Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@19:15:46 GMT

پی گیری اصلاح مشکلات بیمه همگانی در بودجه ۹۸

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۹۶۰۵۹

پی گیری اصلاح مشکلات بیمه همگانی در بودجه ۹۸

محمد جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر به تشریح خدمات صندوق های مختلف بیمه سلامت پرداخت و اظهار کرد: دفترچه بیمه به بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در قالب صندوق بیمه روستایی و عشایری به صورت رایگان ارائه شده که این افراد در کنار آن از خدمات پزشک خانواده هم بهره مند می شوند.

وی ادامه داد: دغدغه درمان مردم روستا و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت به این طریق کاهش داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفری در خصوص صندوق بیمه همگانی شهری رایگان گفت: در استان کرمان بیش از ۲۰۰ هزار نفر از افراد ساکن در شهر و فاقد بیمه به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار دارند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به اینکه دفاتر بیمه معتبر و قابل تمدید است، افزود: در سال های آغازین این طرح ارجاع این دسته از بیماران به مراکز خصوصی آزاد بود اما در قانون بودجه سال گذشته و امسال قید شده الزاما افراد دارای دفترچه بیمه رایگان برای درمان باید به مراکز دولتی مراجعه کنند.

جعفری گفت: در صندوق بیمه ایرانیان سالانه ۲۶۵ هزار تومان از فرد گرفته و همین مقدار از سوی دولت کمک می شود و در واقع این صندوق به صورت رایانه ای اداره می شود.

وی عنوان کرد: این صندوق ویژه افراد فاقد شغلی است که نتوانسته اند در جایی اشتغال و بیمه ثابت داشته باشند که حدود ۵۰ هزار نفر در کرمان به این طریق بیمه شده اند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان ادامه داد: این افراد به دلیل اینکه بخشی از حق بیمه را خودشان پرداخت می کنند برای دریافت خدمات درمانی خصوصی یا دولتی مخیر هستند به هر مطب یا داروخانه ای مراجعه کرده و بدون مشکل از دفترچه بیمه استفاده می شود.

وی در خصوص صندوق کارکنان دولت هم چنین گفت: بیش از ۲۵۰ هزار نفر در استان کرمان به این طریق تحت پوشش قرار دارند که افراد تحت پوشش صندوق کارمندی همانند صندوق ایرانیان مخیر هستند به هر مرکز درمانی خصوصی یا دولتی مراجعه کرده و خدمات درمانی مورد نیاز را به صورت سرپایی یا بستری دریافت کنند.

پوشش  ۵۰ میلیارد تومانی هزینه های درمانی در ماه

وی بیان کرد: در مجموع یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت در استان کرمان عموما هزنیه های درمانی را از مسیر تعریف شده دریافت می کنند.

جعفری گفت: در ماه بیش از ۵۰ میلیارد تومان گردش مالی است که هزینه های درمانی مردم را پوشش می دهیم.

جعفری در خصوص عدم پذیرش دفاتر بیمه خدمات همگانی شهری در مراکز خصوصی گفت: ما مسیر درمان مردم را قطع نکرده ایم و افراد می توانند از صندوق بیمه ایرانیان استفاده کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به اینکه از طریق نمایندگان مجلس در پی اصلاح بند الف تبصره ۱۷ قانون بودجه در سال ۹۸ هستیم، افزود: اکنون فصل بودجه در مجلس شورای اسلامی است؛ در سطح کلان و استانی در حال رایزنی هستیم تا این بند از قانون بودجه در سال ۹۸ اصلاح  شود و مردم بتوانند در مراکز خصوصی هم خدمات دریافت کنند.

وی یادآور شد: بیش از ۶۰ درصد جمعیت استان کرمان تحت پوشش بیمه سلامت است.

