Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کارگروه مشورتی دانشگاه صنعت نفت گفت: این دانشگاه همواره در چارچوب قوانین وزارت علوم فعالیت داشته و دارد و به کار بردن اصطلاح بی‌ضابطه برای دانشگاه صنعت نفت، توهین به دانشجویان و این دانشگاه تلقی می‌شود.

جواد زارعی، عضو کارگروه مشورتی دانشگاه صنعت نفت در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در واکنش به خبری که در روزنامه همشهری درباره فعالیت قارچ گونه این دانشگاه منتشر کرده بود، گفت: اصل ماجرا این است که مصوبه‌ای سال گذشته توسط شورای عالی اداری استخدامی تصویب و در آن بیان می‌شود که دانشگاه‌های زیر نظر وزارت خانه‌ها و نهاد‌های اجرایی باید به وزارت علوم انتقال پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
البته در مصوبه‌ای که در همین راستا در سال ۹۱ به تصویب رسیده، دانشگاه صنعت نفت و دانشگاه فرهنگیان استثنا از این قانون شده اند، ولی سال گذشته که دوباره این مصوبه مطرح شد، استثنای دانشگاه صنعت نفت برداشته شد.
وی افزود: لغو استثنای دانشگاه صنعت نفت در این مصوبه مشکلاتی را در زمینه جذب برای این دانشگاه پیش آورد که باز هم با همکاری مسئولین دانشگاه و هماهنگی نمایندگان و مساعدت وزارت علوم این استثنا دوباره شامل حال دانشگاه صنعت نفت شد. پس از این ماجرا، دانشگاه در حال تلاش برای تشکیل مجدد شورای عالی اداری استخدامی بود تا مشکلاتی که در این زمینه وجود داشت را مرتفع کند و مشکلی از این بابت وجود نداشت. تا اینکه لایحه قانون بودجه به مجلس شورای اسلامی ارائه شد و در آن بندی آورده شده بود که این بند عینا در قانون اساسی کشور ذکر شده است.
زارعی اضافه کرد: همه این موارد در حالی است که در قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت آمده که این وزارت خانه مکلف به حفظ و تقویت مراکز آموزشی خود است که یکی از این مراکز، دانشگاه صنعت نفت است؛ بنابراین نهادی همچون شورای عالی اداری استخدامی نمی‌تواند مصوبات مجلس شورای اسلامی را زیر سوال ببرد و استثنا را از این دانشگاه بردارد.
وی ادامه داد: مصوبه‌ای که در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح شده؛ در صورتی که به تصویب نمایندگان برسد، این خلا قانونی را رفع خواهد کرد و دیگر نمی‌توان انتقادی به مثتثنی بودن فعالیت دانشگاه صنعت نفت داشته باشد.
این دانشجوی دانشگاه صنعت نفت اظهار داشت: بعد از اینکه سخنان رئیس جمهور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح شد و وی گفت که نیاز است متخصصین به این موضوع ورود کنند که چرا وزارت خانه‌ها باید دانشکده و پژوهشکده داشته باشند؟ روزنامه همشهری تیتری با عنوان دانشگاه‌های بی ضابطه در صفحه اول روزنامه اش به چاپ رساند؛ که اسم دانشگاه صنعت نفت نیز در آن ذکر شده بود و با درج تصویر یک قارچ، به این موضوع اشاره کرده بود که این دانشگاه‌ها رشدی قارچ گونه داشته است.
وی تاکید کرد: از نظر جبهه دانشجویی، این تیتر روزنامه همشهری توهین به این دانشگاه و دانشجویانش تلقی می‌شود.  
زارعی ابراز داشت: دانشگاه صنعت نفت، دومین دانشگاهی است که در ایران افتتاح شده و بعد از دانشگاه تهران با سابقه‌ترین دانشگاه کشور تلقی می‌شود و تمامی مراحل تاسیس این دانشگاه، در چارچوب قوانین و با مجوز وزارت علوم صورت گرفته و تمامی دوره‌های آن نیز با نظارت این وزارت خانه و مراجع قانونی برگزار می‌شوند.
وی با بیان اینکه روند جذب دانشجوی دانشگاه صنعت نفت همواره بر اساس استاندارد‌های وزارت علوم بوده است، خاطرنشان کرد: نظارت وزارت علوم بر دانشگاه صنعت نفت در حدی است که حتی این وزارت خانه در هیات امنای دانشگاه، نماینده دارد. دانشگاه ما افتخارات بسیاری داشته و بسیاری از افرادی که صنعت نفت کشور را اداره می‌کنند از دانشجویان آن بوده اند.
عضو کارگروه مشورتی دانشگاه صنعت نفت ادامه داد: حتی وزیر گذشته و معاونان وی و شهید تندگویان از فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت بوده اند. این دانشگاه ۸۰ سال سابقه فعالیت دارد و وجود چنین فارغ التحصیلانی از این دانشگاه برای ما افتخار محسوب می‌شود. با این سابقه این دانشگاه نباید تضعیف شود و ضروریست به این سمت حرکت کند که تعالی پیدا کند.
وی یادآور شد: دانشجویان دانشگاه صنعت نفت در آزمون کارشناسی ارشد دو سال گذشته جزو رتبه‌های برتر بوده اند به طوری که از ۱۰ نفر برتر کنکور کارشناسی ارشد سال گذشته، ۷ نفر آنان از دانشجویان دانشگاه صنعت نفت بوده اند و این دانشگاه از لحاظ مهندسی معیار قبولی و طبق گزارش وزارت علوم سال گذشته رتبه اول مقطع کارشناسی ارشد را از میان دانشگاه‌های کشور کسب کرده است.
زارعی با بیان اینکه دانشگاه صنعت نفت همواره بر اساس نیاز‌های صنعت نفت فعالیت داشته و کیفیت آموزشی را مد نظر قرار داده است، گفت: دانشگاهیان صنعت نفت به این موضوع معترضند که روزنامه همشهری از رشد قارچ گونه این دانشگاه صحبت به میان آورده و نسبت به بی ضابطه بودن آن انتقاد کرده؛ در حالی که این دانشگاه همواره در چارچوب قوانین وزارت علوم فعالیت داشته و دارد و به کار بردن اصطلاح بی ضابطه برای دانشگاه صنعت نفت، توهین به دانشجویان و این دانشگاه تلقی می‌شود.   در همین راستا این دانشگاه نیز طی نامه‌ای، به تیتری که در روزنامه همشهری علیه این دانشگاه کار شده بود، واکنش نشان داد.      

