Web Analytics Made Easy - Statcounter

زارعی با بیان اینکه نهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در قم به مدت پنج شب در قم برگزار می‌شود، گفت: بیش از ۲ هزار و ۱۳۲ اثر به جشنواره ارسال شده که قم با ۱۴۳ اثر در رتبه دوم کشوری قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «محسن زارعی» در نشست خبری که با حضور خبرنگاران در حسینیه قائم برگزار شد، به برگزاری نهمین جشنواره مردمی فیلم عمار اشاره کرد و گفت: جشنواره مردمی فیلم عمار حاصل گفتمان و حرکتی بود که از 10 سال پیش در کشور کلید خورد و با بررسی ضعف‌ها و چالش‌های که در نگاه فرهنگی در بعد رسانه است، صورت پذیرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول روابط عمومی جشنواره مردمی فیلم عمار استان قم افزود: امسال نهمین جشنواره مردمی فیلم عمار برگزار می‌شود که بیش از 2 هزار و 132 اثر به جشنواره ارسال شده است.

 

زارعی با بیان اینکه بیشترین آثار دریافت شده در قالب مستند بوده است، گفت: از میان آثار دریافت شده، 812 اثر مستند، 350 اثر داستانی، 146 برنامه تلویزیونی، 164 اثر پویانمایی، 200 نماهنگ، 250 فیلم نامه و 45 مقاله بوده است.

 

وی اضافه کرد: 168 اثر در بخش «فیلم ما» ارسال شده که شامل آثار کارگردانانی است که برای اولین بار فیلم تولید کردند، همچنین 38 اثر در حوزه کودک و نوجوان دریافت شده است.

 

مسئول روابط عمومی جشنواره مردمی فیلم عمار استان قم یادآور شد: سال گذشته، استان قم از لحاظ تعداد آثار در مقام سوم کشوری قرار داشت، امسال قم با ارسال 143 اثر در رتبه دوم کشوری قرار گرفته است.

 

زارعی تصریح کرد: از میان 143 اثر ارسالی از استان قم، 35 اثر راجع به خود قم است و اثر شاخص امسال، موضوع خاویار قم به کارگردانی محمدجواد رحیمی بودکه مورد توجه قرار گرفت.

 

وی با بیان اینکه 15 هزار اکران‌کننده فیلم‌های عمار در کشور داریم، گفت: امسال 600  اکران‌کننده در قم داریم که محوریت اکران فیلم‌ها در مصلای قدس است، همچنین پایگاه شهدای شهر قائم و مسجد حضرت زینب (س) نیز در زمینه اکران فیلم‌های عمار اعلام آمادگی کردند.

 

مسئول روابط عمومی جشنواره مردمی فیلم عمار استان قم تصریح کرد: جشنواره مردمی فلیم عمار از چهارشنبه 12 دی در استان قم کلید می‌خورد و به مدت 5 شب از ساعت 18:30 تا 21:30 به اکران فیلم می‌پردازد.

 

زارعی افزود: هر شب پس از قرائت قرآن کریم، از ساعت 18:30 تا 19:30 فیلم‌های کوتاه اکران می‌شود و سپس فیلم بلند با موضوعات بیشتر سیاسی اکران می‌شود، همچنین غرفه کودک جهت نگهداری کودکان دایر می‌شود.

 

وی به فیلم‌های بلندی که در این پنج شب اکران می‌شود، اشاره کرد و گفت: روز اول نمایش انیمیشن «در مسیر باران» اکران می‌شود، همچنین تجلیل از کارگردان فیلم و خانواده شهدا در این شب انجام می‌شود.

 

مسئول روابط عمومی جشنواره مردمی فیلم عمار استان قم ادامه داد: شب دوم، فیلم «هاشمی زنده است» و شب سوم فلیم «شورش در شهر» اکران می‌شوند، شب چهارم اکران فیلم «زخم تازه» به همراه تجلیل از خانواده شهید ستاری یکی از شهدای فتنه صورت می‌گیرد، همچنین شب آخر، فیلم «سرو زیر آب» اکران می‌شود.

 

وی در ادامه عنوان کرد: امسال جشنواره مردمی فیلم عمار، پویشی را تحت عنوان «فراخوان‌های مردمی» به راه انداخته که بستر مناسبی برای فراخوان‌های مهم ایجاد کرده است، در این راستا، مصلای قدس قم به پویش پیوسته و موضوعات «نماز جمعه قلب فرهنگی شهر» و «نماز جمعه و جوانان» را فراخوان داده، همچنین مسجد مقدس جمکران از طریق جشنواره فیلم عمار، موضوع «مهدویت» را فراخوان کرده است.

