Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛‌ ایسنا نوشت: رییس پژوهشگاه رویان در سیزدهمین سالگرد زنده‌یاد دکتر کاظمی آشتیانی با بیان این‌که دکتر کاظمی آشتیانی شخصیت جامعی داشت، گفت: ایشان بسیار بی‌ادعا بود. او علاوه‌بر تخصص در مباحث علمی در فرهنگ قرآنی، مسائل اجتماعی نیز دستی بر آتش داشت.

دکتر عبدالحسین شاهوردی با اشاره به همت بلند و بلند نظری دکتر کاظمی آشتیانی گفت: فعالیت‌هایی که در پژوهشگاه رویان انجام شده که مایه‌ افتخار ایران و کشورهای اسلامی است از نتایج اقدامات دکتر آشتیانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر کاظمی آشتیانی همواره میگفت در هر لحظه باید قله‌های جدیدی را برای خود تبیین کنیم. او بسیار زیاد برای دوستان خود وقت می‌گذاشت و الان مجموعه رویان سرمایه‌های بزرگی را دارد که بدون منت فعالیت می‌کنند.

وی افزود: زنده‌یاد کاظمی آشتیانی قدرت شکوفاسازی استعدادها را داشت و افراد خلاق و ایده‌های خلاقانه را شکار میکرد. یکی از بلندنظری‌های دکتر کاظمی شناختی بود که ایشان از دکتر نصر در اصفهان داشت و الان دکتر نصر بیش از ۷۰، ۸۰ نفر را پیرامون خود جمع کرده است. زنده‌یاد کاظمی آشتیانی در عین اینکه انسانی مقتصد بود امکان‌سازی میکرد. فاصله‌ میان آرمان و شعار او با عمل کم بود. دارای قدرت تصمیم‌گیری و ریسک‌پذیری بود و فرصت‌ها و فرصت‌سازی‌ها را رصد می‌کرد. منظم و منضبط بود و در سختی‌ها مسئولیت می‌پذیرفت.

شاهوردی با بیان این که زنده یاد دکتر کاظمی آشتیانی حرمت خاصی برای مدیران ارشد خود در جهاد دانشگاهی قائل بود، اظهار کرد: همین حرمت قائل بودن برای مدیران ارشد در جهاد دانشگاهی جایگاه خاصی برای دکتر کاظمی آشتیانی ایجاد کرده بود. انس و الفت بسیاری با قرآن داشت و در خیلی از کارهای خود از قرآن مشورت می‌گرفت. او ولایت‌مدار بود و تعصب دینی داشت. هم چنین او روی انسان‌ها و امکانات سرمایه‌گذاری می‌کرد.

دکتر ضرابی، مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان نیز در این مراسم با بیان این که هر سال این ایام یادآور غم بزرگی برای همه‌ما است گفت: این مراسم بزرگداشت یاد و خاطره بنیان‌گذار پژوهشگاه رویان است، کسی که یک جهادگر مخلص بود که فراتر از آنچه در توان و وقت و انرژی‌اش بود وقف خدمت به علم و دانش و مردم کرد.

ضرابی افزود: دکتر کاظمی آشتیانی موانست بسیار زیادی با قرآن داشت و هر بار هم که ما پیش او می‌رفتیم انس و الفت ما را با قرآن بیشتر می‌کرد.

ضرابی سپس به قرائت پیامی که مقام معظم رهبری هنگام درگذشت دکتر کاظمی آشتیانی ارسال کرده بودند پرداخت.

در ادامه مراسم سیزدهمین سالگرد زنده‌یاد کاظمی آشتیانی مدیر گروه پژوهشی اپیدمیولوژی با بیان این که تلاش کنیم لایق همراهی دکتر کاظمی آشتیانی باشیم گفت: همه‌خصوصیات زنده‌یاد کاظمی آشتیانی از این می‌آید که او عاشق بود. شما کدام مدیری را می‌بینید که در کانکس نگهبانی با نگهبان گپ بزند؟ دکتر عاشق تک‌تک آجرهای ساختمان رویان و تک‌تک پرسنل بود. او بی‌نهایت باجرات بود و پای صحبت‌های خود می‌ایستاد. هر چند من مدیر جزء این مجموعه هستم ولی این مراسم باعث شد من بار دیگر در خود بررسی کنم و ببینم ما چه‌قدر بلدیم مثل ایشان جلوی مشکلات بایستیم؟ چه‌قدر بلدیم جای دکتر کاظمی آشتیانی باشیم؟ رویان یک ساختمان اجاره‌ای بود که همت بلند دکتر کاظمی و همکارانشان رویان را به اینجا رساند. ما موظفیم که این مجموعه را بهتر کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۰۵۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد

سومین مراسم سالگرد شهادت سرلشکر شهید سید محمد حجازی امروز در مسجد پیامبر اعظم(ص) شهرک شهید محلاتی  برگزار شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سومین مراسم سالگرد شهادت سرلشکر شهید سید محمد حجازی امروز در مسجد پیامبر اعظم(ص) شهرک شهید محلاتی  برگزار شد.

