Web Analytics Made Easy - Statcounter

خانه‌های دولتی شهر پکن به منظور افزایش ایمنی مستاجران و خانه‌هایشان به فناوری تشخیص چهره مجهز می‌شوند.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، وابستگی چین به فناوری تشخیص چهره روز به روز در حال گسترش است و در جدیدترین قدم به مسکن‌های عمومی رسیده است.

پکن در پی استفاده وسیع از قفل هوشمند تشخیص چهره در پروژه‌های مسکن دولتی است تا امنیت مستاجران را تقویت کند، مانع از ورود غریبه‌ها به این خانه‌ها شود و از سوءاستفاده‌هایی مانند اجاره غیر قانونی جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فناوری حتی اگر یک ساکن سالمند خانه را ترک کند و پس از مدت معینی بازنگردد، مدیریت ساختمان را مطلع می‌کند.

47 پروژه تا پایان سال 2018 از این تکنولوژی استفاده کردند، اما اکنون پکن قصد دارد آن را در تک تک خانه‌ها نصب کند. این فناوری تا اواخر ژوئن سال 2019 برای حدود 120 هزار مستاجر در دسترس خواهد بود.

بحثی که همیشه همراه با فناوری تشخیص چهره به میان می‌آید، بحث حریم خصوصی است و در این مورد هم با انتقادها و مخالفت‌هایی همراه شده است، چرا که با استفاده از فناوری تشخیص چهره، زمان دقیق ورود و خروج مستاجران مشخص است و شاید دعوت مهمان برای مستاجران سخت شود.

اما از آنجایی که این مسکن‌ها عموما برای خانواده‌های کم درآمد است، ساکنان آن اغلب چاره‌ای جز قبول این شرایط و تحت نظارت بودن ندارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پکن چین فناوری تشخیص چهره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۰۲۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند نفر در ایران مستاجر هستند؟

آفتاب‌‌نیوز :

روح الله اکبری شامگاه پنج شنبه در مراسم آماده سازی ۳۰۰ هکتار اراضی نهضت ملی مسکن با حضور حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در شاهرود ضمن بیان اینکه ۶.۵ میلیون نفر در کشور مستأجر هستند، ابراز داشت: یکی از تلاش‌های دولت سیزدهم کمک به خانه دار شدن مستأجران است.

وی ضمن بیان اینکه برای تأمین مسکن مستأجران زمین مسکونی در نظر گرفته شده است، افزود: ۷۲ هزار هکتار زمین شهری و ۵۰ هزار هکتار زمین روستایی برای این امر در نظر گرفته شده است.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه در تلاش هستیم تا در گام نخست از تعداد مستأجر یک میلیون و ۸۰۰ نفر را صاحب خانه کنیم، ابراز داشت: ساخت چهار میلیون خانه طرح نهضت ملی مسکن در تکلیف دولت سیزدهم قرار دارد.

اکبری ضمن بیان اینکه این زمین‌ها در نقاط خوب شهر‌ها و روستا‌ها تعبیه شدند، تصریح کرد: ۳۷ هزار و ۷۰۰ هکتار زمین زمین در موقعیت شهری طراحی و ۲۴ هزار هکتار زمین نیز در حال ساخت است.

وی افزود: نوسازی و بهسازی مسکن روستایی نیز برای ۴۹۰ هزار واحد دیگر اقدام دولت سیزدهم برای توجه به توسعه روستا‌ها است.

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار بی خانمان در پی تخریب دو هزار خانه در مرکز غزه 
  • چند نفر در ایران مستاجر هستند؟
  • ایرانی‌ها، رتبه ۲ خرید خانه در ترکیه
  • آیا همه موجرها ثروتمند هستند؟
  • بیش از ۲ میلیون خانه در حال ساخت است
  • ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار خانه در حال ساخت است
  • «تشخیص طبی» پیش شرط خدمات درمانی است
  • ارتش قدرتمند و مجهز به فناوری‌های نوین و سامانه پیشرفته است
  • صدورسندتفکیکی برای دوهزارقطعه از اراضی طرح مسکن ملی درسیستان وبلوچستان
  • مراسم رژه روز ارتش در سراسر کشور/ رییسی: عملیات وعده صادق هیمنه رژیم صهیونیستی را فروریخت/ ارتش ما ارتش مجهز به فناوری‌های روز است و در کنار آن ارتشی مجهز به ایمان است/ امروز دیگر سخن از گزینه نظامی علیه ملت ایران نیست