Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-29@15:11:44 GMT

کشتار جمعی و کوچ اجباری ساکنان یک شهر مرزی یمن

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۸۹۷۰۶

کشتار جمعی و کوچ اجباری ساکنان یک شهر مرزی یمن

خبرگزاری فارس: دولت محلی در شهرستان مرزی «باقم» در استان «صعده» یمن؛ دوشنبه (امروز ۳۱ دسامبر) اعلام کرد که ساکنان این شهرستان به دلیل تداوم تجاوز ائتلاف سعودی - آمریکایی و نقض قوانین و عرف‌های سازمان ملل و حقوق بشر، در حال کوچ اجباری و کشتار جمعی هستند.

به نوشته پایگاه خبری «المسیرة»، «محمد عبداللطیف قفله» رئیس شورای محلی باقم با اشاره به این مسئله گفت: هر روز به به شهرستان باقم، تجاوز می‌شود و ائتلاف سعودی به طور مستمر با جنگنده‌ها و آپاچی‌ها یا توپخانه‌ها و موشک‌های خود این شهرستان را هدف قرار می‌دهد و ساکنان این شهرستان هر روز هدف کشتار قرار می‌گیرند و زیرساخت‌های آن نیز تقریبا به طور کامل نابود شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر این مسئله که ساکنان این شهرستان حتی از دسترسی به آب شرب محروم شده‌اند، گفت: ائتلاف سعودی بخش بهداشت را نیز هدف قرار داده است و تنها بیمارستان باقم و بخش‌های بهداشتی و امدادرسانی زیرمجموعه آن نابود شده‌اند. تنها مرکز بهداشت فعال در این شهرستان نیز با رفتن پزشکان بدون مرز در حال بسته شدن است. در حالی که از سازمان‌ها و طرف‌های مسئول خواسته شده تا برای جلوگیری از این مسئله دخالت کنند. اما این مرکز هدف حملات هوایی قرار می‌گیرد و جان افرادی که در آن کار می‌کنند و نیز بیماران در خطر است و هیچ وسیله‌ای برای انتقال بیماران و زخمی‌های این مرکز به صعده وجود ندارد.

محمد عبداللطیف قفله در ادامه تصریح کرد که در بخش آموزش نیز، ۹۶ درصد از مدارس شهرستان باقم تخریب شده‌اند و بیش از ۶ هزار دانش آموز از تحصیل محروم شده‌اند.

وی افزود: متجاوزان، شهروندان یمنی را در منازلشان و کشاورزان را در مزارعشان هدف قرار می‌دهند و حتی در جاده‌های امن، نیز هیچ شهروندی در امان نیست به همین دلیل، ساکنان این شهرستان که شمار آن‌ها به ۴۰ هزار نفر می‌رسد، به کوچ اجباری روی آورده‌اند. تاکنون نیز بیش از ۱۶ هزار نفر به صعده و خارج از این استان کوچ کرده‌اند.

ائتلاف سعودی از مارس ۲۰۱۵ به بهانه بازگرداندن رئیس‌جمهور مستعفی یمن به قدرت، تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور را آغاز کرد، اما تا به امروز به هیچ یک از اهداف اعلامی دست نیافته است و صرفا موجب تخریب زیرساخت‌ها و تاسیسات حیاتی این کشور فقط و کشته و زخمی شدن هزاران شهروند یمنی شده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: کشتار جمعی شهر مرزی یمن مزدوران سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۸۹۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۹ نفر در ارتباط با حمله تروریستی در تاجیکستان

به گزارش تابناک، ۹ تن از ساکنان منطقه وحدت (در حومه دوشنبه) به دلیل ارتباط با افرادی که حمله تروریستی را در تالار کروکوس سیتی هال در ۲۲ مارس انجام دادند، بازداشت شدند.


۹ تن از ساکنان حومه شهر دوشنبه به دلیل ارتباط با عاملان حمله تروریستی در تالار کنسرت کروکوس سیتی در نزدیکی مسکو بازداشت شدند.

به گزارش اسپوتنیک، یک منبع در سرویس‌های ویژه تاجیکستان این خبر را اعلام کرد.

وی گفت: "۹ تن از ساکنان منطقه وحدت (در حومه دوشنبه) به دلیل ارتباط با افرادی که حمله تروریستی را در تالار کروکوس سیتی هال در ۲۲ مارس انجام دادند، بازداشت شدند.

بازداشت شدگان همچنین مظنون به داشتن ارتباط با داعش (گروهک تروریستی ممنوعه در روسیه) هستند.

حمله به سالن کنسرت کروکوس (Crocus City Hall) در شهر کراسنوگورسک در نزدیکی مسکو در شامگاه ۲۲ مارس رخ داد. چند نفر که بعداً معلوم شد اتباع تاجیکستان هستند. به داخل ساختمان هجوم بردند و با مسلسل به مردم تیراندازی کردند. آن‌ها همچنین در چندین نقطه آتش سوزی بپا کردند که در نتیجه سقف سالن فرو ریخت و سالن کاملاً سوخت.

وزارت اوضاع اضطراری روسیه شامگاه چهارشنبه فهرست جدیدی از کشته شدگان این حمله تروریستی را منتشر کرد که شامل اسامی ۱۴۳ نفر بود. بر اساس آخرین آمار، ۱۸۲ نفر نیز مجروح شدند. عاملان حمله تروریستی دستگیر شده اند.

دیگر خبرها

  • بازداشت ۹ نفر در ارتباط با حمله تروریستی در تاجیکستان
  • بارندگی در شهرستان مرزی آستارا ۶۴ درصد افزایش یافت
  • انعقاد تفاهم نامه همکاری مرزبانی با محیط زیست شهرستان مرزی آستارا
  • انفجار مین در سردشت ۲ زخمی برجا گذاشت
  • اهداء خون جمعی از کارکنان آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد
  • پایش نوروزی مناطق کوهستانی و مرزی قندیل شهرستان پیرانشهر
  • رفت و آمد ۲۷ هزار مسافر از گذرگاه مرزی دوغارون خراسان رضوی
  • ساکنان غزه؛ قربانیان کمک‌رسانی هوایی نامناسب
  • پیکر مطهر یک شهید در منطقه مرزی سومار کشف شد
  • تایباد شهری مرزی؛ محل تلاقی راه‌های تجاری قدیم