Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره کارورزی، کاریابی و مشاوره شغلی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با بیان این‌که سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی در بخش ارائه‌ی آموزش‌های مقدماتی و کارآفرینی برای مددجویان کمیته امداد دارای ظرفیت بسیار خوبی است، گفت: این سازمان می‌تواند در توانمندسازی و پایدارسازی اقتصادی مددجویان کمیته امداد نقش آفرینی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، مجید فراهانی در دیدار با مسئولان سازمان جهاددانشگاهی استان با بیان این‌که در کمیته امداد، ایجاد اشتغال برای مددجویان به دو روش پرداخت تسهیلات و اجرای طرح‎های اشتغال خرد و کلان انجام می‌شود، اظهار کرد: برای این‌که مددجویان بتوانند اشتغال موفق‌تری داشته باشند، بحث آموزش به عنوان فعالیت اصلی و اساسی برای ما مدنظر است و هر مددجو باید مهارت لازم را نسبت به تخصص خود کسب کند.
وی بابیان این‌که کمیته امداد در سال 97 سیستم آموزشی خود را متناسب با نیاز جامعه مددجویی تغییر داده است، افزود: براساس بررسی‌ها، آموزش‌ها را به سه دسته‌ی مقدماتی، مهارتی و پایدارسازی دسته بندی کرده‌ایم.
وی با بیان این‌که پایدارسازی یکی از سرفصل‌های کلی کمیته امداد برای مددجویان است، گفت: در این طرح افراد با گذراندن یک دوره‌ی آموزشی تکمیلی می‌توانند درآمد و سودآوری بیشتری را کسب کند.
فراهانی با اشاره به رویکرد جدید کمیته امداد در ارتباط با اشتغال مددجویان، افزود: بیش از دو دهه کمیته امداد در بحث هدایت شغلی فعالیت می‌کند و کارشناسان فنی در طرح‎‌های اشتغال از مرحله شناسایی، اجرا و مرحله‌ی بعد از اجرا، همراه مددجو بوده و با راهنمایی خود منجر به اشتغال می‌شوند.
رئیس اداره کاریابی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با اشاره به نقش جهاد دانشگاهی در راهبری شغلی، گفت: جهاد دانشگاهی می‌تواند با شناسایی افراد توانمند کارآفرین، نقش راهبر شغلی را ایفا کند، همچنین ما دراین فرآیند نیاز به تسهیل‌گر داریم که معتقدم جهاد دانشگاهی می‌تواند تسهیل گر خوبی در زمینه‌ی اخذ مجوزهای کسب و کار و مشاوره‌های فنی باشد.
وی افزود: کمیته امداد در این رویکرد جدید، سعی می‌کند فعالیت‌های خود را با استفاده از ظرفیت کارآفرینان و خیران انجام دهد که امیدوارم جهاد دانشگاهی استان تعامل و همکاری خوبی با کمیته امداد در زمینه توانمندسازی اقتصادی مددجویان، داشته باشد.
معاون آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان این‌که جهاد دانشگاهی در سطح استان دارای هشت مرکز به صورت فیزیکی، پنج مرکز در تبریز و سه مرکز در شهرستان‌های میانه، مرند و اهر است، اظهار کرد: اخیرا مرکزی را نیز در شهرستان عجبشیر فعال کردیم که این مرکز در حوزه‌ی آموزشی ورود پیدا کرده است و بنا به رسالت و نیاز جامعه آموزش‌های تخصصی و اشتغال محور را مورد هدف قرار داده‌ایم.
اکبر اسمعیلی افزود: جهاد دانشگاهی به دنبال فعالیت‌هایی از جمله راه اندازی کسب و کار و اشتغال برای فارغ التحصیلان با توجه به نیاز جامعه است، اکنون در مراکز آموزشی جهاد دانشگاهی استان، بیش از 100 عنوان دوره در حال برگزاری است و سالانه به طور متوسط 25 هزار نفر فراگیر در مراکز مختلف جهاد دانشگاهی استان دوره‌های آموزشی و عمومی را سپری می‌کنند.
وی با اشاره به تحصیل 700 دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی در مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان، گفت: با توجه به این‌که آموزش‌های آنلاین و آفلاین نیز از الزامات جامعه است در این راستا مرکز آموزش‌های مجازی نیز مجوزهای خود را اخذ کرده و فعالیت‌های خوبی را به جامعه ارائه می‌کند.
معاون آموزشی جهاد دانشگاهی استان با بیان این‌که جهاد دانشگاهی استان در حوزه‌ی پژوهش و فناوری، تفاهم نامه‌هایی با کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی در بحث تجهیز و راه اندازی نیروگاه‌های خانگی تولید برق انعقاد کرده است، یادآور شد: این اقدام به منبع درآمدی خوبی برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد تبدیل شده است.
وی افزود: جهاد دانشگاهی دارای مراکز فعال در حوزه‌ی پزشکی نیز از جمله مراکز آزمایشگاه تشخیص طبی، آزمایشگاه طب کار، بانک خون بند ناف و مرکز درمان ناباروری است که در این مراکز خدمات پزشکی به جامعه  و به خصوص مددجویان کمیته امداد ارائه می‌شود.
اسمعیلی با اشاره به فعالیت‌های آموزشی جهاد دانشگاهی در حوزه‌ های فنی، مهندسی، علوم انسانی، هنر، پزشکی، کامپیوتر، زبان های خارجی و کشاورزی، افزود: جهاد دانشگاهی در برخی از روستاهای استان آموزش‌های لازم را برای کاشت، داشت و برداشت برخی گیاهان دارویی کم آب بر که از درآمدزایی بالایی برخوردار هستند را انجام می‌دهد، معتقدم کمیته امداد نیز می‌تواند از این ظرفیت برای توانمندسازی مددجویان خود در همه حوزه ها به خصوص حوزه کشاورزی استفاده کند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان این‌که بیش از 90 درصد آموزش‌های کمیته امداد منجر به اشتغالزایی مددجویان شده است، افزود: جهاد دانشگاهی استان در حوزه‌ی آموزش برای ما فرصت بسیار خوبی است؛چرا که این سازمان در مباحث راهبری شغلی نگاهی مبتنی بر علم و آموزش دارد، انتظار داریم سال‌های آتی همکاری‌های خوبی با این سازمان در این حوزه داشته باشیم.
یونس فاتح افزود: سال 98 گروه‌های جهادی را در بحث بهبود کسب و کار نهایی می‌کنیم که تاکنون در این زمینه با بسیج دانشجویی به توافق رسیده‌ایم.
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها خانواده طب کسب و کار کمیته امداد کمیته امداد امام خمینی جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۹۸۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل بیش از 3 هزار مسکن به مددجویان کمیته امداد در گلستان

