Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-24@09:49:46 GMT

چالش‌های ۲۰۱۹ برای ایران؛ بوی المپیک می‌آید

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۹۹۹۲۱

چالش‌های ۲۰۱۹ برای ایران؛ بوی المپیک می‌آید

سال ۲۰۱۹ برای ورزش ایران رویدادهای مهمی را در دل خود جای داده که بخش پررنگی از آن به رقابت های کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ است.

به گزارش "ورزش سه"، سال ۲۰۱۹ را می‌توان سال مهمی برای ورزش ایران دانست؛ سالی که همه ورزشکاران در رشته‌های مختلف کسب سهمیه المپیک را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده‌اند. به جز فوتبالیست ها که در اولین روزهای سال ۲۰۱۹ کار خود را در جام ملت های آسیا آغاز می کنند و می توانند یک افتخار تاریخی را در اولین ماه سال میلادی رقم بزنند؛ در سایر رشته ها مسابقات مهم از چند ماه دیگر آغاز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از مسابقات جهانی در رشته‌های پرطرفداری مثل کشتی، وزنه برداری و تکواندو بگیر تا جام جهانی بسکتبال و رقابت های کسب سهمیه المپیک در رشته ای مثل کاراته. در سال ۲۰۱۹ رنگ و بوی المپیک تا حدودی در ورزش ایران رخنه می کند و همه خودشان را برای بزرگترین رویداد ورزش جهان در سال ۲۰۲۰ آماده می کنند.

 


نبرد جهانی تکواندوکاران در منچستر


اردیبهشت ماه سال ۹۸ تکواندوکاران ایرانی در شهر منچستر انگلیس برای نبردی جهانی پا به شیاپچانگ می گذارند. شاگردان فریبرز عسکری که بعد از المپیک ۲۰۱۶ با افت فاحشی مواجه شدند، در روزهای پایانی سال ۲۰۱۸ عملکرد امیدوار کننده ای به نمایش گذاشتند تا ما در انتظار رفتن هوگوپوشان روی سکو در منچستر باشیم.

 


لیگ جهانی و چالش ۲ هفته میزبانی در ایران


لیگ جهانی یا همان لیگ ملت های والیبال مثل هر سال در سال ۲۰۱۹ نیز جزو رقابت های مهم والیبال در سطح جهان به حساب می آید. نکته ای که لیگ جهانی امسال را برای والیبال ایران متفاوت جلوه می دهد، ۲ هفته میزبانی ایران در شهرهای ارومیه و اردبیل است که برای نخستین بار رخ می دهد. البته مهمتر از لیگ ملت ها در خردادماه سال ۹۸ که چند سالی است برای ایران چندان خوشایند پیش نرفته، رقابت های کسب سهمیه المپیک است که کلیدی خواهد بود.

 


آزمون جدی بسکتبال در جام جهانی


جام‌جهانی بسکتبال که هر ۴ سال یک بار برگزار می‌شود، در سال ۲۰۱۹ برای اولین بار با حضور ۳۲ از جمله ایران توجه همه علاقه مندان به این رشته را جلب خواهد کرد. آسمان خراش های ایرانی که چندی پیش جواز حضور در جام جهانی را کسب کردند، در یک آزمون جدی و بزرگ قرار می گیرند و ماهها برای آماده سازی خود وقت خواهند داشت. ۹ شهریورماه در چین زنگ آغاز جام جهانی بسکتبال به صدا در می آید و بلندقدترین ورزشکاران جهان دوئل های جذابی را برگزار می کنند.

 


کشتی در پی آبروداری بدون خادم


تیم های ملی کشتی ایران در سال های اخیر نتوانستند به نتایج درخشانی دست پیدا کنند و حتی کار به جایی رسید که رتبه فرنگی کاران در مسابقات جهانی ۲۰۱۸ دورقمی شد. کشتی ایران در سال ۲۰۱۸ حتی یک فینالیست هم نداشت تا رسول خادم کنار برود. حالا گوش شکسته های ورزش ایران با انگیزه تمام خود را برای مسابقات جهانی ۲۰۱۹ در آستانه آماده می کنند. ۲۳ شهریورماه این نبرد بزرگ آغاز می شود و بدون شک جدا از کسب سهمیه المپیک، آبروداری کشتی ایران با هدایت محمد بنا و غلامرضا محمدی می تواند بزرگترین هدف باشد.

 


وزنه برداری و چالش حفظ سکوی جهانی


در ادامه شهریورماه شلوغ ورزش ایران در سال ۲۰۱۹ وزنه برداران هم از ۲۵ شهریورماه در تایلند به مصاف حریفان خود می روند. پولادمردان ایرانی که بعد از قهرمانی در سال ۲۰۱۷، در سال ۲۰۱۸ به عنوان سومی جهان رسیدند، باید سکوی جهانی خود را حفظ کنند. شاید رقابت سهراب مرادی و کیانوش رستمی در وزن ۹۶ کیلوگرم از جذابیت های بزرگ این رقابت ها باشد. از سویی وضعیت سنگین وزن های ایران نیز می تواند خیلی از مسائل را برای المپیک ۲۰۲۰ روشن کند.