 

زارعی به تاریخچه ظهور جشنواره مردمی فیلم عمار اشاره کرد و گفت: طی 25 سال که از پیروزی انقلاب اسلامی گذشت، جبهه انقلاب در حوزه هنر، رسانه و اندیشه با چالش‌های بزرگی مواجه شد که باعث شد نگاه بازدارنده و فیلترینگ نسبت به تولید محتواها داشته باشد تا جامعه دچار آسیب نشود.

 

وی افزود: پس از اینکه احساس شد بسیاری از افراد جامعه ممکن است مورد تهاجم فرهنگی قرار بگیرند و کشور دچار بحران‌های خاصی شود، این ایده ایجاد شد که استراتژی تهدیدمحور به استراتژی فرصت محور تبدیل شود.

 

مسئول روابط عمومی جشنواره مردمی فیلم عمار استان قم تصریح کرد: در تقابل تهاجم فرهنگی، ایده تولید سینمای مردمی مطرح شد؛ سینمایی که دارای جاذبه و از لحاظ فرهنگی بر جامعه تأثیرگذار است.

 

زارعی تأکید کرد: جشنواره مردمی فیلم عمار یک رویش انقلابی است که دارای چند ویژگی است، از جمله این جشنواره در موضوعات مختلف، تولید محتوا دارد، همچنین در مکان‌های مختلف اکران می‌شود.

 

وی اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های جشنواره این است که به بیان حقایق، نیاز مردم و با زبان مردم می‌پردازد و مردم به راحتی با آن ارتباط برقرار می‌کنند، در همین راستا شبکه ای از افراد دغدغه مند ایجاد شد که برخی این فیلم‌ها را تولید می‌کنند و عده ای نیز این فیلم‌ها را به دست مردم می‌رسانند.

 

مسئول روابط عمومی جشنواره مردمی فیلم عمار استان قم گفت: این حرکتی که انجام شد، خوداصلاحی و پویایی داشت، یعنی هرسال نسبت به سال گذشته، ایرادهای جشنواره مرتفع می‌شود و مردم کمک می‌کنند که این حرکت رشد پیدا کند و به دغدغه‌های مردم پرداخته می‌شود.

 

زارعی عنوان کرد: جشنواره فیلم عمار یک حرکت جهادی است، مردم به صورت جهادی به مشکلاتی که رسانه عمار به آنها می‌پردازد، رسیدگی می‌کنند که در این راستا اردوهای جهادی و پویش‌های مردمی زیادی صورت گرفت.  

 

وی در پایان تصریح کرد: قم به دلیل وجود فضای معنوی یکی از شهرهایی است که شاهد رشد بسیار عالی و مناسبی در زمینه آثار مردمی هستیم.

 

 

 

 

پایان پیام/78

منبع: شبستان

کلیدواژه: 9 دی حماسه 9 دی آیت الله هاشمی شاهرودی فتنه 88 گرامیداشت حماسه 9 دی آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی آیت الله شاهرودی اردبیل مجلس مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی جشنواره عمار جشنواره فیلم عمار زارعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۹۸۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمار حکیم: جامعه جهانی رژیم صهیونیستی را وادار به اجرای آتش‌بس کند

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، به نقل از دفتر اطلاع رسانی جریان حکمت ملی عراق، «سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیامی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی، گفت: رژیم غاصب صهیونیستی به جرایم وحشیانه خود در نوار محاصره‌شده غزه ادامه می‌دهد. چنان‌که واقعیت‌ها نشان می‌دهد در پی پایان دادن کامل به مظاهر زندگی در غزه است و در برابر دیدگان جامعه جهانی به نابودی همه چیز و از بین بردن ساکنان آن دست می‌زند.   وی با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به مراکز درمانی غزه، افزود: ۲ بار حمله به بیمارستان ناصر و کشته و ناپدید شدن صدها تن از شهروندان در آن صرفا یکی از حلقه‌های زنجیره جنایات رژیم وحشی است.   رهبر جریان حکمت ملی عراق در پایان ضمن محکوم کردن کشتار دسته‌جمعی مردم غزه از همه ملت‌ها و دولت‌های جهان و نهادهای بین‌المللی خواست که برای نجات ملت فلسطین از دستگاه جنگ اسرائیل که پیر و جوان و کودک و زن نمی‌شناسد، دست به اقدامی انسانی بزنند و رژیم صهیونیستی را وادار به پذیرش قطعنامه شورای امنیت درباره توقف جنگ کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره مردمی وعده صادق در کوهدشت
  • راهیابی ۲ نمایش از البرز به جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در برخوار
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • ۲ اثر به جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد راه یافت
  • عمار حکیم: جامعه جهانی رژیم صهیونیستی را وادار به اجرای آتش‌بس کند
  • موضع‌گیری جدید عمار حکیم درباره غزه
  • ۸۴ بهار با رادیو