Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@23:39:00 GMT

آغاز عملیات اجرایی آموزشگاه ۶ کلاسه در شیراز

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۰۰۶۸۷

آغاز عملیات اجرایی آموزشگاه ۶ کلاسه در شیراز

با حضور مدیرشعب بانک مسکن، مدیرکل آموزش‌وپرورش، معاون نوسازی مدارس فارس و جمعی از خیران و مسئولان عملیات اجرایی آموزشگاه ۶ کلاسه روستای خانه خمیس سفلی در حوزه آموزش‌وپرورش ناحیه یک شیراز آغاز شد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم علی کمالی، مدیر شعب استان فارس بانک مسکن از نقش مردم مناطق عشایری و روستایی طی انقلاب و دفاع مقدس و همچنین تاثیر این بانک در ارایه تسهیلات رفاهی در مناطق کم‌برخوردار استان سخن گفت و در این باره افزود: در آستانه ۸۰ سالگی تاسیس بانک مسکن برحسب وظیفه اجرایی که باید شرایط رفاهی برای مردم استان که در واقع سپرده‌های آنها در نزد بانک است، ایجاد کنیم، هیات‌مدیره بانک مسکن تصمیم بر احداث یک واحد آموزشی در فارس نیز گرفت که با تبادل نظر با اداره کل آموزش‌وپرورش استان فارس، روستای خانه خمیس سفلی انتخاب شد که امیدواریم تا آغاز سال تحصیلی آینده آماده بهره‌برداری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین تشریح‌کرد: البته در زمینه خدمات‌رسانی به مردم ما پیشتاز هستیم که در این راستا فقط ۳۶ هزار واحد مسکونی روستایی با تسهیلات کم‌بهره این بانک احداث شده و حدود ۶۰ درصد تسهیلات ساخت مسکن در فارس را بانک مسکن فراهم ساخته که مورد تایید و تکریم مسئولان استان نیز بوده است.

کمالی عنوان کرد: از آنجا که بانک مسکن طی سال‌های اخیر بیش از ۱۸ پروژه احداث مدرسه را در دستور کار قرار داده، از این تعداد ۱۰ باب مدرسه تاکنون در مناطق محروم کشور به بهره‌برداری رسیده است.

نجفی مدیر کل آموزش‌وپرورش فارس با اشاره به نورانیت وجود خیران مدرسه‌ساز که عشق به انسانیت در چشمان آنها می‌درخشد، خاطرنشان کرد: دو عنصر در وجود خیران به هم گره خوردند که با گذر ایام هرگز فراموش نشده و از بین نمی‌روند، عنصر اول، عاطفه، محبت، اخلاق، گذشت و کار نیک و عنصر دوم بصیرت، معرفت و آگاهی که نتیجه آن، این اعمال خیر ی است که امروزه شاهد آن هستیم که استان را از حیث مدرسه‌سازی در سطح ممتازی در کشور قرار دادید، که زبان قاصر از ستایش بوده و مکنونات قلبی قادر به تکریم از این خیران نیست.

مدیر کل آموزش‌وپرورش با تقدیر از همت مسئولان بانک مسکن استان گفت: علی‌رغم تعریف ظاهری که بانک‌ها باید مرکزاقتصادی و مالی باشند، گرایش آنها به امور اجتماعی و فرهنگی بیانگر تعهد اجتماعی و مسئولیت قلبی است که بجای تمایل به سوددهی، به دنبال مسایل معنوی و ترویج سواد و دانش هستند، که این امر نیز با عث افتخار بوده و خوشبختانه در حال ترویج است.

نجفی با اشاره به پیشرفت‌های علمی و اجتماعی فرزندان روستای خانه خمیس که در پرتو توجه به علم و دانش از سوی اهالی محقق شده، تاکید کرد: وجود ۱۰ها وکیل و حقوقدان و معلم در این روستا نشانگر پویایی و قابلیت دانش است که مردم دریافتند ترقی فرزندان، در گرو توجه به آموزش‌وپرورش است و برخلاف برخی مناطق که در آنها خبری از تلاش و تکاپو در راستای آموزش نیست، در اینجا سعی و کوشش برای علم‌آموزی می‌درخشد و از طرفی حق دانش‌آموزان است که در مدارس بهینه و باکیفیت تحصیل کنند که ساخت آنها با استانداردهای امروزی، به تنهایی از عهده دولت بر نمی‌آید و همت، اهتمام خیران را می‌طلبد که در این راستا بخش عمده‌ای از مدارس را مردم و نهادها خارج از آموزش‌وپرورش ساختند که جای تجلیل و تکریم از آنها را دارد.

انتهای رپورتاژ خبری

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش بانک بانک مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۰۰۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان میزبان بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان


رییس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان با اشاره به اینکه بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان با حضور وزیر آموزش و پرورش در خردادماه در اصفهان برگزار می‌شود گفت: ماهیت کلی برگزاری جشنواره تکریم کامل خیران است.
مجتبی ملااحمدی افزود: جشنواره قبلی و تعهد بیش از ۱۵۰۰ میلیاردی خیران مدرسه‌ساز استان اصفهان که عملیات اجرایی بیش از ۹۰ درصد آن آغاز شده است، انتظارات را از اصفهان بالا برده که این جشنواره در مقایسه با سال‌های قبل از کیفیت بالاتری برخوردار باشد.
وی گفت: نقش جوانان و گسترش فرهنگ مدرسه‌سازی در میان جوانان یکی از اهداف اصلی این جشنواره است که باید به آن به صورت جدی پرداخته شود.
ناصر فتحی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان هم گفت: جشنواره بیست و ششم از ستاد اجرایی تشکیل شده و در گروه‌ها، برنامه‌های متنوعی را انجام داده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی ۲ تقاطع غیرهمسطح در شرق شیراز
  • عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن در ۲۰۰ هکتار اراضی سمنان آغاز شد
  • نیمی از دانش‌آموزان مقطع متوسطه به سمت تحصیل در هنرستان رفتند
  • اصفهان میزبان جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان
  • اصفهان میزبان بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان
  • افتتاح آموزشگاه مشارکتی شش کلاسه در مهدی‌شهر
  • عملیات اجرایی آماده سازی معابر نهضت ملی مسکن گرمسار آغاز شد
  • نیروهای ارتش از خالص‌ترین افراد انقلاب هستند
  • استهبان، رتبه نخست فارس در عملکرد اجرایی نهضت ملی مسکن را کسب کرد
  • آغاز کهربا در ۶ بانک/ خرید با موبایل و بدون کارت اجرایی شد