Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@22:49:50 GMT

تلگرام در ۵ مولفه امنیت ملی ما را تهدید می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۰۱۸۸۰

رئیس سازمان پدافند غیرعامل در نشست رسانه ای پیام رسان های داخلی؛ تقویت یا تضعیف گفت: تلگرام در ۵ مولفه امنیت ملی ما را تهدید میکند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار غلامرضا جلالی صبح امروز در نشست رسانه‌ای "بررسی عملکرد پیام‌ رسانهای داخلی و نقش نهادهای ذی‌ربط در تقویت یا تضعیف آنها" در پاسخ به سؤالی درباره تعدد یا انحصار پیام‌رسانها داخلی اظهار کرد: بهتر است که شبکه‌های پیام‌رسان را داخل کشور با سرویسهای مختلف توزیع کنیم که مردم خودشان انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: به لحاظ فنی، امکان رومینگ پیام‌رسانها به همدیگر وجود دارد؛ اکنون دو جریان ما می‌توانیم و نمی‌توانیم در کشور ایجاد شده است؛ در بحث موشک‌های داخلی تحریم هستیم اما با همه تحریم‌ها توانستیم موشک نقطه‌زن تولید کنیم، در پیام‌رسانهای داخلی نیز بحث نمی‌توانیم وجود ندارد و به نظرم این حرف‌ها به دلیل گرایش سیاسی است.   وی با بیان اینکه مأموریت سازمان پدافند غیرعامل پایش تهدیدهای مترتب بر کشور در حوزه‌های مختلف است، گفت: شبکه‌های اجتماعی یکی از این حوزه‌ها است اما در این فضا ضعف تقسیم کار وجود دارد.   جلالی با بیان اینکه تلگرام می‌تواند امنیت ملی را در مؤلفه‌های مختلف به مخاطره بیندازد، تصریح کرد: در حوادث دی ماه سال گذشته، فعالیت آشوب‌محور مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی بود که ذهن مخاطب نسبت به جهت و هدف، هدایت می‌شد.   رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور خاطرنشان کرد: در حوزه شبکه‌های اجتماعی اختلاف‌نظر وجود دارد زیرا شبکه‌های اجتماعی در پروسه بلوغ قرار دارند، اما تلگرام می‌تواند پنج مؤلفه امنیت ملی را تحت تأثیر قرار دهد.   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۰۱۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری بنیانگذار تلگرام علیه آمریکا/ گوگل و اپل هرچه را بخواهند سانسور می‌کنند

به گزارش خبرگزاری علم وفناوری آنا به نقل از رویترز، پاول دوروف، بنیانگذار میلیاردر تلگرام گفت، اپلیکیشن پیام رسان تلگرام، یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، احتمالاً ظرف یک سال از مرز یک میلیارد کاربر فعال ماهانه عبور خواهد کرد، زیرا مانند آتش سوزی جنگل در حال گسترش است.
تلگرام، مستقر در دبی، توسط دوروف روسی الاصل تأسیس شد و در سال ۲۰۱۴ پس از انکار درخواست‌ها برای بستن جوامع مخالف در پلتفرم رسانه اجتماعی «وی کی» (VK) خود، روسیه را ترک کرد.

دوروف، که طبق تخمین فوربس ۱۵.۵ میلیارد دلار ثروت دارد، گفت که برخی از دولت‌ها به دنبال تحت فشار قرار دادن او بوده‌اند، اما این برنامه که اکنون ۹۰۰ میلیون کاربر فعال دارد، باید یک سکوی خنثی و نه یک بازیگر ژئوپلیتیک باقی بماند.

متا یکی از رقبای اصلی تلگرام است که بیش از دو میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد. تلگرام  پس از فیس‌بوک، یوتیوب، واتس‌اپ، اینستاگرام، تیک‌تاک و ویچت، به‌عنوان یکی از پلتفرم‌های اصلی رسانه‌های اجتماعی رتبه‌بندی شده است.

جنگ‌های اطلاعاتی

او در این مصاحبه گفت: شاید به نظر خنده دار بیاید امابه طور پیش فرض تصور می‌کنم دستگاه‌هایی که استفاده می‌کنم، در معرض خطر قرار دارند. زیرا کاربران از آیفون یا از موبایل اندروید استفاده می‌کنند و پس از آنچه در آمریکا تجربه کردم، از لحاظ امنیتی، اعتماد بسیار اندکی به پلتفرم‌هایی دارم که در آمریکا توسعه یافته اند.

دوروف در بخشی از این مصاحبه گفت روسیه را ترک کرده چونه نمی‌توانست از هیچ دولتی دستور بگیرد. او درباره خروج از روسیه و سعی در اقامت از شهر‌های مختلف از جمله برلین، لندن، سنگاپور سانفرانسیسکو گفت: ترجیح می‌دهم آزاد باشم تا از هرکسی دستور بگیرم.

به گفته او در این اماکن بروکراسی برای استخدام نیرو‌های مستعد جهانی بسیار طاقت فرسا بوده است. همچنین وی اشاره کرد در سانفرانسیسکو مورد حمله مردانی قرار گرفته که سعی داشتند موبایل او را سرقت کنند.

او در بخش دیگری از سخنانش اعلام کرد آژانس‌های امنیتی آمریکا از جمله «اف بی آی» توجه خاصی به او دارند. این سازمان‌ها سعی کرده اند یکی از مهندسان او را به استخدام خود دربیاورند تا به پلتفرم تلگرام نفوذ کنند.

دوروف درباره آزادی بیان نیز معتقد است بزرگترین موانع این حوزه دولت‌ها نیستند بلکه رقبای بزرگی مانند اپل و گوگل به شمار می‌آیند. بنیانگذار تلگرام در این باره افزود: این ۲ پلتفرم می‌توانند هرچیزی که فرد می‌خواند و روی موبایلش به آنها دسترسی دارد را سانسور کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یک پیامرسان مهم و یک شبکه اجتماعی از اپ استور چین حذف شدند
  • اصفهان در امنیت کامل است؛ انهدام سه ریز پرنده توسط پدافند غیرعامل
  • نتانیاهو: نباید اختلافات داخلی را علنی کنیم؛ با تهدید وجودی روبه‌رو هستیم
  • نتانیاهو: نباید اختلافات داخلی را علنی کنیم/ با تهدید وجودی روبرو هستیم
  • درس مهم برنامه اسکار مهران مدیری : فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی هیچ کاربردی ندارد...
  • مراکز هسته‌ای کشور در امنیت کامل/ آمادگی مقابله با هرگونه تهدید رژیم صهیونیستی را داریم
  • مراکز هسته‌ای کشور در امنیت کامل/ تهدید رژیم صهیونیستی علیه مراکز هسته‌ای ایران، تجدید نظر و عدول از سیاست‌ها و ملاحظات اعلامی هسته‌ای را محتمل می‌سازد
  • چطور از تلگرام بیزنس درآمدزایی کنیم؟
  • شبکه اجتماعی « ایکس » در پاکستان فیلتر شد
  • افشاگری بنیانگذار تلگرام علیه آمریکا/ گوگل و اپل هرچه را بخواهند سانسور می‌کنند