Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد ولباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در بخش های مختلف هشتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر به آدرس اینترنتی به شرح ذیل مراجعه کنند:

بخش استان ها و اقوام:

در این بخش هر یک از استان‌ها می‌توانند در استان مربوطه نسبت به برگزاری جشنواره فجر استانی خود اقدام کنند و انواع لباس‌های سنتی، بومی و دستاوردها و طراحی‌های مد و لباس خود را ارایه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین علاقمندان می‌توانند با مراجعه به دفاتر کارگروه ساماندهی مد و لباس مستقر در ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی محل سکونت خود اقدام به ثبت نام کنند.

از متقاضیان خواهشمندیم ابتدا پس از مطالعه فراخوان این بخش، و دریافت فرم‌های مربوطه، نسبت به تکمیل آن اقدام کنند و در انتها پس از اسکن نمودن آن، فایل تکمیل شده را به آدرس اینترنتی institude.info@iranmode.com ارسال کنند.

بخش انجمن‌ها، مراکز هنری و موسسات:

در راستای معرفی دستاوردهای حوزه مد و لباس کشور سیاست هویت‌سازی و حمایت از فعالان این بخش و ایجاد تعامل و ارتباط حرفه‌ای بین اجزای صنعت مد و لباس و به دنبال اقدامات گسترده صورت گرفته توسط نهادهای دولتی و غیردولتی راه‌اندازی انجمن‌ها و موسسات فرهنگی ـ هنری، اتحادیه‌ها و دستگاه‌های عضو کارگروه  مقرر شد این مراکز به صورت مستقل در هشتمین جشنواره مد و لباس فجر حضور پیدا کنند.

متقاضیان ابتدا پس از مطالعه فراخوان این بخش، و دریافت فرم‌های مربوطه، نسبت به تکمیل آن اقدام کنند و در انتها پس از اسکن نمودن آن، فایل تکمیل شده را به آدرس اینترنتی province.info@iranmode.com ارسال کنند.

بخش بین‌الملل:

از آن جا که زبان هنر در عرصه بین‌الملل فرصت بیان ارزش‌های دینی، اسلامی و گفتمان‌های بین‌المللی را فراهم می‌سازد و همچنین با عنایت به تبلیغات منفی رسانه‌های غربی علیه ایران و اسلام، انجام فعالیت‌های مختلف به خصوص در زمینه‌های فرهنگی و هنری به‌ویژه مد و لباس اسلامی  و فعالیت‌های بانوان هنرمند ایرانی ما را قادر خواهند ساخت تا  پیوندی ناگسستنی میان جهانیان و اسلام برقرار سازیم و با حضور موفق خود، زمینه‌ساز روشن‌شدن افکار عمومی نسبت به ذخایر فرهنگی ـ هنری ایران و نقش ایران اسلامی در تمدن اسلامی باشیم. در آستانه برگزاری هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، بخش بین‌الملل درنظر دارد تا بخش ویژه رقابتی را به بخش‌های مختلف خود اضافه کرده و به نفر اول طاووس طلایی اهدا کند.

متقاضیان ابتدا پس از مطالعه فراخوان این بخش، و دریافت فرم‌های مربوطه، نسبت به تکمیل آن اقدام کنند و در انتها در صورت تمایل به شرکت در بخش غیر رقابتی جشنواره پس از اسکن نمودن آن، فایل تکمیل شده را به آدرس اینترنتی international.info@iranmode.com ارسال کنند.

بخش علمی و دانشگاهی:

با توجه به وظیفه ذاتی دانشگاه‌ها نشر (آموزش) و توسعه(پژوهش) دانش و کارآفرینی است، بخش علمی و دانشگاهی می‌تواند در ساماندهی مد و لباس کشور همراه با بخش صنعت، نقش تعیین کننده‌ای ایفا کنند. از آنجا که زمان اجرای جشنواره مد و لباس فجر بسیار فشرده است، عملا فرصتی برای انتقال اطلاعات و یافته‌ها و دستاوردهای پژوهش‌ها و گسترش مرزهای علم و هنر نمی‌یابد. بر این اساس بخش علمی دانشگاهی هشتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر بر آن شده است که در فضای دانشگاهی به کنکاش در محورهای مورد نظر بپردازد.

بخش فرهنگی و هنری:

جشنواره مد و لباس فجر به منظور استفاده از ظرفیت آثار فرهنگی و هنری در فرهنگ‌سازی و ارتقاء دانش و بینش حوزه مد و لباس، مسابقات و برنامه‌هایی را در قالب کمیته فرهنگی و هنری جشنواره برگزار می‌کنند.

متقاضیان ابتدا پس از مطالعه فراخوان این بخش، و دریافت فرم‌های مربوطه، نسبت به تکمیل آن اقدام کنند و در انتها پس از اسکن نمودن آن، فایل تکمیل شده را به آدرس اینترنتی culture.info@iranmode.com ارسال کنند.

بخش مسابقه زنده طراحی لباس:

این بخش با هدف نگاهی نو به بازار، ایجاد فضای رقابتی سالم بین طراحان عرصه مدو لباس، تشویق طراحان به ارائه طرح والگوهای به روز ونوآورانه، کمک به ارتقای سطح حوزه طراحی با الهام از نمادهای هنر ایرانی اسلامی وکشف استعدادهای نو، در رشته‌های زیر برگزار می‌شود.