در این مراسم سردار سرتیپ پاسدار «اسماعیل قاآنی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ «محمد شیرازی» رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا، سردار سرتیپ پاسدار «محمدرضا فلاح‌زاده» جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، «محسن رضایی» دبیر شورای‌ عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، سردار سرلشکر «محمدعلی جعفری» فرمانده قرارگاه فرهنگی، اجتماعی بقیةالله (عج)، «مهدی فضائلی» عضو دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی،  سردار دریادار «علی فدوی» جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ بسیجی «محمدرضا نقدی» معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ «اسماعیل احمدی‌مقدم» رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی، حجت‌الاسلام والمسلمین «عبدالله حاجی‌صادقی» نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «حیدر مصلحی» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، سردار سرلشکر «مصطفی ایزدی» فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص)، حجت‌الاسلام والمسلمین «علی محمدی‌سیرت» مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار «حسین اشتری» مشاور عالی رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، سردار «قاسم قریشی» جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سردار سرتیپ دوم «یدالله جوانی» معاون سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری و خانواده شهید حجازی حضور داشتند.

تبلور شهادت‌گونه در زندگی سردار شهید حجازی

گفتنی است سردار سید محمد حسین‌زاده حجازی از جمله فرماندهان سپاه بود که از همان ابتدای تأسیس سپاه، به عضویت آن درآمد.

او در دوران دفاع مقدس مسئولیت‌هایی نظیر ریاست ستاد سپاه منطقه دوم کشوری، جانشینی سپاه منطقه چهار کشور و جانشینی قرارگاه عملیاتی سلمان در جبهه میانی را داشت و پس از آن تا پایان دفاع مقدس به‌عنوان جانشین قرارگاه عملیاتی قدس سپاه مشغول به خدمت شد.

سردار حجازی فارغ‌التحصیل دوره کارشناسی ارشد مدیریت دولتی از دانشگاه تهران، دانش‌آموخته دکترای دانشکده عالی دفاع ملی در رشته مدیریت استراتژیک و عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) بود.

پس از پایان دفاع مقدس سردار حجازی معاون هماهنگ‌کننده نیروی مقاومت بسیج شد تا اینکه در سال 76 به فرماندهی این نیرو برگزیده شد و تا سال 86 نیز در این سمت باقی ماند. دوران 10ساله فرماندهی سردار حجازی در نیروی مقاومت بسیج یکی از بهترین دوران‌های این نیرو محسوب می‌شود.

پس از آن با حکم فرماندهی معظم کل قوا، رئیس ستاد مشترک و معاون هماهنگ‌کننده فرمانده‌کل سپاه شد و تا سال 87 در این سمت باقی ماند تا اینکه در سال 87 به سمت جانشین فرمانده‌کل سپاه برگزیده شد و همزمان جانشین فرمانده سپاه در قرارگاه ثارالله تهران نیز بود.

سردار حجازی در سال 88 به ستادکل نیروهای مسلح رفت و جایگزین سردار نقدی در معاونت آماد و تحقیقات صنعتی ستادکل نیروهای مسلح شد.

پس از آن سردار حجازی به فرماندهی سپاه لبنان منصوب شد و تا 1398 در این جایگاه خدمات ویژه‌ای در راستای تقویت جبهه مقاومت انجام داد. این شهید بزرگوار در جریان جنگ سوریه نیز کنار شهید سپهبد سلیمانی خدماتی تأثیرگذار را در راستای مبارزه با تروریسم تکفیری انجام داد.

نقش‌آفرینی در تقویت حزب‌الله لبنان و جبهه مقاومت از درخشان‌ترین نقاط کارنامه این شهید بزرگوار است که موجب شد طی سال‌های اخیر صهیونیستها برنامه ترور وی را در دستور کار خود داشته باشند.

پس از شهادت سردار سلیمانی و با پیشنهاد سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه، سردار حجازی در 30 دی ماه سال 98 با حکم سرلشکر سلامی فرمانده‌کل سپاه به‌عنوان جانشین نیروی قدس سپاه منصوب شد.

سرانجام این مجاهد خستگی ناپذیر در فروردین سال 1400 پس از یک دوره بیماری بر اثر جراحات ناشی از دفاع مقدس به شهادت رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد
  • یادواره شهید گمنام در جهاددانشگاهی یزد
  • اینجا از هر ۱۰ سرمایه، ۹ تا بر باد می‌رود
  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد شکست آمریکا در صحرای طبس
  • سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان
  • بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی در قم برگزار شد
  • (تصاویر) مراسم شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله بروجردی
  • مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می شود