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه صنعت نفت روزنامه همشهری رشد قارچ گونه دانشگاه وزارت علوم وزارت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۰۴۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملک‌زاده ماندنی شد

ادامه فعالیت دکتر رضا ملک‌زاده با تایید وزارت بهداشت و طبق آیین‌نامه اعضای هیات علمی مبنی بر فعالیت اساتید ممتاز تا سن ۸۰ سالگی بر اساس نیازهای آموزشی و پژوهشی، تمدید شد.

به گزارش مشرق، دوشنبه ششم فروردین ۱۴۰۳ بود که روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران به مطالب دکتر ملک حسینی استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز درباره بازنشستگی دکتر رضا ملک‌زاده پاسخ داد.

دکتر رضا ملک‌زاده فوق تخصص گوارش و کبد و عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی است. وی همچنین سابقه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران در دولت اکبر هاشمی رفسنجانی، عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی و تدریس در دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و شیراز را دارد. وی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت دوازدهم بود.

در توضیح روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران آمده است: پرونده آقای دکتر ملک‌زاده با بالای ۴۰ سال خدمت و سن بالای ۷۰ سالگی و هفت استاد که شرایط مشابه داشتند در هیات امنا مطرح شد که هفت استاد دیگر شرایط لازم را کسب کردند.

این اطلاعیه افزود: با بررسی فعالیت‌های اخیر ایشان (آقای دکتر ملک‌زاده) در معاونت‌های آموزش، پژوهش و درمان این دانشگاه و با توجه به عدم حضور کافی و نداشتن حداقل فعالیت لازم در امور درمانی، پژوهشی و آموزشی دانشگاه در سال گذشته، با رأی اکثریت، قطع همکاری با ایشان اعلام شد.

در این اطلاعیه تصریح شده بود: با توجه به اینکه دانشگاه این اختیار قانونی را دارد که برای ادامه همکاری با اساتید دارای ۳۵ سال خدمت و ۶۵ سال سن و استادان ممتاز با ۴۰ سال خدمت و ۷۰ سال سن بر اساس معیارهای درمانی، آموزشی و پژوهشی تصمیم‌گیری کند و از آنجایی که ملاک فعالیت فعلی افراد است؛ بنابراین باید این موضوع در نظر گرفته شود.

براساس اطلاعیه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در دانشگاه‌های معتبر جهان پرونده اساتید هر دو سال یکبار مورد بازبینی قرار می‌گیرد و چنانچه شرایط حضور در دانشگاه را نداشته باشند، قراردادشان لغو می‌شود.

پس از آن بود که نتیجه تصمیم‌گیری هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی تهران برای وزارت بهداشت ارسال شد و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هشتم فروردین تصمیم نهایی درباره ادامه همکاری دکتر ملک‌زاده با دانشگاه را اعلام کرد.

وزارت بهداشت اعلام کرد: «دانشگاه‌های علوم پزشکی طبق آیین‌نامه اعضای هیات علمی و با تایید وزارت بهداشت می‌توانند فعالیت اساتید ممتاز را تا سن ۸۰ سالگی بر اساس نیازهای آموزشی و پژوهشی تمدید نمایند؛ بنابراین با اختیار حاصل از این ظرفیت قانونی، بازنشستگی دکتر رضا ملک‌زاده مورد موافقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار نگرفته است.»

دیگر خبرها

  • آموزش زبان فارسی به دانشجویان خارجی
  • دانشکده داروسازی در کردستان در حال مقدمات تاسیس است
  • دانشجوی کانادایی حامی فلسطین راهی بیمارستان شد
  • ملک‌زاده ماندنی شد
  • تاسیس دانشکده داروسازی در کردستان به زودی
  • دانشکده داروسازی در استان کردستان تاسیس می شود
  • بهورزان جنوب کرمان با موتور سیکلت به روستا‌ها می‌روند
  • صفحه نخست همشهری هشتم فروردین
  • آمار افت و خیز دانشگاه‌ها در پذیرش دانشجو اعلام شد/ روند رشد اعضای هیئت علمی با مرتبه استاد
  • پذیرش دانشجوی داروسازی در کردستان + فیلم