Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24- با استعفای سید مرتضی بختیاری «سیدرضا فاطمی امین» از سوی سیدابراهیم رئیسی به‌عنوان قائم‌مقام جدید آستان قدس رضوی منصوب شد.

سیدرضا فاطمی‌امین مدیرعامل سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی در حکمی از سوی سیدابراهیم رئیسی به‌عنوان قائم‌مقام جدید آستان قدس رضوی منصوب و جایگزین سید مرتضی بختیاری شد.

سیدرضا فاطمی امین؛ دانش‌آموخته دکتری مدیریت‌راهبردی دانش است و در سوابق اجرایی او عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن کشور، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت‌، رئیس ستاد تحول صنایع و معادن و مشاور و مدیر سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های آستان قدس رضوی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوابق مدیریتی، مسئولیت‌ها و عضویت در شوراها و کارگروه‌های قائم‌مقام جدید آستان قدس رضوی به شرح ذیل است:

مدیرعامل؛ موسسه نورالثقلین؛ 1375 – 1380

مجری پروژه شهر سالم مشهد؛ از دی 1382 تا شهریور 1384

مشاور برنامه‌ریزی راهبردی رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان؛ از فروردین 1385 تا اردیبهشت 1386

مجری طرح نوسازی خودروهای فرسوده کشور؛ از مرداد 1385 تا مرداد 1386

معاون برنامه‌ریزی و ارزیابی ستاد تبصره 13؛ از مرداد 1386 تا بهمن 1386

قائم‌مقام ستاد تبصره 13؛ از بهمن 1386 تا مرداد 1387

مشاور وزیر صنایع و معادن در طرح تحول اقتصادی؛ از شهریور 1387 تا بهمن 1389

رئیس ستاد تحول صنایع و معادن؛ از آذر 1387 تا شهریور 1392

عضو هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران؛ از آذرماه 1388 تا آبان 1391

معاون برنامه‌ریزی، توسعه و فناوری وزارت صنایع و معادن؛ از بهمن 1389 تا شهریور 1390

معاون برنامه‌ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ از شهریور 1390 تا آبان 1391

سخنگوی وزارت صنایع و معادن؛ فروردین 1390

مجری طرح «تحقیقات اساسی بخش صنعت و معدن» و طرح «مطالعات کاربردی صنعتی و معدنی»؛ از اسفند 1389 تا آبان 1391

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در راهبردهای صنعتی، معدنی و تجاری؛ از آبان 1391 تا آبان 1392

مجری طراحی و تدوین برنامه راهبردی صنعت، معدن و تجارت؛ از آبان 1391 تا آبان 1392

مشاور دستیار ویژه رئیس جمهور و رئیس پروژه‌های اقتصادی – تولیدی؛ از آبان 1391 تا خرداد 1392

مشاور قائم مقام آستان قدس رضوی و مدیر مرکز سرمایه گذاری و مشارکت آستان قدس رضوی از آبان 1396

مدیرعامل سازمان اقتصادی رضوی؛ از اسفند 1396

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران؛ از آذرماه 1388 تا شهریور 1392

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران؛ از آذرماه 1388 تا شهریور 1392

عضو شورای عالی آموزش ‌و پرورش؛ اسفند 1389

عضو شورای پژوهشی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها؛ از شهریور 1390 تا شهریور 1391

عضو کارگروه تخصصی صنعتی سازی ساختمان و مسکن (در سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران)؛ در سال 1389

رئیس کمیسیون صنایع، معادن و ارتباطات شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری؛ اسفند 1390

عضو و دبیر ستاد سرمایه‌گذاری و اشتغال وزارت صنایع و معادن؛ فروردین 1390

عضو کارگروه اجرای قانون ارتقاء کیفی تولید خودرو و سایر تولیدات صنعتی؛ اسفند 1389

عضو کمیته عالی پدافند غیرعامل وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ اردیبهشت 1391

منبع: خبرآنلاین

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۹۹۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی

در حال حاضر، بیش از ۲۵۰ هزار و ۶۰۰ منبع مطالعاتی متنوع با محوریت سیره و معارف اهل بیت(ع) در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی در دسترس اهل علم و پژوهش قرار دارد. 

قاسم فدایی‌راد مسئول امور کتابخانه تخصصی اهل بیت علیهم السلام(گوهرشاد سابق) سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: این کتابخانه در حال حاضر دارای سه هزار و ۹۱۹ نسخه خطی است که نسخه پشتیبان آن‌ها از طریق کتابخانه دیجیتال این سازمان در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد. 

وی ادامه داد: همچنین سه هزار و ۵۴۵ نسخه کتاب چاپ سنگی، بیش از ۱۲۰ هزار نسخه کتاب چاپی، ۱۷۰۰ لوح فشرده، ۱۵۰۰ نسخه پایان‌نامه و افزون بر ۱۲۰ هزار نسخه کتاب الکترونیکی با محوریت سیره و معارف اهل بیت(ع) در این کتابخانه وجود دارد. 