 


جهانی دوومیدانی؛ مدال می آوریم؟


از ۶ مهرماه در دوحه قطر مسابقات جهانی دوومیدانی ۲۰۱۹ برگزار می شود. مثل همیشه ورزشکاران ایرانی شانس زیادی برای کسب مدال ندارند و شاید فقط احسان حدادی بتواند در پرتاب دیسک اولین مدال جهانی خود را به دست آورد. البته نباید از توانایی های حسین کیهانی بگذریم که می تواند شگفتی ساز بزرگ ۲۰۱۹ باشد.

 


سال کسب سهمیه المپیک


از والیبال، بسکتبال و هندبال بگیر تا کاراته، بوکس، تکواندو و کشتی؛ در سال ۲۰۱۹ همه ورزشکاران به دنبال کسب سهمیه المپیک هستند. نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا این فعالیت در سال ۲۰۱۹ دوچندان می شود تا هر ورزشکاری در بزرگترین رویداد ورزشی جهان حاضر باشد. در رشته های انفرادی مثل کاراته و تکواندو،‌ ورزشکاران باید در مراحل مختلف جایزه بزرگ حاضر شوند و با کسب امتیاز جزو نفرات برتر رنکینگ قرار بگیرند تا در پایان سال ۲۰۱۹ سهمیه را به دست آورند.

 

 

منبع: ورزش 3

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۹۹۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدنی: الفتی حرکت ابداعی اجرا نکرد/ فدراسیون جهانی ژیمناستیک کسب سهمیه را اعلام می‌کند

نادر مدنی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص اینکه مهدی الفتی در جام جهانی قطر تصمیم به اجرای حرکتی جدید در ماده پرش خرک داشته و به همین خاطر فرصت پرش اول خود را از دست داده و زمین خورده، اظهار کرد: اجرای حرکت جدید و ابداعی در تمامی اسباب ژیمناستیک مراحلی دارد. ژیمناست و سرمربی تیم ملی آن قدر تجربه دارند که حرکت ابداعی و ناشناخته‌ای را اجرا نکنند، چون نمره صفر می‌گیرد. فقط استرس حاکم بر الفتی باعث شده تا او نتواند در حرکت اول موفق باشد.  

وی ادامه داد: پیش از این هم موردی داشته‌ایم که حرکت ابداعی اجرا کرده است. سعیدرضا کیخا ۶ حرکت ابداعی داشت و آنها را ثبت کرد. برای ثبت حرکت ابداعی ابتدا باید فیلم آزمایشی به فدراسیون جهانی ارسال شود، سپس مسئولان فدراسیون فیلم را بازبینی می‌کنند و اگر تأیید کردند مجوز اجرا را به ژیمناست می‌دهند. البته برای مسابقات در سطح انتخابی المپیک چنین مجوزی داده نمی‌شود. در یک مسابقه عادی اجرا می‌شود و در صورت موفقیت به نام ژیمناست ثبت می‌شود.

رئیس شاخه هنری فدراسیون ژیمناستیک در مورد اینکه از سوی سایت‌های خارجی اعلام شده الفتی سهمیه المپیک گرفته، تصریح کرد: فعلاً گمانه‌زنی است و تا زمانی که فدراسیون جهانی اعلام نکند هر چه از سوی فدراسیون ایران اعلام شود درست نیست. نتیجه گنگ است و قبل از برگزاری جام جهانی قطر جایگاه رقیب استرالیایی در رنکینگ جهانی پایین‌تر بود ولی سقوط مهدی الفتی باعث شده تا امتیاز او بالا برود. اگر رتبه ۹ یا ۱۰ مسابقات نصیب نماینده استرالیا شود، مسلماً الفتی صاحب سهمیه المپیک می‌شود.  

مدنی در خصوص مجمع انتخاباتی فدراسیون ژیمناستیک که روز ۲۴ اردیبهشت برگزار خواهد شد، عنوان کرد: زهرا اینچه درگاهی که در حال حاضر مسئولیت امور فدراسیون را برعهده دارد با فدراسیون جهانی ژیمناستیک مکاتبه داشته تا انتخابات بدون هر گونه مشکلی برگزار شود. به عنوان یک خادم ژیمناستیک چند فاکتور را برای ریاست بر فدراسیون لازم می‌دانم. ۴۵ سال از عمرم را در این ورزش گذراندم. کسی که ورزشکار این رشته بوده، کتاب نوشته و تسلط بر زبان انگلیسی دارد و برای ارتباط با مجامع بین‌المللی کوچک‌ترین مشکلی نداشته باشد.   

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چالش ورزش ایران برای المپیک/ محدودیت در اعزام اعضای کادر فنی
  • بازتاب موفقیت شاگردان رنگرز در UWW؛ ایران اولین تیم کامل
  • بازتاب موفقیت شاگردان رنگرز در UWW؛ ایران اولین تیمِ کامل
  • وضعیت کاروان ورزش ایران برای المپیک
  • وضعیت کاروان ورزش ایران برای المپیک/ اسامی کامل مسافران پاریس
  • تمجید اتحادیه جهانی کشتی از شاگردان رنگرز
  • سهمیه‌های کشتی به ۱۱رسید؛ کشتی ایران با یک مسافر در استانبول
  • سهمیه کشتی فرنگی ایران کامل شد؛ مهمدی به المپیک رسید
  • ایران در انتظار اعلام رسمی فدراسیون جهانی ژیمناستیک برای تایید سهمیه المپیک
  • مدنی: الفتی حرکت ابداعی اجرا نکرد/ فدراسیون جهانی ژیمناستیک کسب سهمیه را اعلام می‌کند