کد خبر 4501133

منبع: مهر

کلیدواژه: بیمه سلامت خدمات درمانی محمد جعفری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۹۶۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین پارک ورزش محور در کرمان افتتاح می‌شود

رئیس هیئت همگانی شهرستان کرمان گفت: اولین پارک ورزش‌محور با رویکرد توسعه فعالیت بدنی و نشاط اجتماعی در گروه‌های مختلف جامعه با همکاری شورای شهر و اداره ورزش و جوانان افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی هیئت ورزش‌های همگانی شهرستان کرمان، روح‌الله مطهری در نشست مشترک با جمعی از مدیران و ورزشکاران با بیان اینکه اولین پارک ورزش‌محور با رویکرد توسعه فعالیت بدنی و نشاط اجتماعی در گروه‌های مختلف جامعه با همکاری شورای شهر و اداره ورزش و جوانان افتتاح می‌شود، اظهار کرد: طرح اولیه ساماندهی ورزش روزانه در بوستان‌های شهر با هماهنگی‌ها و اخذ مجوزهای لازم از ارگان‌های ذیربط اجرا شد.

وی افزود: در مرحله دوم طرح، ورزش محور شدن بوستان‌ها در دستور کار قرار دارد که به منظور حمایت همه‌جانبه از مربیان فعالی است که زیر نظر هیئت شهرستان کرمان برای توسعه و پیشبرد اهداف ورزشی هیئت فعالیت می‌کنند.

رئیس هیئت همگانی شهرستان کرمان عنوان کرد: امیدواریم با حمایت و همکاری مسئولان بتوانیم برنامه‌های مدنظر را برای ایجاد محیطی سالم و قانونمند در راستای پیشبرد همگانی کردن ورزش برای عموم مردم و افزایش مشارکت گروه‌های مختلف جامعه فراهم کنیم.

اداره ورزش و جوانان از راه‌اندازی اولین پارک ورزش‌محور حمایت می‌کند

میثم پاریزی رئیس اداره کل ورزش و جوانان نیز با تشکر از عملکرد هیئت ورزش‌های همگانی شهرستان کرمان گفت: جامعه ما نیاز به نشاط و شادابی دارد و هیئت ورزش‌های همگانی گروه‌های مختلف را پوشش می‌دهد.

وی افزود: در همین راستا اداره کل ورزش و جوانان حمایت خود را برای ایجاد اولین پارک ورزش محور با رویکرد توسعه فعالیت بدنی و نشاط اجتماعی اعلام می‌کند.

محمدرضا کمساری نایب رئیس شورای شهر کرمان نیز با تشکر از مدیرکل اداره ورزش و جوانان برای کسب افتخارات ارزشمند ورزش کرمان در سطح ملی و بین‌المللی، از رئیس هیئت همگانی شهرستان کرمان هم به منظور ارائه عملکرد مثمرثمر تقدیر کرد.

وی بیان کرد: کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر متولی بحث ورزش است و ضمن تعامل با شهرداری برای ایمن‌سازی، بهسازی و ایجاد فضای ورزشی در بوستان‌ها و تعامل با اداره ورزش و جوانان برای معرفی و الگوسازی قهرمانی و هویت‌بخشی به‌خصوص در نسل نوجوان آماده همکاری است.

وی افزود: با توجه به ضرورت انجام اقدامات مشترک بین این دو اداره، هیئت ورزش‌های همگانی شهرستان کرمان به‌عنوان متولی اجرای این طرح انتخاب شده است.

کد خبر 747108

دیگر خبرها

  • ۵۰۰۰ دانشجوی دستیاری و دکترای تخصصی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند
  • نخستین پارک ورزش‌محور در کرمان افتتاح می‌شود
  • اولین پارک ورزش محور در کرمان افتتاح می‌شود
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت
  • علیرضا گرشاسبی: برای 60 میلیون تحت پوشش و تنها 18 میلیون بیمه پرداز داریم / نیمی از بازنشستگی های 1400 پیش از موعد بود
  • طغیانی: اصلاح موانع سرمایه‌گذاری در مصوبه امروز مجلس
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری های صعب العلاج
  • خبر مهم درباره نرخ جایگزینی حقوق بازنشستگان