیست

مدیرکل بهزیستی  استان ایلام با تأکید بر‌اینکه این سرپناه شبانه امروزه به صورت 24 ساعت خدمات ارائه می‌کند و ظرفیت پذیرش 20 نفر را دارد، ابراز کرد: در این مرکز ارائه یک وعده غذای گرم، البسه، خدمات استحمام و‌غیره از جمله خدماتی است که ارائه می‌شود.

همتی با اشاره به اینکه از 2500 نفر در این مرکز پذیرش شدند، بیان کرد: این افراد بین سنین 14 تا 66 سال و ولی بیشتر در گروه سنی 30 تا 40 سال بودند.

وی با بیان اینکه 90 درصد بانوان مراجعه کننده به سرپناه شبانه متاهل یا مطلقه و 10 درصد مجرد و بیشتر مراجعه کنندگان جزو سه دهک آخر جامعه هستند، اظهار داشت: بیش از 90 درصد افراد مراجعه کننده دارای همسرانی معتاد، مشکلات خانوادگی، بیمارهای روانی و‌غیره هستند.

همتی با تأکید بر اینکه در 9 ماهه امسال 2500 نفر در مراکز اقامتی ترک اعتیاد ایلام پذیرش شده‌اند، بیان کرد: به همین منظور و براساس برنامه ریزی‌های انجام گرفته طی 9 ماهه امسال پرونده اشتغال 172 بهبود یافته تشکیل و این افراد آموزش آماده سازی شغلی را کسب کرده‌اند.

انتهای پیام/ ز

R7718/P/S6,52/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۸۹۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه ۱۳۷ آماده گزارش‌های مردمی برای جمع‌آوری بی‌سرپناهان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، مرتضی رضایی افزود: گرمخانه شهرداری همدان آماده خدمات دهی به افراد بی‌سرپناه است و محدودیت در این زمینه نداریم.

او با بیان اینکه هرگونه خدمات به افراد بی‌سرپناه در گرمخانه شهرداری همدان اعم از بهداشتی، تغذیه و اقامت موقت رایگان است، تصریح کرد: در نیمه نخست سال از ساعت ۱۷ اقدام به بازگشایی روزانه گرمخانه می‌کنیم و این افراد تا صبح فردای آن روز نیز اقامت دارند.

مدیر خدمات شهری شهرداری همدان گفت: سامانه ۱۳۷ نیز این امکان را فراهم کرده تا مردم در صورت رویت افراد بی‌سرپناه یا کارتن خواب، نسبت به معرفی آنها به شهرداری برای انتقال به گرمخانه اقدام کنند.

مرتضی رضایی با بیان اینکه گرمخانه شهرداری ۲۳۰ نفر ظرفیت دارد، افزود: امکانات لازم از جمله استحمام، لباس فرم، ویزیت توسط پزشک، معرفی به کمپ‌های ترک اعتیاد، برگزاری مراسم‌های ملی و مذهبی، تزریق واکسن هپاتیت و ایدز، شام و صبحانه در گرمخانه همدان ارائه می‌شود.

او تصریح کرد: حمایت از معتادان و کارتن خواب‌ها باید به گونه‌ای باشد تا ضمن آموزش‌های مشاوره‌ای، شرایطی ایجاد شود تا دوباره به سمت اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی نروند.

دیگر خبرها

  • ارجاع ۲۳ معتاد متجاهر به مراکز ترک اعتیاد در شوش
  • آغاز کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در استان مرکزی
  • اجرای کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در استان مرکزی
  • حرفه آموزی معتادان در حال بهبود برای ورود به بازار کار
  • فعالیت ۳۳ مرکز اقامتی ترک اعتیاد در گلستان
  • در مشهد هیچ کارتن‌خوابی وجود ندارد!
  • پذیرش ۴۰۰ دانشجوی عراقی در دانشگاه ایلام
  • پذیرش ۴۰۰ دانشجوی عراقی در ایلام
  • سامانه ۱۳۷ آماده گزارش‌های مردمی برای جمع‌آوری بی‌سرپناهان همدان
  • زاکانی: ظرفیت پذیرش در مراکز ماده ۱۶ بیشتر شده است | امیدواریم مشکل معتادان متجاهر را با مشارکت مردم حل کنیم