 

معرفی خدمات و برنامه‌ها

فدایی‌راد بیان کرد: کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) ویژه پژوهشگران، طلاب علوم دینی و دانشجویان است، اما با توجه به شبانه‌روزی بودن کتابخانه، به زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت رضا(ع) و اعضای کتابخانه مرکزی و سایر کتابخانه‌های آستان قدس رضوی در زمان تعطیلی کتابخانه‌ها خدمات‌رسانی می‌کند.

وی گفت: همچنین این کتابخانه، یکی از بزرگترین کتابخانه‌های تخصصی و شبانه‌روزی در جهان اسلام به شمار می‌آید که از ابتدای تأسیس ویژه ارائه خدمات به آقایان بود، اما بنا به درخواست‌های مکرر مراجعان، بخش بانوان نیز در سال‌های اخیر در آن راه‌اندازی شد.

مسئول امور کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی با اشاره به این‌که در مجموع ۴۳۳ هزار و ۵۰۰ زائر و مجاور از خدمات این کتابخانه در سال گذشته بهره‌مند شدند، افزود: کتابخانه به طور میانگین ماهانه به ۲۲ هزار نفر در بخش آقایان و ۱۴ هزار نفر در بخش بانوان ارائه خدمت می‌کند. 

وی ادامه داد: برگزاری نشست‌های علمی به صورت سلسله نشست‌های رضوی، سیره و معارف اهل بیت(ع) به صورت حضوری و غیرحضوری و برپایی نمایشگاه کتاب و نرم‌افزار همزمان با مناسبت‌های اسلامی در محل دائمی نمایشگاه کتاب خود در ورودی کتابخانه، از جمله فعالیت‌های جانبی این کتابخانه تخصصی است. 

 

تاریخچه تأسیس کتابخانه

فدایی‌راد در خصوص تاریخچه کتابخانه تخصصی اهل بیت علیهم السلام یا گوهرشاد سابق حرم مطهر رضوی نیز اظهار کرد: هسته اولیه و اصلی کتابخانه جامع گوهرشاد با وقفیات مرحوم سید سعید طباطبایی نایینی، یکی از واقفان و بسترسازان فضای علم و اندیشه شکل گرفت و او این کتابخانه را در سال ۱۳۳۲ شمسی در جوار بارگاه منور رضوی بنیان نهاد. 

وی گفت: این واقف فرهنگ‌دوست با وقف پنج هزار نسخه خطی، چاپ سربی، چاپ سنگی و... به انضمام املاک و رقباتی برای اداره کتابخانه، نام خود را برای همیشه در زمره واقفان آستان قدس رضوی ثبت کرده است. 

وی افزود: پس از مدت‌ها فعالیت کتابخانه، باتوجه به افزایش تقاضای مراجعان برای بهره‌مندی از معارف اهل بیت(ع) و همچنین اهتمام بیشتر به اجرای نیت واقف آن، کتابخانه عمومی جامع گوهرشاد در آذرماه ۱۳۸۹ با عنوان جدید «کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع)» افتتاح شد و ارائه خدماتش را به صورت شبانه‌روزی به مشتاقان معارف اهل بیت(ع) اعم از زائر و مجاور دنبال کرد. 

فدایی‌راد ادامه داد: در این میان، با توجه به قرارگیری کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) در مسیر انجام پروژه زیرسطحی بست شیخ بهایی حرم مطهر رضوی، این کتابخانه به سالن اجتماعات دانشگاه علوم اسلامی رضوی واقع در صحن امام حسن مجتبی(ع) حرم مطهر منتقل شده است و در حال حاضر در این مکان به اهل علم و پژوهش خدمات‌رسانی می‌کند.

وی گفت: این کتابخانه در طول سال بجز پنج روز تعطیل رسمی اعم از بیست و نهم اسفندماه، اول و سیزدهم فروردین، تاسوعا و عاشورای حسینی، در سایر ایام به صورت ۲۴ ساعته پذیرای علاقه‌مندان(آقایان) در محل موقت کنونی در صحن امام حسن مجتبی(ع) است. البته بخش بانوان آن از ساعت ۷ تا ۲۱ پذیرای مراجعان است. 

مسئول امور کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: عضویت در این کتابخانه تخصصی نیز از طریق کتابخانه مرکزی بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) و پیش ثبت‌نام در سایت کتابخانه مرکزی این آستان مقدس به نشانی https://library.razavi.ir امکان‌پذیر است.

منبع: آستان نیوز

دیگر خبرها

  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • تحلیل‌های غیر کارشناسی، امنیت سرمایه‌گذاری را از بین می‌برد
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر_ ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد
  • قائم مقام سازمان سنجش بیان کرد؛ هشدار درباره عضویت داوطلبان کنکور در کانال‌های مدعی تقلب
  • تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
  • افراد جویای کار به سامانه ملی رصد اشتغال مراجعه کنند
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق
  • صنایع و معادن رفسنجان به مسئولیت‌های اجتماعی خود پایبند باشند