Web Analytics Made Easy - Statcounter

واحدی گفت:اولین فیلم نهمین جشنواره مردمی عمار استان سمنان، در منزل یکی از جانبازان دفاع مقدس در شاهرود اکران شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در سمنان، مصطفی واحدی  در گفتگو با خبرنگاران، بابیان اینکه جشنواره فیلم عمار وارد نهمین سال فعالیت خودشده است گفت: این جشنواره ابتدا در پاسخ به فتنه ۸۸ پایه‌گذاری شد اما در سال‌های ۹۰ و ۹۱ وارد سایر مضامین دینی و اخلاقی و انقلاب اسلامی نیز شد تا گستردگی خاصی را در آن شاهد باشیم و امروز در گوشه و کنار ایران اسلامی و حتی دورترین روستاها نیز شاهد برگزاری آن و نمایش فیلم‌ها هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر جشنواره عمار شاهرود و عضو مجمع انقلابیون شاهرود با اشاره به اینکه 200 اکران کننده در سطح استان سمنان به پخش آثار این دوره از جشنواره می پردازند افزود: از این تعداد 50 اکران کننده مربوط به شاهرود هستند.

 

واحدی یادآور شد: حدود 80 اثر در سراسر استان اکران می شود و در این میان یکی از آثار با موضوع حجاب متعلق به هنرمندی از سمنان است که در برنامه افتتاحیه در این شهر به نمایش گذاشته می شود.

 

وی افزود: عمار درواقع تعریفی جدید از جشنواره فیلم را ارائه کرده که در آن مکان پخش فیلم گاهی یک قطار در حال حرکت است و گاهی یک مدرسه و یا مسجد و حتی یک اتاق سه در چهار ساده و لذا این مردمی بودن جشنواره سبب شده تا شاخصه اصلی آن حفظ شود.

 

واحدی بیان کرد: این جشنواره همچنین ویژگی دیگری هم دارد و آن این است که فیلم‌هایش در تمام طول سال اکران می‌شوند و تنها به یک روز و یک هفته و یک ماه خلاصه نمی‌شود تا همگان بتوانند از فیلم‌های تولیدی این جشنواره بهره‌مند شوند.

 

دبیر جشنواره عمار شاهرود و عضو مجمع انقلابیون شاهرود، با بیان اینکه در هر اکران حدود پنج اثر به نمایش در می آید، اضافه کرد: این آثار با کمترین امکانات در مساجد، حسینیه ها، محلات، بوستان ها، مصلا ها، منازل و حتی اتوبوس ها و بیمارستان ها پخش می شوند.

 

وی جشنواره فیلم عمار را معرفی نیروها و گنجینه‌های با استعداد هنرمندان انقلابی که همان مردم هستند دانست و تصریح کرد: این جشنواره تلاش می‌کند گوهرهای مردمی را دور هم جمع کند و با استفاده از ویژگی‌های خاصی همچون ایجاد حس مسئولیت میان مردم، تقویت روحیه خودباوری و غرور ملی از طریق فرهنگ ملی در قالب فیلم‌های مستند و سینمایی مردم انقلابی را از طریق زبان هنر به دنیای حرفه‌ای فیلم وارد کند تا جشنواره عمار قرارگاهی برای حرکت‌های هنری انقلابی باشد.

 

تقدیر از جانباز اسلام امامیون و همسر گران‌قدرش که پس از جانبازی، عاشقانه با وی ازدواج کرد ازجمله بخش‌های این برنامه بود.

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: حماسه 9 دی 9 دی گرامیداشت حماسه 9 دی فتنه 88 شاهرودی آیت الله هاشمی شاهرودی خراسان جنوبي نهم دی روز بصیرت اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۹۹۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعرخوانی ضد اسرائیلی کارگردان آپاراتچی در اکران مردمی/ آرزوی اکران فیلم در فلسطین

اکران مردمی فیلم آپاراتچی در دو پردیس سینمایی هویزه و پارک بازار مشهد با حضور علی طاهرفر، کارگردان و علیرضا استادی، بازیگر فیلم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، کران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد، در دو پردیس سینمایی هویزه و پارک بازار این با استقبال پرشور مردم و با حضور علی طاهرفر، کارگردان و علیرضا استادی، بازیگر فیلم برگزار شد.

علی طاهرفر کارگردان آپاراتچی در این مراسم اظهار داشت: فیلم ساختن و فیلم دیدن امروز ما مرهون تلاش عزیزانی است که چه در دوران جنگ و چه امروز در هوا و فضای سپاه امنیت ایران عزیز را به ما هدیه کردند و امیدوارم به زودی زود ما کنار دیوار ندبه فلسطین اشغالی اکران فیلم را داشته باشیم.

وی افزود: در مسیر حرم با خودم می‌گفتم اگر امروز جنگی اتفاق بیفتد رسالت من به‌عنوان هنرمند چیست و یاد شعر معروف آقای ملکیان افتادم که می‌گفت: «دفاع از حرم یعنی قرار جنگ اگر باشد، زمین کارزار ما «تل آویو» است، تهران نه!» و من این شعر را برای خودم این چنین تغییر دادم که «دفاع از هنر یعنی قرار جنگ اگر باشد محل فیلمبرداری تل‌آویو است تهران نه.»

گفتنی است، همزمان با اکران‌های سینمایی آپاراتچی اکران این فیلم در شهرهای فاقد سینما نیز در جریان است و علاقه‌مندان می‌توانند جهت این امر به نشانی Ekranmardomi.ir مراجعه کنند.

«آپاراتچی»، داستان جلیل، نقاش ساختمان عاشق سینماست که دلبستگی‌های عجیبش به سینما دردسرهایی برایش به همراه دارد.

کد خبر 746542

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک در استان سمنان
  • صدرنشینی تارگت در مسابقات لیگ تیراندازی سمنان
  • افتتاح پایگاه سلامت مدارس در شاهرود
  • بارش باران در اقصی نقاط استان سمنان/ جاده ها لغزنده هستند
  • عکس| تولد بازیگر شهید شیرودی در اکران مردمی و هدیه جالب طرفدارانش
  • (ویدئو) غافلگیری جالب میلاد کی‌مرام در اکران مردمی یک فیلم
  • نقش برابر مردم و مسوولان برای ماندگاری سینما در قوچان
  • ببینید | غافلگیری جالب میلاد کی‌مرام در اکران مردمی یک فیلم مقابل چشم مردم!
  • خبر‌هایی از اجرای طرح قرآنی بشرا در شاهرود
  • شعرخوانی ضد اسرائیلی کارگردان آپاراتچی در اکران مردمی/ آرزوی اکران فیلم در فلسطین