Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیغام محمد جواد ظریف به مخالفان خود : دمتان گرم

محمد جواد ظریف در پاسخ به تخریب هایی که علیه او صورت می گیرد گفت: دمتان گرم!

به گزارش جماران، محمدجواد ظریف در بخشی از مصاحبه خود با روزنامه همشهری گفته است:

من عین سیاست‌ ایران را بیان می‌کنم، من دارم به نتانیاهو حمله می‌کنم شما به من حمله می‌کنید؟دمتان گرم!

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۹۶۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرج‌ومرج در منطقه با حمله اسرائیل به رفح

طی چند روز گذشته رژیم صهیونیستی نظامیان خود را به حالت آماده‌باش در آورده‌ تا حمله زمینی گسترده به رفح را آغاز کند. با گذشت ۲۰۰ روز از جنگ، حملات هوایی و بمباران‌ها تشدید شده و در روزهای اخیر مناطق مسکونی رفح هدف حمله قرار گرفته‌اند.

پیش از این هم در بهمن سال گذشته شهر رفح مورد حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفته بود و در آن زمان رژیم صهیونیستی با انتقاد شدید بسیاری از کشورها مواجه شده بود؛ کما اینکه در گزارش‌های خبری آمده مصر تهدید کرده در صورت حمله زمینی اسرائیل به رفح، از پیمان کمپ دیوید خارج خواهد شد.

رفح شهری واقع در مرز نوار غزه و مصر است که پس از آغاز حملات نظامی رژیم صهیونیستی گذرگاه مناسبی برای ورود فلسطینی‌ها به مصر و رساندن کمک‌های بشردوستانه به غزه بود و از طرف دیگر آخرین پناهگاه امن برای فلسطینیان آواره‌ای بود که مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند. این منطقه ۱.۴ میلیون غیرنظامی آواره فلسطینی را در خود جای داده است.

همواره نتانیاهو برای نابودی حماس، حمله به رفح را جزو ضروریات دانسته و مدعی است که سران حماس و شهرک‌نشینان زندانی‌شده از سوی مقاومت در این شهر حضور دارند.

بایدن و کابینه وی در ابتدا به شدت با طرح حمله زمینی به رفح مخالف بودند و حتی آن را جزو خطوط قرمز آمریکا خواندند، اما برخی رسانه‌ها خبر داده واشنگتن با عملیات محدود در این منطقه با هدف ترور رهبران حماس موافقت کرده است.

خرابی‌های ناشی از حملات اسرائیل به غزه

ناکامی اسرائیل برای آزاد کردن اسرای خود با عملیات نظامی

«علیرضا مجیدی» تحلیلگر مسائل منطقه غرب آسیا در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به حمله زمینی احتمالی رژیم صهیونیستی به رفح، اظهار کرد: اسرائیل به غیر از یک مورد که به رفح حمله زمینی کرد و توانست دو اسیری که در آن منطقه در دست حماس بودند را آزاد کند، دیگر هیچ گاه حمله زمینی به رفح نداشته است. البته در همان یک دفعه هم ارتش آن ۲ کشته داشت. به جز این مورد تا به الان اسرائیل به رفح حمله زمینی نکرده و تمام حملات هوایی یا به اصطلاح تک‌های عادی بوده که انجام و تمام شده است. این بار عملیات نتانیاهو در رفح بسیار جدی است، اما در عین حال قطعی نیست. نتانیاهو از قدیم اراده جدی برای حمله به رفح داشته و مجموع شرایط باعث شده احتمال حمله به رفح در گذشته ۶۰ درصد و الان به ۸۰ درصد رسیده باشد.

وی با اشاره به اهمیت فوق‌العاده حمله نظامی رژیم صهیونیستی به رفح در سرنوشت جنگ، اضافه کرد: در رفح بین یک میلیون و ۳۰۰ هزار تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر زندگی می‌کنند. با آغاز حمله اسرائیل به غزه، جمعیت غیرنظامی از تمام نوار غزه به رفح سرریز شد. تا پیش از جنگ غزه، جمعیت رفح با احتساب اردوگاه واقع در شمال شهر، به ۲۰۰ هزار نفر هم نمی‌رسید، اما اکنون این رقم حدودا ۷ برابر شده است. نگرانی کشورها هم دقیقا همین است که با حمله اسرائیل به این شهر این میزان از جمعیت به چه سرنوشتی دچار خواهند شد.

این تحلیلگر مسائل منطقه با بیان اینکه ایده افراطیون راست اسرائیل این بوده که اگر به رفح حمله کنند، این تعداد به سمت مصر فرار خواهند کرد یا اینکه اسرائیل آن‌ها را به جزایری در مدیترانه منتقل می‌کند، گفت: درصورت تحقق این ایده، صدها هزار نفر به مصر فرار می‌کنند که چنین چیزی را منطقه از ۱۹۶۷ به خود ندیده است. عواقب چنین امری قابل کنترل نیست. آمریکا هم به همین جهت مخالف است و بابت سرنوشت صدها هزار آواره ابراز نگرانی می‌کند. با این حمله شرایط مرزها به هم می‌خورد، این جمعیت آواره به مصر سرریز می‌شوند و به شدت هم منتقد السیسی هستند. اگرچه در شمال مصر و در صحرای سینا شهرک‌سازی شده است که در صورت لزوم چندصد هزار نفر در آنجا اسکان پیدا کنند، اما حتی اگر این آوارگان در شمال صحرای سینا در یک منطقه ایزوله شوند و جذب جامعه مصر نشوند، همان منطقه قلعه اصلی مقاومت و تهدید بزرگی برای اسرائیل می‌شود و به طور بالقوه پتانسیل بالایی برای حمله اسرائیل به صحرای سینا خواهد داشت. لذا قطعا مصر با حمله به رفح مخالف است و این کار می‌تواند کل منطقه را بر هم بریزد. 

