Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-03-29@12:11:00 GMT

رشد 10 درصدی تولید فولاد خام کشور

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۰۱۱۷۳

رشد 10 درصدی تولید فولاد خام کشور

پول‌نیوز - بررسی آمارهای منتشره وزارت صمت حاکی از تولید بیش از ۱۳ میلیون و ۱۰ هزار تن فولاد خام در دوره زمانی هفت ماهه (از آغاز امسال تا پایان مهر) و رشد ۹.۸ درصدی آن در مدت مشابه با­ پارسال است.

در مدت یاد شده ۱۱ میلیون و ۴۲۸ هزار تن محصولات فولادی، ۱۳۷ هزار و ۶۰۰ تن کاتد مس و ۲۱۱ هزار و ۷۰۰ تن شمش آلومینیوم تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال به ترتیب ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ درصد، ۷۶.۱ درصد و سه درصد رشد داشته است.

بر پایه این گزارش، از آغاز امسال تا پایان مهرماه تولید آلومینا با کاهش نیم درصدی در مقایسه با هفت ماهه پارسال به ۱۳۹ هزار و ۶۰۰ تن رسید. همچنین تولید سنگ آهن با رشد ۸.۸ درصدی به ۲۱ میلیون و ۱۱۶ هزار تن و کنسانتره زغالسنگ با رشد ۱۰.۸ درصدی به ۸۷۳ هزار و ۳۰۰ تن افزایش یافت.

کاهش ۳ درصدی تولید سیمان

بر پایه آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت، در هفت ماهه امسال بیش از ۳۲ میلیون و ۱۹۰ هزار تن سیمان در کشور تولید شد که در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته سه درصد کاهش داشته است. همچنین تولید کاشی در این مدت با رشد ۲.۳ درصدی در مقایسه با پارسال به ۲۱۰ میلیون و ۲۸ هزار متر مربع و تولید شیشه جام با افزایش ۶ دهم درصدی به ۵۷۰ هزار و ۷۰۰ تن رسید.

تولید ۲۶۵ هزار و ۷۰۰ تنی ظروف شیشه ای، ۲۶ هزار و ۵۰۰ تنی ظروف چینی و ۴۴ هزار و ۸۰۰ تنی چینی بهداشتی از جمله آمار قابل توجه هفت ماهه امسال بود که در مقایسه با هفت ماهه پارسال به ترتیب رشد ۱۴.۲ درصدی، رشد ۳.۳ درصدی و کاهش ۲۷.۲ درصدی داشته است.

بررسی عملکرد هفت ماهه تجارت خارجی کشور نشان می‌دهد زنجیره معدن و صنایع معدنی در این مدت پنج میلیارد و ۸۱۰ میلیون دلار انواع محصولات را صادر کرده که نسبت به پارسال ۶ درصد رشد داشته است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: فولاد خام کشور وزارت صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۰۱۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه جایی بیش از ۱۷۵ هزار مسافر در پایانه‌های مسافربری خوزستان

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، به نقل از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان؛ از ۲۴ اسفند پارسال تا هشتم فروردین امسال، ۱۷۵ هزار و ۸۹۳ مسافر در پایانه‌های مسافربری استان در قالب ۲۳ هزار و ۴۸۸ سفر درون و برون استانی جابه جا شدند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال به ترتیب کاهش ۱۸ و ۱۲ درصدی نشان می‌دهد.   در سال ۱۴۰۲، ۱۳۸ هزار و ۷۲ مسافر در قالب ۲۰ هزار و ۹۲۶ سفر درون استانی جابه جا شدند که این رقم با کاهش ۱۸ درصدی در سال ۱۴۰۳ به ۱۱۴ هزار و ۱۹۵ مسافر و سفر‌های انجام شده با کاهش ۱۲ درصدی به ۱۸ هزار و ۴۰۱ مورد رسیده است.   تعداد مسافر‌های جابه جا شده از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا هشتم فروردین امسال ۶۱ هزار و ۶۹۸ نفر و در قالب ۵ هزار و ۷۶ سفر برون استانی به ثبت رسید که مقایسه آمار‌ها با مدت مشابه پارسال که به ترتیب ۷۵ هزار و ۸۸۷ مسافر در قالب ۵ هزار ۷۴۴ سفر بوده است، حکایت از کاهش ۱۹ درصدی مسافران و ۱۲ درصدی سفر‌ها دارد.

دیگر خبرها

  • ثبت بیش از ۱۳ میلیون تردد خودرو در محورهای خوزستان
  • بیش از ۱۲ میلیون تردد خودرو در جاده‌های خوزستان به ثبت رسید
  • ثبت تردد بیش از ۱۲ میلیون خودرو در جاده‌های خوزستان
  • جابه جایی بیش از ۱۷۵ هزار مسافر در پایانه‌های مسافربری خوزستان
  • مصرف حدود ۱۲۷ میلیون لیتر بنزین در هشتمین روز بهار / ثبت رشد ۲۲ درصدی
  • مصرف حدود ۱۲۷میلیون لیتر بنزین در هشتمین روز بهار/ثبت رشد ۲۲ درصدی
  • بازار ۲.۵ میلیارد دلاری تجهیزات پزشکی کشور/ سهم ۶۰ درصدی واردات
  • افزایش ۳۱ درصدی ارزش صادرات محصولات تولیدی آذربایجان غربی
  • افزایش تولید در صنعت فولاد کشور
  • ریشخند فولاد مبارکه به تحریم‌ها