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان دکتر علی‌محمد زنگانه روز  دوشنبه در آئین واگذاری مسکن مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) گلستان که با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: در استان گلستان پروژه‌های در دست ساخت در نهضت ملی مسکن بیش از 66 هزار واحد مسکونی در شهر و روستا است.

وی با تاکید بر اینکه از این تعداد، 8 هزار و 721 واحد مسکن حمایتی است ، گفت: خدا را شاکریم که در طی سال 1401 و تاکنون به میزان 3 هزار و 641 واحد مسکن مددجویان کمیته امداد تحویل این عزیزان شده است. استاندار گلستان با اشاره به اینکه برای 432 خانواده مددجوی کمیته امداد در سامانه نهضت ملی مسکن تخصیص پروژه انجام شده است، خاطرنشان کرد: در انتهای سال 1401 تعداد یک هزار و 535 واحد و امروز نیز 2 هزار و 106 واحد در استان گلستان تحویل متقاضیان شده است. زنگانه گفت: خدا را شاکریم که بیش از 80 درصد روستاها در استان گلستان مددجوی فاقد مسکن ندارد و امیدواریم بر اساس چشم‌انداز تعیین شده بتوانیم در پایان دولت آن را به 100 درصد برسانیم. وی اضافه کرد: ما در استان گلستان رشد 600 درصدی در احداث مسکن مقاوم در بافت های فرسوده داشته ایم و بیش از 15 هزار واحد پروژه مسکن خودمالکی بوده است.

دیگر خبرها

  • توانمندسازی مددجویان کمیته امداد در سه محور اشتغال، مسکن و فرهنگی
  • واگذاری ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در سمنان
  • پرداخت ۹۹۲ میلیارد کمک معیشت به مددجویان گلستانی
  • ثبت نام ۹۸۹ مددجوی کمیته امداد البرز در دوره‌های سوادآموزی
  • واگذاری بیش از چهار هزار واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در سیستان و بلوچستان
  • واگذاری بیش از هزار واحد مسکن روستایی به مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • تحویل بیش از 3 هزار مسکن به مددجویان کمیته امداد در گلستان
  • واگذاری ۸۰ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در قم
  • اظهارات جدید ابراهیم رئیسی درباره مسکن: آرامش خاصی می‌دهد | فیلم
  • واگذاری ۱۷۴ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان یزد