مجیدی ادامه داد: آخرین ایده این بوده که اسرائیل کانال‌ها و معابری بسازد و اجازه بدهد غیرنظامیان از طریق آن معابر به شمال غزه برگردند. این ایده با مخالفت شدید راست‌گرایان افراطی مواجه شد، زیرا آنان قصد دارند که غزه را یهودی کنند. البته حماس از ایده انتقال مردم از رفح به شمال غزه استقبال کرد، اما بخشی از صهیونیست‌ها معتقدند در قالب همین انتقال غیرنظامیان مجددا نیروهای حماس وارد شمال غزه می‌شوند، کمااینکه الان هم از طریق تونل‌ها به شمال ورود می‌کنند اما در آن صورت دوباره سلطه حماس بر کل نوار غزه در شمال، خان‌یونس، نصیرات و شهر غزه احیا می‌شود.
 

خرابی‌های ناشی از حملات اسرائیل به غزه

علت اصرار بی‌اندازه نتانیاهو برای حمله به رفح

وی در خصوص چرایی اراده جدی نتانیاهو برای حمله به رفح، بیان کرد: نتانیاهو معتقد است که الان زمان بهره‌برداری و چیدن ثمرات کار است، نمی‌توان کار را ناتمام گذاشت و به همین دلیل باید به رفح حمله کرد. درحال حاضر نتانیاهو پس از رسیدن به آخرین نقطه‌ از نوار غزه، اهداف خود را از جنگ برمی‌شمرد. اولین هدف او نابودی حماس بود که محقق نشد. دومین هدف فلج کردن سازمان رزم حماس بود که آن هم قطعا محقق نشده است و گواه این قضیه آن که اسرائیلی‌ها کل شهرها را گرفتند، چون نیروهای حماس از آن‌ها تلفات می‌گرفتند، عقب‌نشینی کردند. هدف بعدی اسرائیل آزادی گروگان‌ها بود که آن هم محقق نشد. دقیقا ۶ ماه و ۱۸ روز از آغاز جنگ می‌گذرد و تنها توانستند ۲ نفر را آزاد کنند. گروگان‌ها به رفح منتقل شده‌اند، لذا نتانیاهو می‌گوید تا رفح را تصرف نکنم به هدفم دست نخواهم یافت. دستگیری سران حماس هدف دیگری بود که نتانیاهو جست‌وجو می‌کرد، اما تاکنون موفق به دستگیری یک نفر هم نشده‌اند. لذا نتانیاهو معتقد است سران حماس میان غیرنظامیان در رفح هستند و برای گرفتن آن‌ها چاره‌ای جز حمله به رفح نیست. 

این تحلیلگر مسائل منطقه افزود: در کنار تمام این اهداف، اسرائیل هدف دیگری هم دارد که هیچ‌گاه اعلام نکرده ولی در فضای افراطیون دیده می‌شود و آن کشتار جمعی مردم غزه است تا به آن‌ها درسی بدهند که تا چند نسل فراموش نکنند. به همین جهت آمار تلفات در حال رسیدن به ۴۰ هزار نفر است. با در نظر گرفتن این هدف، حمله به رفح حدود ۱۰ هزار نفر کشته بر جای‌خواهد گذاشت. از سال ۱۹۶۷ تا به الان مجموع شهدای فلسطینی حدود ۵۰ هزار نفر بوده در حالی‌که در همین حدود ۷ ماه بیش از ۳۰ هزار نفر توسط اسرائیل به شهادت رسیدند که با حمله به رفح به بیش از ۴۰ هزار نفر خواهد رسید. بر پایه این دیدگاه، نتانیاهو حمله به رفح را الزامی می‌داند، اما آمریکا و به ویژه مصر به شدت مخالف هستند.

مجیدی در رابطه با موضع نهایی مصر برای حمله اسرائیل به رفح، خاطرنشان کرد: مسئله اینجاست که مصر وضعیت اقتصادی بسیار شکننده‌ای دارد و پتانسیل بالایی دارد که در برابر پیشنهادات مالی وسوسه‌انگیز، از برخی موارد چشم‌پوشی کند. اما آیا در صورت حمله به رفح پیمان ابراهیم تحت تاثیر قرار می‌گیرد؟ بله، به صورت موقت قطعا به حالت تعلیق در می‌آید، اما به اصل پیمان خدشه وارد نمی‌کند. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ببینید | پیام اسیر صهیونیست به نتانیاهو
  • پیام اسیر اسرائیلی به نتانیاهو ؛ خجالت بکش!
  • پیام اسیر صهیونیست به نتانیاهو +فیلم
  • پیام اسیر صهیونیست به نتانیاهو+ فیلم
  • دمتان گرم و ممنون نکونام و استقلال!
  • هرج‌ومرج در منطقه با حمله اسرائیل به رفح
  • گلستان باید الگوی برجسته وحدت معرفی شود
  • رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور : گلستان باید الگوی برجسته وحدت معرفی شود
  • حمله‌ی رژیم صهیونیستی به سفارت ایران و مخالفان پاسخ ایران
  • عکس| پیام ناراحت‌کننده جواد کاظمیان برای تولد ۴۳ سالگی