Web Analytics Made Easy - Statcounter

تعدادی از کارگران قطار شهری اهواز واقع در استان خوزستان در تماس با خبرنگار ایلنا گفتند: به‌صورت مشخص حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ کارگر در مجموعه قطار شهری اهواز تحت مسئولیت پیمانکار مشغول کارند که از تیر ماه سال گذشته مطالبات مزدی‌شان به تاخیر افتاده است.

این کارگران گفتند: سالهاست که در شرایط سخت در زیرزمین به سختی کار می‌کنیم و در تمامی این سال‌ها پیمانکار این مجموعه که مسئولیت ساخت این پروژه عمرانی را برعهده گرفته است، در مقام کارفرما به تعهدات مزدی خود عمل نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته آنها، در نتیجه استمرار این وضعیت دستمزدهای کارگران دیگر پاسخگوی هزینه‌های زندگی آنها نیست. اخیرا نیز پیمانکار مبلغ ۸۰۰ هزار تومان به صورت علی‌الحساب به حساب کارگران واریز کرده اما هنوز ۱۸ ماه مزد به کارگران بدهکار است.

کارگران پیمانی پروژه قطار شهری اهواز خواستار آن هستند تا مدیرعامل قطار شهری اهواز در مقام کارفرمای اصلی چاره‌ای برای تامین منابع مالی این پروژه عمرانی و پرداخت دستمزد نیروی کار بیندیشد. بنابراین اگر قرار است مشکلات به همان صورت قبل استمرار داشته باشد، کارگران امنیت شغلی خود را از دست می‌دهند. در عین حال این کارگران می‌گویند اخیرا تعداد کمی از کارگران (حدود ۵ تا ۱۰ نفر) به صورت خودخواسته محل کار خود را ترک کرده‌اند.

آنها اظهار داشتند: بازرس اداره کار شهر اهواز برای بررسی وضعیت شغلی کارگران قطار شهری از این مجموعه بازدید کرده است و ما کارگران منتطر نتیجه این بازرسی از سوی اداره کار هستیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کارگران خوزستان کارگران کیسون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۹۹۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبات کارکنان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر پرداخت می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حسن ملکی زاده صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کارانه کادر درمان به مدت پنج ماه و به مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: ذخیره مرخصی بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تا پایان سال ۱۴۰۰ به مبلغ ۱۶۰ میلیارد ریال تسویه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از تسویه مقیمی و ماندگاری پزشکان دانشگاه تا پایان سال ۱۴۰۲ به مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال خبر داد و افزود: سه ماه اضافه‌کار کادر درمان مربوط به مهر، آبان و آذر ماه سال ۱۴۰۲ به مبلغ ۲۶۰ میلیارد ریال پرداخت می‌شود.

پرداخت کارانه پزشکان

ملکی زاده اضافه کرد: تسویه حقوق شرکت‌های حجمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تا پایان سال ۱۴۰۲ به مبلغ ۸۰ میلیارد ریال نیز انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: ۲ ماه کارانه پزشکان مربوط به ماه‌های مرداد و شهریور ماه سال ۱۴۰۲ به مبلغ ۱۸۰ میلیارد ریال نیز پرداخت می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: حقوق شرکتی آوای سلامت مربوط به کارکنان بهداشت و درمان تا پایان سال ۱۴۰۲ به مبلغ ۱۳۰ میلیارد ریال نیز پرداخت می‌شود.

وی گفت: بیش از هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال مطالبات کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در اواخر اسفندماه سال گذشته نیز پرداخت شد.

کد خبر 6083995

دیگر خبرها

  • یحیی گل محمدی از پرسپولیس شکایت می‌کند؟
  • خانه کارگر ارومیه ۲۴ هزار نفر عضو مستقیم دارد
  • تخصیص ۷ همت اعتبار برای اجرای دارویار در فروردین
  • پرداخت ۱۲۵ میلیارد تومان مطالبات کادر درمان بوشهر
  • فیلم | قطار هوایی، تازه ترین راهکار چینی ها برای حمل و نقل شهری!
  • کارگران شهرداری یاسوج پیگیر مطالبات خود شدند
  • تخصیص ۷ همتی به دارویار برای ماه فروردین
  • مطالبات کارکنان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر پرداخت می‌شود
  • تخصیص ۷ همتی برای ماه فروردین دارویار
  • تخصیص ۷ همت به دارویار در فروردین ۱۴۰۳