Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-25@19:40:06 GMT

پدر اینترنت نوین در سن ۸۱ سالگی درگذشت+ عکس

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۹۱۲۸۶

پدر اینترنت نوین در سن ۸۱ سالگی درگذشت+ عکس

رکنا: لری رابرتز، مدیر برنامه آرپانت و معمار اینترنت، ۲۶ دسامبر در سن ۸۱ سالگی درگذشت.

اینترنتی که امروز از آن استفاده می‌کنیم را مدیون فردی به نام لارنس رابرتز هستیم. این فرد که به لری رابرتز نیز شهرت داشت از اولین طراحان اینترنت بود. وی مدیر برنامه آرپانت (ARPAnet) بود و او را با عنوان پدر اینترنت پیشرو نیز می‌شناسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لری رابرتز، ۲۶ دسامبر در سن ۸۱ سالگی دار فانی را وداع گفت.

درست است که او به اندازه افراد دیگر این شناخته‌شده در عرصه اینترنت بین عموم مردم شناخته شده نیست اما تصمیمات و طراحی‌های او در اینترنتی که ما امروز از آن استفاده می‌کنیم، بسیار تاثیرگذار بود. رابرتز پس از آنکه یک مقاله درباره مفهوم شبکه بین کامپیوتری در دهه ۱۹۶۰ خواند، به توسعه ایده ایجاد شبکه «رایانه به رایانه» علاقه‌مند شد و این مقاله زندگی او و آینده اینترنت را تغییر داد.

شیوه انتخاب شدن رابرتز برای کار در دفتر تکنیک‌های پردازش اطلاعات "آرپا" (ARPA) هم جالب است. او زمانی که رئیس این دفتر، رابرت تیلور، به کسی نیاز داشت که بین کامپیوتر‌های دفتر ارتباط برقرار کند، به عنوان معمار اصلی در این مکان استخدام شد. البته رابرتز در ابتدا این کار را به طور کامل درک نکرده بود اما پس از مدتی با یک پیشنهاد از سوی وزلی کلارک مواجه شد. وزلی کلارک پیشنهاد تکیه بر کامپیوتر‌های کوچک برای مدیریت شبکه را به او داد. رابرتز توانست برنامه «آرپانت» را با موفقیت به پایان برساند و نتیجه موفقیت او در این زمینه، ابداع یک فناوری جدید به نام packet switching بود که تحول بزرگی در کنترل ترافیک ایجاد کرد.

بعد‌ها رابرتز پس از خروج آرپا، شرکت خود به نام تله‌نت را تأسیس کرد. او در این شرکت فناوری که در آرپا ابداع کرده بود، بهبود بخشید. ممکن است بسیاری این فرد را حتی پس از مرگ او نشناسند اما تاثیری که رابرتز بر اینترنت عصر ما گذاشته، غیرقابل انکار است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

اعتراف رئیس‌جمهور به اقدام شیطانی با خدمتکارش!+عکس این آقایان شورای شهر تبریز را به رسوایی کشیدند +اسامی کامل و احکام هشدار / یخبندان شدید در انتظار مردم ایران دادگاه کانادا برای گلناز وکیلی چه تصمیمی گرفت؟ / سرنوشت باورنکردنی دختر ایرانی + عکس فرهاد و دوستانش به زن جوان در مقابل شوهرش تجاوز کردند / رازی که بعد از ازدواج لو رفت وقتی رفتم اتاق شوهرم صحنه وحشتناکی دیدم / این زن و دختر تهرانی دروغ می گفتند! +عکس در یکشنبه خونین مشهد چه گذشت؟ /10دی برای مشهدی ها سیاه شد ! تجاوز به دختر روستایی به خاطر چیدن میوه از درخت همسایه! تجاوز پدر به دختر 13 ساله اش در انباری! مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا شکایت خانم بازیگر بانوی عمارت در دادسرای کرج ؟ / غریبه شوم کیست؟! سلطان تجهیزات پزشکی کشور محکوم شد + جزییات حکم

منبع: رکنا

کلیدواژه: استخدام موفقیت اینترنت مدیر برنامه دفتر ساعت درگذشت عکس تهران خانواده فیلم زندگی تصادف اتوبوس دانشگاه آزاد اتوبوس تحقیقات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۹۱۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۲ بازیکن لیگ برتر انگلیس به اتهام تجاوز

به گزارش صدای ایران به نقل از ایرنا، براساس اعلام پلیس انگلیس، ۲ بازیکن ۱۹ ساله شاغل در لیگ برتر این کشور به اتهام تجاوزی که ۱۹ آوریل گزارش شده بود، بازداشت شدند.

به گفته پلیس، نفر اول به ظن معاونت در جرم روز شنبه و دومین بازیکن نیز یک روز بعد به اتهام تجاوز بازداشت و به قید وثیقه آزاد شده‌اند.

پلیس انگلیس هویت این ۲ بازیکن و باشگاه یا باشگاه‌هایی را که آنها در آن عضویت دارند، افشا نکرده است.

دیگر خبرها

  • (تصاویر) تجاوز به چپ کامیون در دره شهر / ۴ نفر جان باختند
  • علت قطع درختان منطقه ۷ تهران توسط مأموران شهرداری چیست؟ + ویدئو
  • دختر شیروانی قهرمان شطرنج‌ لیگ برتر کشور شد
  • ۲ بازیکن لیگ برتر انگلیس به اتهام تجاوز بازداشت شدند
  • بازداشت ۲ بازیکن لیگ برتر انگلیس به اتهام تجاوز
  • حکم اعدام برای ۳ پسر به اتهام تجاوز به ۲ دختر نوجوان در بیابان‌های ورامین!
  • دو برادر متجاوز به اعدام محکوم شدند | اثبات جرم در دادگاه با نمایش یک فیلم
  • حکم اعدام برای ۳ پسر به اتهام تجاوز به ۲ دختر نوجوان
  • حکم اعدام برای دو برادر و پسرعمویشان به اتهام تجاوز به ۲ دختر نوجوان
  • عکس| جدیدترین تصویر از آلن دلون/تغییر چهره عجیب آقای بازیگر در 88 سالگی