Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-24@03:13:43 GMT

کارآفرینی مددجوی یزدی با پرورش اسب

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۹۶۹۳۹

کارآفرینی مددجوی یزدی با پرورش اسب

یزد - مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان یزد با دریافت وام اشتغال در زمینه پرورش اسب برای سه نفر کارآفرینی کرد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از سایت خبری کمیته امداد، فرزند مددجوی تحت حمایت کمیته امداد شهرستان مهریز که به عنوان مهاجر جنگی همراه با خانواده‌اش از جزیره مینو به یزد مهاجرت کرده است، گفت: با آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از جزیره مینو که هم‌مرز با کشور عراق و جزو اولین مناطقی بود که توسط رژیم بعث عراق به آنجا حمله شد به همراه بخش قابل‌توجهی از مردم شهرهای آبادان و خرمشهر به مناطق مختلف کوچ کردیم و پس از زندگی در کمپ‌های تبریز و کرمان درنهایت در شهرستان مهریز ساکن شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلمان اظهارداشت: ۲۱ ساله بودم که عراق به ایران حمله کرد و من تنها عضو خانواده بودم که پس از مهاجرت به شهرستان مهریز در این شهر ماندگار شدم و ازدواج کردم.

وی که هم‌اکنون ۵۹ سال دارد گفت: در شهرستان مهریز مشغول کار بنایی بودم تا اینکه به بیماری قلبی مبتلا شدم و قلبم را به تیغ جراحی سپردم، دیگر توان کار بنایی را نداشتم و از کارافتاده شدم، به همین جهت به کمیته امداد مراجعه کردم و از خدمات این نهاد بهره‌مند شدم، آذرماه سال ۹۲ با دریافت ۱۵ میلیون تومان وام اشتغال به فروش تلفن مشغول شدم، چند سال به این کار ادامه دادم ولی توفیقی به دست نیاوردم.

این مددجوی کارآفرین ادامه داد: در اواخر سال ۹۵ دوباره به کمیته امداد مراجعه کردم و با مشورت کارشناسان حوزه اشتغال و خودکفایی تغییر شغل دادم و با تبدیل سرمایه قبلی و همچنین دریافت ۱۵ میلیون تومان وام تکمیلی طرح پرورش اسب را راه‌اندازی کردم و یک جفت اسب نژاد دره شور و عرب خریداری و از طریق فروش کره‌اسب شروع به کسب درآمد و تأمین آذوقه مصرفی اسب‌ها کردم.

وی افزود: مادیان هر ۱۱ ماه یک کره به دنیا می‌آورد، ازآنجایی‌که درآمد پرورش اسب در کره کشی است و اینکه کره زیبا شود یا زشت و یا اینکه نر باشد یا ماده در قیمت فروش تأثیرگذار است.

سلمان با بیان اینکه سرمایه کنونی وی از پرورش اسب حدود ۱۰۰ میلیون تومان است ادامه داد: ماهیانه دو میلیون تومان برای تأمین آذوقه اسب‌ها و چهار میلیون تومان برای هر بار کشش اسب هزینه می‌شود.

وی بازار فروش اسب‌ها را در شهرهای شیراز و رفسنجان عنوان کرد و گفت: هم‌اکنون سه نفر به‌طور مستقیم از طریق این طرح مشغول فعالیت هستند و امید است با توسعه طرح و ایجاد فضای بهتر برای پرورش و نگهداری اسب‌ها، تعداد بیشتری مشغول به کار شوند.

 انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: صنعت پرورش اسب کارآفرینی مددجوی یزدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۹۶۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرانیان در سال گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان صدقه دادند

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: مردم در سال قبل ۷۰۰ میلیارد تومان صدقه در صندوق صدقات انداختند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید مرتضی بختیاری؛ رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) درباره میزان صدقات مردم اظهار کرد: مردم در سال قبل 700 میلیارد تومان صدقه در صندوق صدقات انداختند.

مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی 30 درصد افزایش می‌یابدوی گفت: البته میزان صدقات مردم در صندوق‌های صدقات به همراه کمک‌های آنها در سامانه ایتام نیز 3 هزار 400 میلیارد تومان به ایتام کمک کرده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مددخواهی بیش از هزار نفر در سفر رییس‌جمهور به استان سمنان از کمیته امداد
  • رویداد کارآفرینی دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد
  • نخستین رویداد کارآفرینی دانش آموزان کمیته امداد امام خمینی(ره)
  • ایرانیان در سال گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان صدقه دادند
  • موفقیت ۲۰۰۰ هنرستانی در کسب و کار
  • راه‌اندازی صندوق «ضمانت» تسهیلات اشتغال مددجویان در سال جاری
  • توزیع هزار بسته معیشتی بین نیازمندان بخش شیبکوه
  • اشتغال مددجویان کمیته امداد میامی با ۳۳۰ میلیارد ریال محقق شد
  • آغاز طرح راهیان پیشرفت برای دانش‌آموزان کرمانشاهی
  • سیستان و بلوچستان در جذب حامی رتبه نخست کشوری را کسب کرد