موضوع ویژه این دوره از هشتمین دوره جشنواره بین المللی مد و لباس فجر در کلیه بخش‌های مسابقه با عنوان «نقش مَکران» است. مَکران، مُکران یا مکوران، سرزمین رویایی است، که درجنوب شرقی پهنه خاکی کشورعزیزمان ایران، از نواحی شرقی هرمزگان تا مرزهای کشور پاکستان درسواحل شمالی دریای عمان گسترده است.

هشتمین جشنواره بین المللی مد ولباس فجر ۲۶ بهمن لغایت ۲ اسفند ماه در مجتمع نمایشگاهی بوستان گفتگو برگزار می شود.

کد خبر 4501531 مریم علی بابایی

منبع: مهر

کلیدواژه: جشنواره مد و لباس مدولباس فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۰۱۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی فرصتی برای نظام پوشاک است

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمجید امامی رییس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با اشاره به تصویب سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی گفت: بر اساس پیمایش‌ها و داده‌های مرکز آمار ایران (تا پایان سال ۱۴۰۱) بیشترین مصارف فرهنگی خانوار ایران حدود ۵/‏۵‬ درصد است. طبعاً باید نظام فرهنگی کشور این دغدغه را داشته باشد. چراکه حوزه پوشاک و ملزوماتش مرتبط با نظام فرهنگی کشور است زیرا پوشاک و لباس جزو نیازهای اساسی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: حدود ۵/۵ درصد از هزینه و مصارف فرهنگی خانواده ایرانی پوشاک است؛ اما نظام فرهنگی نه تنها در سال‌های گذشته بلکه در یک قرن گذشته که دولت مدرن در ایران مستقر بوده است، اساساً نگاه فرهنگی‌اش به این موضوع کمتر بوده است.

رییس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در ادامه گفت: سال ۸۵ قانون ساماندهی مد و لباس به تصویب رسید و دبیرخانه‌ای در این باره به تأیید دولت وقت، در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شکل گرفت. اما اقدامی که اخیراً در شورای عالی انقلاب فرهنگی ذیل سند مهندسی فرهنگی کشور انجام شد، جامع‌ترین، زنجیره‌وارترین و کامل‌ترین متن راهبردی و اقدامات برای بیش از بیست دستگاه است که توانسته به صورت قانونمند، دقیق و علمی مسأله ساماندهی پوشاک را در کشور مورد نظر قرار دهد.

وی افزود: اگر ایرانی بپوشیم و شاخص‌های فرهنگی، دینی و شرعی و اسلامی خودمان را در عرصه پوشش، تولید، توزیع، مصرف و انتخاب و ذائقه ارتقا دهیم، حتماً بسیاری از چالش‌های امروز که در نظم فرهنگی به ویژه در میان نسل نوجوان وجود دارد، شاهد نخواهیم بود.

امامی گفت: در سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی به عنوان یک فرصت به نظام پوشاک نگاه شده است یعنی فقط به تولید توجه نشده بلکه به مصرف کننده و حقوق فرهنگی مصرف کننده و حتی به زنجیره پوشاک از مواد اولیه تا طراحی و توزیع پوشاک توجه شده است. در این سند شاهد هدفگذاری کمی هستیم و امیدواریم بیش از ۳۰ درصد پوشاک مصرف مردم کشور به ویژندهای متعهد، متخصص، بومی و ایرانی متصل شود. واردات پوشاک دوخته شده بر اساس تصمیم گیری‌هایی که از سال‌های قبل بوده ممنوع است؛ زیرا می‌توانیم نیاز داخلی را رفع کنیم. البته در عرصه طراحی باید نگاه انفعالی را تبدیل به نگاه فعالی کنیم.

رییس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در پایان گفت: امیدواریم با سند ساماندهی سبک پوشش ایرانی اسلامی که در آن مد به عنوان سبک پایداری و ذائقه پایداری از پوشش مورد توجه قرار گرفته است، بتوانیم مصرف بزرگ، اتفاق و پدیده بزرگ فرهنگی را در کشور با نگاه شورای عالی انقلاب فرهنگی و متخصصان و با حمایت تولیدکنندگان و اصناف ساماندهی کنیم.

کد خبر 6081925 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • حضور کشور‌های اسلامی در جشنواره مد و لباس مداومت
  • ۲۵ هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده تکمیل شدند
  • سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی فرصتی برای نظام پوشاک است
  • رویکرد نوسازی مدارس تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است
  • پیش‌راه‌اندازی واحد اوره پتروشیمی هنگام آغاز می‌شود
  • آغاز اجرای طرح تکمیل فاضلاب شهرستان کاشان
  • فراخوان ارسال اثر به هشتمین جشنواره «طنز پهلو» در فومن
  • اکران مستند «قوی‌دل» آغاز شد/ فیلم‌هایی که ترویج مطالبه‌گری هستند
  • اعلام گروه‌های منتخب جشنواره آیین‌های نمایشی روستایی رضوی
  • آغاز به کار هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران